Beschrijving: |
De Senior Technisch Beheerder Windows/AIX, draagt zorg voor de technische inrichting en het operationeel houden van de (veelal bedrijfskritische) applicaties. De primaire vereiste is dat de Senior Technisch Beheerder Windows/AIX in staat moet zijn om niet-generieke layered software zoals Oracle, Apache Tomcat, Microsoft SQL Server, Biztalk, BPMone, Modus, en Filenet aan de hand van standaards en installatiehandleidingen te installeren, configureren en beheren. Daarbij is een goede professionele afstemming en actieve samenwerking met andere ICT professionals essentieel. Kenmerkend voor de toekomstige flexibele testomgeving is de hoge eis die gesteld wordt aan kwaliteit, continuïteit en stabiliteit.
Daarnaast wordt er van de technische beheerder verwacht dat hij/zij actief participeert in het aankomende migratie traject van de huidige omgeving naar een private cloud oplossing. Hierbij is ook een vereiste dat goede kennis van Active Directory aanwezig is.
Vereiste Opleidingen
Unix Systeembeheer gecertificeerd
Windows 2003 MCSE / 2008 MCITP gecertificeerd V
mware VSPHERE gecertificeerd
Vereiste kennis en werkervaring
HBO-werk- en denkniveau met aantoonbare ervaring op gebied van technisch beheer Windows/AIX
Recente kennis van de meestal inhoudelijk-complexe relevante kerngebieden waarin het project zich afspeelt.
Recente Kennis en werkervaring met het inrichten van (nieuw in te richten) (test)omgevingen.
Diepgaande kennis en ervaring met het implementeren en migreren van Active Directory.
Moet zich snel kunnen inwerken in de inhoudelijke en organisatorische aspecten van een project(-omgeving).
Meerdere jaren werkervaring met (besturings-) systemen op verschillende platformen, in het bijzonder AIX en Windows.
Meerdere jaren werkervaring met Oracle- en/of SQL-databases.
Meerdere jaren werkervaring met (het beveiligen van) infrastructuren, Webtechnology (MQ, Webservices, SOAP, IIS, MS Application Center, ISA, SSl en security aspecten) en netwerken (TCP/IP, routers, switches, enz.).
Basiskennis van .Net is een pre.
Enkele jaren ervaring in een grote administratieve organisatie.
Ruime werkervaring met bedrijfsprocessen, organisatiekunde en ICT.
Ruime werkervaring met het coachen van ICT professionals en in het bijzonder testers en beheerders van junior en medior niveau.
Communicatieve vaardigheden.
Functieprofiel
Gevraagde vakinhoudelijke-/gedragscompetenties
Vereist:
Leervermogen: Nieuwe informatie en ideeën in zich opnemen en effectief toepassen. Past op eigen initiatief nieuwe informatie en ideeën toe.
Samenwerken: Levert een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is. Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om samen te werken, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag. K
lantgerichtheid: Onderzoeken van wensen en behoeften van de klant en hiernaar handelen. Anticiperen op behoeften van klanten. Hoge prioriteit geven aan servicebereidheid en klanttevredenheid. Denkt actief mee met de klant en komt op eigen initiatief met passende voorstellen.
Resultaatgerichtheid: Is actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en heeft de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten. Stelt zelfstandig en op eigen initiatief ambitieuze doelen en realiseert deze.
Plannen en organiseren: Op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en benodigde tijd, acties en middelen aangeven om bepaalde doelen te kunnen bereiken.
Stimuleert anderen in de directe werkomgeving tot plannen en organiseren. Vertoont voorbeeldgedrag door op effectieve wijze meerdere activiteiten te coördineren of op elkaar af te stemmen.
Bij voorkeur:
Gedreven, verzorgde manier van werken en resultaat gericht. Coachen: Richting en sturing geven aan een medewerker in het kader van diens taakvervulling; stijl van coachen aanpassen aan medewerker en situatie zodat betrokken medewerker zich optimaal kan ontwikkelen. Draagt op eigen initiatief bij aan de ontwikkeling van medewerkers/ collega’s. Oordeelsvorming: op basis van beschikbare informatie juiste en realistische conclusies trekken. Stimuleert bij anderen in de directe werkomgeving een goede afweging van aspecten. Vertoont voorbeeldgedrag door op basis van criteria, feiten en eerdere ervaringen conclusies te trekken. Marktgerichtheid: Laten blijken goed geïnformeerd te zijn over ontwikkelingen in de markt en technologie. Maakt op eigen initiatief gebruik van zijn/haar kennis van ontwikkelingen in de markt en technologie en deelt deze kennis met medewerkers en collega’s.
|