Beschrijving: |
Startdatum 16-06-2014
31-12-2014
32
8
4
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden?
6 De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.
JZ/BBM is de centrale juridische afdeling van de provincie. JZ staat voor Juridische Zaken, BBM voor Bezwaar, Beroep en Mediation. De belangrijkste taken van het team JZ liggen op het terrein van juridische advisering aan Gedeputeerde Staten en andere organisatieonderdelen, zoals de directie, afdelingen en programma’s. De belangrijkste taken van het team BBM liggen op het terrein van bezwaarschriften, (pré)mediation, klachten, intimidatieklachten, melding misstanden en administratieve beroepen. Het team ondersteunt de onafhankelijke commissie voor bezwaren en klachten en zoekt ook naar wegen om conflicten op alternatieve wijze op te lossen.
JZ/BBM is in beweging en een Organisatie & Formatie-traject is in de afrondende fase. Medio 2014 wordt duidelijk hoe de afdeling eruit komt te zien in functies en fte’s. De medewerkers van JZ en BBM en juridische medewerkers werken vanuit verschillende afdelingen en programma’s samen in een pool(constructie).
Omdat er te veel werk ligt voor de beschikbare capaciteit zoeken wij voor het team BBM een Secretaris bezwaarschriftencommissie. De werkzaamheden die behoren bij deze functie zijn:
-organisatorisch en inhoudelijk voorbereiden van hoorzittingen van de Commissie van Advies voor bezwaarschriften en klachten;
-opstellen van het concept-verslag van de zitting, concept-adviezen en concept beschikkingen op bezwaar;
-leveren van juridisch inhoudelijke ondersteuning aan de commissie;
-leveren van inhoudelijke bijdragen aan de door de commissie uit te brengen adviezen;
-inschatten en beoordelen van mogelijkheden om te komen tot alternatieve oplossingen voor het conflict en het daadwerkelijk proberen om deze alternatieve geschilbeslechting te bereiken;
-signaleren van relevante beleidsmatige en/of juridische aspecten.
Wij zoeken iemand die voldoet aan het profiel:
-afgeronde academische opleiding Nederlands Recht, bij voorkeur richting Bestuursrecht;
-minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het algemeen bestuursrecht en brede kennis van andere voor de provincie relevante wet- en regelgeving (bijvoorbeeld Subsidierecht en Natuurbeschermingswet);
-kennis van en inzicht in en ervaring met de (administratieve) organisatie m.b.t. bezwarenprocedures en klachtenprocedures;
-kennis van en inzicht in en ervaring met procedures op het gebied van mediation en conflictaanpak/-hantering;
-inzicht in het functioneren van de provinciale of gemeentelijke organisaties en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;
-zeer goed analytisch vermogen;
-zeer goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
-zelfstandig kunnen werken;
-proactieve houding.
Tarief
Minimaal: € 60,00
Maximaal: € 75,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting. Op straffe van uitsluiting is het niet toegestaan om andere dan de daarvoor aangewezen functionarissen te benaderen over de aanbesteding. Inhoudelijke vragen omtrent deze offerteaanvraag kunnen UITSLUITEND via het systeem worden gesteld. De antwoorden op deze vragen zullen middels een nota van inlichtingen aan alle partijen in de marktplaats worden toegezonden. Deze nota van inlichtingen maakt integraal onderdeel uit van deze offerteaanvraag. Telefonische vragen zullen NIET worden beantwoord. Technische vragen met betrekking tot het gebruik van de applicatie kunt u stellen via de 'Helpfunctie' rechtsboven in het menu. Beoordeling offertes: Nadat uw aanbod is geplaatst wordt uw offerte digitaal beoordeeld. Hieruit volgt een automatische sortering (ranking) van de hoogste naar de laagste kwaliteitscore. Binnen een groep met dezelfde kwaliteitsscore worden de biedingen gesorteerd van lage naar hoge prijzen. De CV's en biedingen van de Top 5 offertes worden na een verificatie op de eisen en wensen voorgelegd aan de opdrachtgever. Indien geen van de eerste kandidaten geschikt bevonden wordt, worden de CV’s en biedingen van de volgende 5 offertes in ranking voorgelegd aan de opdrachtgever. De geschiktheid van de kandidaat wordt door de opdrachtgever beoordeeld in een gesprek. In dit gesprek wordt de kandidaat individueel beoordeeld op ervaring, kennis, competenties, beeld en uitstraling. De opdrachtgever selecteert maximaal 5 kandidaten die voor een gesprek in aanmerking komen. De opdrachtgever bepaalt uiteindelijk welke kandidaat wordt ingehuurd. De gesprekken vinden plaats op dinsdagmiddag 3 juni 2014.
20 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgeronde academische opleiding Nederlands Recht, specialisatie Bestuursrecht. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het afstudeerjaar.
20 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgeronde opleiding/cursus op het gebied van alternatieve geschilbeslechting. Benoem de naam van het opleidings/cursus instituut, de plaats en het jaar waarin het diploma/certificaat is behaald.
25 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis van en ervaring met een politiek-bestuurlijke organisatie, de werkwijze bij en in het politieke-bestuurlijke krachtenveld en ervaring met het adviseren van bestuurders. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) met twee recente opdrachten/projecten (niet langer dan twee jaar geleden) in uw toelichting waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet. Geef aan wat uw rol daarbij was en in welke mate uw advisering heeft bijgedragen aan de besluitvorming.
20 % De kandidaat heeft een sterk analytisch vermogen en beschikt over zeer goede schriftelijke vaardigheden. Geef een toelichting (beschrijving) hoe u denkt aan de gevraagde competenties in deze wens te voldoen en voeg twee recente juridische adviezen toe die door u zelf zijn geschreven.
15 % De kandidaat beschikt over zeer goede mondelinge vaardigheden en kan verschillende gedragstijlen laten zien. Geef een toelichting (beschrijving) hoe u denkt aan de gevraagde competenties in deze wens te voldoen middels een concreet voorbeeld.
Planning
02-05-2014 00:00
12-05-2014 23:59
13-05-2014 23:59
19-05-2014 23:59
20-05-2014 00:00
12-06-2014 23:59
|