Beschrijving: |
Opdracht informatie
Startdatum |
1-4-2014 |
Einddatum |
31-12-2014 |
Optie tot verlenging |
ja |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Anders |
Aanvraag reden opmerkingen |
In verband met het einde van de looptijd van een lopend inhuurcontract in combinatie met het gelijk blijven van de gevraagde inzet in projecten, wordt deze functie opnieuw op de markt gezet |
Organisatie
Je bent werkzaam bij de afdeling Projecten Openbare Ruimte onder de directie Ruimtelijke Ontwikkeling. Deze directie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en in stand houden van een goede woon-, werk en leefomgeving. De afdeling bestaat op dit moment uit een kern van 19 medewerkers. Afwisselend zijn er voor bepaalde tijd ook verschillende externe (op dit moment 11) deskundigen werkzaam bij de afdeling. De afdeling laat vanuit een sterke regierol projectmatig alle onderhouds- en nieuwbouwprojecten in de openbare ruimte definiëren, voorbereiden en realiseren. Zij schakelt daartoe bewust en weloverwogen marktpartijen in. Binnen de afdeling wordt gewerkt volgens het principe van “de juiste persoon op de juiste plaats”. Hierbij wordt ook rekening gehouden met de persoonlijke ontwikkeling. De afdelingsmedewerkers werken als een team waarbij men elkaars kwaliteiten raadpleegt in de grote diversiteit van en binnen de projecten. Er is een ontspannen, open maar ook resultaatgerichte sfeer. We praten met elkaar en niet over elkaar. Er is geen negen tot vijf mentaliteit maar vooral een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Deze leidt tot het naar tevredenheid realiseren van projecten in de openbare ruimte en het gericht zijn op verbeteringen in aanpak en duurzaamheid. De gemeente werkt volgens het flexwerk principe, waarbij het plaats en tijdsonafhankelijk werken de basis is. Dit is echter niet los te zien van het behalen van het optimale project(team) resultaat.
Je plaats in de organisatie
De projectleider legt hiërarchisch verantwoording af en rapporteert aan het afdelingshoofd van de afdeling Projecten openbare ruimte (POR), functioneel leg je verantwoording af aan de senior projectleiders.
Het doel van de functie is het coördineren, realiseren en evalueren van projecten in de openbare ruimte, het beheersen en sturen van hiermee gepaard gaande processen. Zorgdragen voor en optimale kwaliteit van de te leveren producten.
De contacten van de projectleider bestaan uit zowel interne als externe contacten. De interne contacten bestaan uit het adviseren van en overleggen met beleidsmedewerkers, collega projectleiders, senior projectleiders, het afdelingshoofd, de interne opdrachtgever, directie en de verantwoordelijke wethouder.
De externe contacten bestaan uit contacten met opdrachtnemers, burgers en belangengroepen.
Wat neem je mee
Kerncompetenties
klantgerichtheid
samenwerken
resultaatgerichtheid
Functie gerelateerde competenties
politiek bestuurlijke sensitiviteit
plannen en organiseren
communiceren
flexibiliteit
onderhandelen
Overig
ervaring met projectmatig werken
ervaring met het begeleiden en opstellen van diverse aanbestedings- en contractvormen;
ervaring in het gebruik van Microsoft office pakketten Word, Excel, PowerPoint en Project;
zowel schriftelijk als mondeling een zeer goede beheersing van de nederlandse taal;
pro-actief in oppakken van projecten
kunnen stellen van prioriteiten;
overzicht en praktisch technisch inzicht;
ondernemende en overtuigende teamspeler;
conflict oplossende kwaliteiten;
coachende capaciteiten en vaardigheden.
Indicatief werk en denkniveau
(civiel)technische HBO opleiding;
werk en denkniveau HBO+
minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare functie
Wat ga je doen
het aansturen en trekken van projecten in de openbare ruimte;
het opstellen en beheren van projectplanningen en begrotingen;
bewaken van op voortgang van tijd, geld, risico’s en kwaliteit;
onderhandelen met zowel interne als externe opdrachtnemers;
advisering aan opdrachtgever en management over effectieve en efficiënte aanpak van het project;
beoordelen en adviseren over prijs-, kwaliteit-, wensverhouding ten aanzien van de projecten;
organiseren en/of voorzitten van bewonersbijeenkomsten;
adviseren aan het afdelingshoofd over algehele verbeterpunten;
delen van verkregen kennis van nieuwe technieken met collega’s;
coachen collega’s op gebied van kennis, houding en aanpak;
collega’s vervangen / vertegenwoordigen bij afwezigheid.
Projecten waar je op ingezet wordt
Nieuw aan te leggen VRI
Diverse ophoogprojecten
Duikervervangingsprogramma
Ophogen cultuur historisch park
Woonrijp maken
Oppervlakte water creëren in bestaand stedelijk gebied.
Aanvraag gunningscriteria
|
Minimaal een afgeronde HTS opleiding richting civiele techniek. |
|
|
Minimaal 4 jaar ervaring in een vergelijkbare functie |
|
5 |
Minimaal een afgeronde coaching opleiding |
|
|
Minimaal 1 jaar ervaring in het coachen van mensen in het functioneren |
|
5 |
Motivatie |
|
|
Minimaal 3 jaar ervaring in het coachen van mensen in het functioneren |
|
5 |
Minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare functie |
|
5 |
2 referenties van een (voormalige) leidinggevende in de rol van civiel technisch projectleider |
|
|
1 referentie van een (voormalige) leidinggevende of opdrachtgever waarbij je iemand gecoacht naar of in de functie van projectleider per refentie: naam referent |
|
|
|
|
|
|
|