Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ08375
 
Opdracht: Teamleider sociaal team, 16 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2014-09-24 18:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: (Algemeen) management, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

Opdracht informatie

Startdatum 1-10-2014
Einddatum 31-12-2014
Optie tot verlenging Ja
16
Aantal posities 1
Aanvraag reden Anders

 

 

Vanaf 1 januari 2015 is de gemeente verantwoordelijk voor nieuwe taken op het gebied van zorg en ondersteuning, jeugd en werk en inkomen. De gemeente wil deze taken zoveel mogelijk uitvoeren met behulp van de voorzieningen die dichtbij inwoners zijn georganiseerd. In de Gemeente is al een samenwerking ontstaan tussen een aantal van deze organisaties, welzijn, maatschappelijk werk, vrijwilligersorganisaties, scholen en huisartsen. Waar meer hulp nodig is, wordt een sociaal team ingeschakeld. Per 1 januari 2015 is dit sociaal team een eenduidig aanspreekpunt voor hulpverleners en andere intermediairs die te maken krijgen met inwoners met complexere problematiek. Het sociaal team dat vanaf dat moment operationeel is, regelt de toegang naar maatwerk/specialistische voorzieningen en zorgt tegelijk er voor dat er voldoende verbinding is met de algemeen toegankelijke voorzieningen.
Om dit goed voor te bereiden organiseert de gemeente een pilot vanaf 1 oktober 2014 waaraan enkele vaste medewerkers van de gemeente en een uiteenlopend aantal medewerkers van keten- en netwerkpartners aan deelnemen. Het sociaal team in oprichting vraagt een goede en professionele aansturing. Voor de pilotperiode van 1 oktober 2014 tot en met 31 december 2014 wordt daarom een teamleider sociaal team gezocht, welke verantwoordelijk is voor het goed functioneren van het sociaal team en de interactie tussen het sociaal team en de keten- en netwerkpartners.
Het doel van de pilot is om ervaring op te doen met casuïstiek, die verworven wordt via de deelnemende organisaties aan het sociaal team. Daartoe behoren ook de organisaties die nu nog verantwoordelijk zijn voor de taken die vanaf 1 januari 2015 naar de gemeenten gaan.

De teamleider is verantwoordelijk voor het goed functioneren van het sociaal team en de interactie tussen het sociaal team en de keten- en netwerkpartners.
Het doel van de pilot is om ervaring op te doen met casuïstiek, die verworven wordt via de deelnemende organisaties aan het sociaal team. Daartoe behoren ook de organisaties die nu nog verantwoordelijk zijn voor de taken die vanaf 1 januari 2015 naar de gemeenten gaan.


Functiebeschrijving
 
De teamleider werkt onder verantwoordelijkheid van het afdelingshoofd Maatschappij van de gemeente.
-Is verantwoordelijk voor de ambassadeursrol van het sociaal team richting, zowel 0e en 1e lijn als specialistische voorzieningen en gedwongen kader;
-Onderhoudt contacten met diverse externe hulpverleners, disciplines en andere organisaties;
-Is eerste aanspreekpunt van sociaal team voor zowel gemeente als ketenpartners;
-Stuurt en coacht medewerkers in het proces naar een gekantelde, generalistische aanpak;
-Toetst de door de leden van het sociaal team gegeven adviezen -ten aanzien van toewijzing van voorzieningen- op juistheid, integraliteit en budget;
-Geeft (mede) vorm aan het werkproces rondom intake en inzet van zorg;
-Verzorgt managementinformatie waarin resultaten van het sociaal team zichtbaar worden
-Begeleidt overleg van het team, gericht op inhoudelijke casuïstiek en intervisie;
-Motiveert keten- en netwerkpartners om gewenste doelstellingen te halen;
-Verdeelt werkzaamheden binnen het sociale team;
-Is aanspreekpunt indien zich een crisissituatie met een cliënt voordoet;
-Verzorgt de regierol bij cliënten in zeer complexe gevallen ter ondersteuning van de medewerkers in het sociale team;
-Toetst de plannen van cliënten en medewerkers conform de afgesproken productie uren.
-Bewaakt het overzicht bij toewijzing van voorzieningen (formele toewijzing van maatwerkvoorzieningen wordt afgerond door gemeente);
-Bewaakt tijdspad en kosten van regietrajecten;
-Behandelt klachten van cliënten en doet voorstellen ter verbetering;


 

Wat wij vragen
-Je hebt (minimaal) afgeronde HBO opleiding
-Je hebt ervaring als teamleider
-Je hebt kennis van de werkwijze en producten/diensten van diverse instellingen in het sociale domein
-Je bent bekend met gemeentelijke processen
-Je hebt een pioniersmentaliteit
-Je bent een netwerker die met overtuigingskracht mensen weet te binden, zowel medewerkers in het sociaal team als keten- en netwerkpartners
-Je beschikt over een integrale blik op de positie van individu, gezin en omgeving
-Je bent in staat om een team te smeden dat zich ontwikkelt naar generalisten - met behoud van expertise
-Je bent in staat om hiaten te signaleren in ondersteuning en hulp en weet daarvoor praktische oplossingen te ontwikkelen
-Je bent doortastend en weet doorzettingsvermogen te gebruiken naar instellingen, en gemeente
-Je bent ondernemingsgezind en hebt geen “van negen tot vijf” mentaliteit
-Je hebt kennis van bedrijfsmatig regelen van processen
-Je beschikt over een goed netwerk in het sociale domein
-Je bent kostenbewust en realiseert het doel van de gemeente om met meer/beter/anders te doen met minder middelen

 

 

Aanvraag gunningscriteria

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
Aantoonbare ervaring als projectverantwoordelijke voor een of meerder projecten in het sociaal domein rond het realiseren van integrale toegang Niet ingeschakeld 8
Minimaal afgeronde HBO opleiding Niet ingeschakeld 7
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa incl reiskstn woon-werk en fee kstn) Ingeschakeld  
Kennis van de werkwijze en producten/diensten van diverse instellingen in het sociale domein. Niet ingeschakeld 5
Bekend met gemeentelijke processen Niet ingeschakeld 5
Kennis van bedrijfsmatig regelen van processen Niet ingeschakeld 5
Het cv dient voorzien te zijn van 2 referenties: (naam referent, organisatie, telefoonnummer) Ingeschakeld  
   

 

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden