Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ07607
 
Opdracht: (Marketing)communicatieadviseur
 
Sluitingsdatum: 2014-06-02 12:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Communicatie, Marketing
 
Provincie: Noord-Brabant
 
Beschrijving:

Opdracht informatie

Startdatum 16-6-2014
Einddatum 1-3-2015
Optie tot verlenging ja
Aantal posities 1
Aanvraag reden Project

 

Startdatum: Zsm. maar uiterlijk 1 juli 2014
Einddatum: 1 maart 2015. Optie tot verlenging mogelijk
Uren: U wordt verzocht om in uw offerte aan te geven hoeveel uren u per week verwacht nodig te hebben voor uitvoering van deze opdracht

 


Inleiding
De invoering van de Wmo 2015, de decentralisatie Jeugdzorg en de ontwikkelingen rondom de Participatiewet zijn voor de Brabantse gemeenten een van de belangrijkste prioriteiten voor de komende jaren. De ontwikkelingen hebben elk een eigen voorbereidings- en implementatietraject, maar voor het versterken van de samenhang en het benutten van kansen is een overkoepelende aanpak nodig, zowel beleidsmatig als communicatief. De veranderende rol van de gemeente, van regisseur naar facilitator, vraagt hierbij om een andere manier van communiceren.

 


Opdrachtomschrijving
-Het strategisch communicatieplan vertalen in de vorm van een communicatiekalender;

-Uitwerken van scenario’s voor de in te zetten communicatiemiddelen (zoals bv. een campagne);

Verantwoordelijk voor het up-to-date houden  van de communicatiekalender en overzicht houden en meehelpen op uitvoering van de acties voortkomend uit de communicatiekalender;

-Zorgdragen voor regisseren en realiseren  van de vastgestelde communicatiestrategie

-Afstemming bewaken tussen de communicatie van alle transities en overkoepelende opgaven en dit vertalen naar de communicatiekalender;

-Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de diverse communicatiemiddelen in afstemming met de werkgroep Communicatie (bv. Vraag en antwoordoverzicht, nieuwsbrief, intranet, standaardpresentatie over het sociaal domein);

-Voorbeeldrol naar collega’s in communicatiegedrag, hen bewust maken van hun communicatierol en hierin faciliteren;

-Actieve samenwerking met werkgroep Communicatie en

-Afstemming met diverse betrokkenen (bv. projectleiders, Stuurgroep Sociaal Domein).

 


Duur van de opdracht
De opdracht wordt als het ware in twee delen opgeknipt. In de eerste periode ligt de focus op het vertalen van het strategisch communicatieplan in de vorm van een communicatiekalender. Aan de hand daarvan worden er meerdere scenario’s opgesteld voor de in te zetten communicatiemiddelen (zoals bv. een campagne). Deze communicatiekalender en scenario’s worden ter besluitvorming voorgelegd. Daarnaast bent u verantwoordelijk voor de taken zoals omschreven in de opdrachtbeschrijving.

 

In het tweede deel van de opdracht ligt de focus op up-to-date houden van de communicatiekalender en acties die voortkomen uit de communicatiekalender en de keuzes m.b.t. de scenario’s. Daarnaast bent u verantwoordelijk voor de taken zoals omschreven in de opdrachtbeschrijving.

 

Om deze reden vragen wij u de offerte ook in twee delen op te knippen. Na besluitvorming over de scenario’s (zoals hierboven beschreven), is duidelijk hoe ambitieus de Brabantse gemeenten hun communicatieaanpak weg willen zetten. Dit kan van invloed zijn op uw inzet. Er zal daarom in deze periode ook een gesprek met u plaatsvinden om te bepalen of het aantal uren zoals ingeschat, daadwerkelijk benodigd is of dat bijstelling gewenst is.

 

 

Profiel opdrachtnemer
We zoeken een zeer ervaren (marketing)communicatieadviseur met een helicopterview, die zowel strategisch als hands-on kan opereren. Iemand die de regie pakt en actief de afstemming zoekt met betrokkenen, planmatig en projectmatig kan werken en die kennis heeft van burgerparticipatie, de politiek-bestuurlijke processen en het sociaal domein. Iemand met een stressbestendige en flexibele instelling, die analytisch sterk is en een visie heeft. Competenties: initiatiefrijk, resultaatgericht, netwerkvaardig, flexibel, omgevingsbewust, plannen en organiseren, energiek en enthousiast.

 


Eisen
-U beschikt over een afgeronde HBO of academische communicatie-opleiding, kopie diploma bijvoegen.

-U heeft ervaring met overheidscommunicatie, aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

-U heeft ervaring met de veranderende rol van de overheid in relatie tot communicatie, aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

-Ervaring met het sociaal domein is een must.

-Bent u een leverancier, dan moet u beschikken over een G-Rekening* of een NEN Certificaat*. Zonder deze gegevens nemen wij uw offerte niet in behandeling.

 


Interesse?

Heeft bovenstaande opdracht uw interesse? Dien dan een offerte in. Zorg ervoor dat daar in ieder geval de volgende informatie in terugkomt:

-toon aan dat u aan het hiervoor genoemde profiel en de bovenstaande eisen voldoet,

-motiveer uw inschrijving,

-geef aan hoeveel uren u nodig heeft voor het uitvoeren van deze klus (zowel het eerste als tweede deel),

-wat dat betekent voor het aantal uren dat u per week zult inzetten (zowel voor het eerste als tweede deel van de opdracht),

-geef aan wanneer het eerste deel van de opdracht gereed zal zijn,

-geef aan welk tarief u hanteert per uur, zowel in- als exclusief BTW en reiskosten,

-geef aan voor welke ‘fixed price’ u deze klus met ons zult klaren!  

 

Op basis van de hierboven genoemde criteria maken wij een eerste selectie.

 

Planning

Datum publicatie             26 mei 2014

Sluiting                               2 juni 2014

Brievenselectie                 3 juni 2014

Gesprekken                       10 juni 2014

Terugkoppeling                12 juni 2014


Duur opdracht                 
Startdatum: 16 juni 2014 (uiterlijk 1 juli 2014), einddatum 1 maart 2015 (let op: de opdracht bestaat uit twee delen)

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden