Startdatum
|
1 juni 2014
|
Einddatum
|
31 december 2015
|
Min. uurtarief
|
|
Max. uurtarief
|
|
Uren per week
|
36
|
Uren per dag
|
8
|
Optie tot verlenging
|
1 keer, 6 maanden
|
Wat houdt de functie in?
Als senior adviseur contractmanagement ben je verantwoordelijk voor een aantal toegewezen inkoopcontracten én lever je een belangrijke bijdrage aan de verdere inrichting,
implementatie en evaluatie van deze dienst voor de klantgemeenten. De taken zijn o.a.:
-Je voert de regie over contracten, coördineert en bewaakt deze en voert verbeteringen door.
-Je stelt voor de betreffende contracten een contractmanagementplan op en implementeert deze.
-Je onderhandelt met klanten en leveranciers over voorwaarden en handelt conflicten af.
-Je coördineert en acteert op escalaties binnen de toegewezen contracten. Je adviseert bij aanbestedingen over strategie, beleid, procedures en methoden op het gebied van contractmanagement, leveranciersmanagement, restatiemanagement en risicomanagement.
-Je adviseert over de commerciële en juridische aspecten van afgesloten contracten zoals de correcte afhandeling van volume- en betalingskortingen, betalingen,
duurzame bedrijfsvoering, garanties, aansprakelijkheid, contractverlenging, contractwijziging, contractuitbreiding e.d. op tactisch/strategisch niveau.
-Je stelt (management)rapportages op en maakt analyses op basis van deze rapportages.
-Je maakt de gerealiseerde financiële voordelen van contractmanagement inzichtelijk en rapporteert hierover.
-Je onderhoudt contacten en zorgt voor afstemming met interne en externe stakeholders.
-Je adviseert over multidisciplinaire vraagstukken, ontwikkelt beleids- en beheersinstrumenten en levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling en uitbouw van de service-eenheid Inkoop op het gebied van contractmanagement, leveranciersmanagement, prestatiemanagement en risicomanagement.
-Je deelt je kennis en coacht waar nodig de medewerkers contractbeheer en - registratie en je collega senior adviseurs contractmanagement teneinde hen succesvol te maken.
-Je acteert als ambassadeur van de service-eenheid inkoop. Dit houdt in dat je met enthousiasme inkoop en contractmanagement op de kaart zet bij de diverse klanten,
onder andere door voorlichting te geven over contractmanagement.
-Je draagt bij aan het succesvol maken van de dienst contractmanagement, beheer en -registratie
Wat zijn de functie-eisen?
-Een gedegen opleiding (bijvoorbeeld Nevi 1 en Nevi 2 tactisch) of minimaal vijf jaar relevante werkervaring op het gebied van contractmanagement.
-Passie voor het vak contractmanagement en betrokkenheid bij de organisatie. Visie op contractmanagement in een shared service omgeving.
-Een klantgerichte houding en creativiteit.
-Ruime ervaring met Projectmatige werken.
-Aantoonbare ervaring met het managen van contracten van zowel leveringen,diensten als werken.
-Goede communicatieve vaardigheden en "soft skills".
De planning
Datum publicatie
|
12 mei 2014
|
Sluiting vragen
|
15 mei 2014
|
Beantwoording vragen
|
16 mei 2014
|
Sluiting opdracht
|
19 mei 2014
|
Gesprekken
|
29 mei 2014
|
Terugkoppeling
|
30 mei 2014
|
Eisen
-Een gedegen opleiding (bijvoorbeeld Nevi 1 en Nevi 2 tactisch).
-Minimaal 5 jaar relevante werkervaring op het gebied van contractmanagement.
Gunningscriteria
-Aantoonbare ervaring met het managen van contracten van zowel leveringen, diensten als werken.
|
30%
|
-Aantoonbare ervaring met het opzetten en inrichten van contractmanagement.
|
50%
|
-Ervaring met contractmanagement in een shared service omgeving.
|
20%
|
|