Het telefonisch beantwoorden van vragen van cliënten, instanties en overheden en het (telefonisch) stellen van vragen aan cliënten, instanties en overheden over aanvragen en genomen beslissingen.
Deze taak omvat:
-Het informeren van cliënten over de stand van zaken m.b.t. aanvraagprocedure en het geven van uitleg over de samenstelling en uitbetaling van uitkeringen
-Het verstrekken van informatie, inlichtingen en toelichtingen aan belanghebbenden over alle genoemde regelingen
-Het signaleren van fraude aan de hand van telefonisch contact met de cliënt
Het dagelijks verwerken van ingekomen post van cliënten, inhoudende het beoordelen van de stukken op eventuele consequenties naar recht en hoogte van de uitkering die de betreffende cliënt ontvangt inclusief het opvragen van informatie en bewijsstukken.
Deze taak omvat:
-Het maandelijks verwerken van inkomstenverklaringen, inhoudende het controleren op volledige en correcte invulling van de formulieren, het beoordelen of de uitkering van de betreffende cliënt op grond van opgaven van inkomsten aangepast dient te worden, evenals de beoordeling van recht op premie
-Het bijhouden van tijdige inlevering van inkomstenbriefjes en zo nodig blokkeren van de uitkering
Overige werkzaamheden, waaronder:
-Het bijhouden en bewaken van openstaande voorschotten, het afwerken van controlelijsten en bestandsvergelijkingen
-Het betreft een functie waarbij een hoge productiesnelheid wordt verwacht en waar sprake is van duidelijke piekmomenten.