Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: NO435
 
Opdracht: Projectmanager 3D, 36 uur per wk
 
Sluitingsdatum: 2014-02-21 12:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Welzijn en zorg, Sociale zaken en werkgelegenheid, Sport en recreatie
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

 

    Publicatiedatum 11-02-2014
Dienstverband 36 uur per week    
Werk/denkniveau HBO Verloopdatum 21-02-2014 12:00
Aanvang z.s.m.  
Duur 12 maanden (optie tot verlenging 6 maanden)

 

Organisatie
De afdeling Samenleving (120 fte) verzorgt dienstverlening voor burgers en maatschappelijke instellingen van de gemeente  op het gehele sociale domein. Het gaat dan om zowel beleid als uitvoering. Beleid op het terrein van cultuur, sport, welzijn, participatie, zorg, jeugd en onderwijs; uitvoerende taken op het terrein van zorg en sociale zaken.

 

Het team Bedrijfsbureau (20 fte) is een van de zeven teams van de afdeling Samenleving en houdt zich onder meer bezig met de volgende taken: tactisch applicatiebeheer, kwaliteitszorg, bezwaar & beroep, financieel en juridisch advies, het subsidiejaarprogramma, handhaving kinderopvang, secretariaat en interne controle. Daarnaast zal het team nog meer dan nu een prominente en proactieve rol gaan vervullen in de kwaliteits- en effectiviteitverbetering van de afdeling. Het team bestaat uit diverse disciplines, waardoor vanuit verschillende kanten naar ontwikkelingen wordt gekeken.

 

Opdracht
Per 1 januari 2015 gaat de gemeente de door het rijk gedecentraliseerde taken op het gebied van jeugdzorg, AWBZ en de participatiewet uitvoeren. De gemeente geeft deze 3 decentralisaties (3D’s) vorm in samenspraak en samenwerking met maatschappelijke partners, inwoners en onze regionale partners.

 

Het invoeren van deze nieuwe taken vraagt van ons als organisatie tijdelijk extra inspanning om ervoor te zorgen dat wij per 1 januari 2015 gesteld staan onze inwoners op een kwalitatief hoog niveau integraal van dienst te kunnen zijn op deze taakgebieden.
Team Bedrijfsbureau van de afdeling Samenleving is in het kader van deze 3 decentralisaties daarom op zoek naar een daadkrachtige Projectmanager bedrijfsvoering 3D (fulltime), voor de duur van 1 jaar.

 

Als projectmanager bedrijfsvoering 3D draag je zorg voor de kwaliteit en inhoud van de nieuwe bedrijfsvoeringsprocessen die met de komst van de nieuwe taken worden ingericht. Je bent een daadkrachtige projectmanager die stevig stuurt op concrete resultaten en knopen durft door te hakken.

 

Je wordt belast met de aansturing van een aantal projecten. Daarbij gaat het om projecten op het gebied van ICT, Kwaliteits- en juridische kwaliteitszorg, Contractering (inkoop), en Financiën. De exacte opdracht wordt bepaald in overleg met de teamleider Bedrijfsbureau en het kernteam, dat zorgdraagt voor de sturing van de bedrijfsvoeringsprocessen. Daarin zitten de verantwoordelijke afdelingshoofden en de programmamanager 3D.

 

Je legt verantwoording af over voortgang en resultaten aan dit kernteam

 

Je zorgt voor de verbinding tussen de inhoudelijke ontwikkeling van de dienstverlening binnen 3D en de bedrijfsvoering. Je vervult een belangrijke schakelfunctie tussen de direct hierbij betrokken afdelingen BAS ( bedrijfsvoering), DV (dienstverlening) en SAM (samenleving). Je bent daarom goed op de hoogte van de ontwikkelingen binnen deze afdelingen en speelt daar effectief op in.

 

Je zorgt vanuit overzicht van de gehele bedrijfsvoering voor een goede integrale prioritering en planning en de juiste inzet van mensen en middelen. Binnen het programmateam waarvan je deel uitmaakt, en dat verder bestaat uit de direct betrokken teamleiders en de programmamanagers, vervul je de rol van adviseur op het gebied van bedrijfsvoeringsprocessen.

 

Taken en verantwoordelijkheden
-Aansturing van de bedrijfsvoeringprojecten binnen het programma 3D.
Strategische advisering van het programmateam 3D op gebied van bedrijfsvoeringszaken 3D. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het voorbereiden van keuzes rond de ICT ontwikkeling voor 3D op de langere termijn.
-Zorgdragen voor verbinding en afstemming tussen de verschillende projecten onderling en tussen de projecten, de pilots 3D en de reguliere werkprocessen binnen de afdeling Samenleving.
-Zorgdragen voor verbinding en verankering van de bedrijfsvoeringsprocessen 3D met de reguliere bedrijfsvoeringsprocessen van de gemeente in samenwerking met de afdeling - Bedrijfsvoering, Advies en Services (BAS).
-Aandacht voor vertaalslag naar dagelijkse operatie waaronder het opleveren van een integraal implementatieplan rond alle veranderingen in de bedrijfsvoering ten gevolge van de decentralisaties.
-Zorgdragen voor voortgangsrapportages vanuit de bedrijfsvoeringsprojecten als onderdeel van de programmarapportages.

 

Gunningscriteria (weging)
-Afgeronde opleiding op minimaal Hbo-niveau (15%)
-Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als project- of procesmanager binnen de (gemeentelijke) overheid of andere complexe organisatie(25%)
-Aantoonbare ervaring met de implementatie van bedrijfsvoeringsprocessen (40%)
-Ervaring met aansturen multidisciplinaire projectteams/ werkgroepen ( 10%)
-Ervaring met aansturen van leveranciers ( 10%)

 

De kandidaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

 

Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
-analytisch denkvermogen, snel tot de kern kunnen komen van vraagstukken
-doortastend en resultaatgericht
-samenwerkingsgericht, beschikt over overtuigingskracht
-sterke verbindende kwaliteiten
-procesgericht en zorgvuldig in processen

 

Gedurende de selectiegesprekken bij de gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.

 

Marktplaatskosten
Gemeente Marktplaats brengt voor deze opdracht € 2,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

 

Benodigd aantal professionals
1.

 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: de werkdagen worden in onderling overleg bepaald, echter minimaal 4 dagen per week.

 

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 26-2-2014 van 9:00 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 25-02-2014 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden