De afdeling Uitvoeren Werken is verantwoordelijk voor de realisering van de nieuwbouw en reconstructieprojecten van de provincie op het gebied van wegeninfrastructuur variërend van rotondes en fietspaden tot kunstwerken en nieuwe wegen.
De afdeling is ook verantwoordelijk voor het openbaar vervoer, bodemsanering en nazorg stortplaatsen in Gelderland.
De afdeling kent drie teams:
- Projectmanagement en Concessiebeheer (PMCB);
- Aanbestedings-, Bouwrechtelijke-, Grondzaken en Regiotaxi (ABGR);
- Ontwerp, Realisatie en Werken (ORW).
De kandidaat komt te werken binnen het team ABGR. Binnen dit team is ondergebracht: de aanbestedingen van werken en van diensten gerelateerd aan werken, de kwaliteitszorg en toetsing van bestekken, het opstellen van overeenkomsten met derden over de aanleg en/of reconstructie van wegen, grondverwerving, juridische en financiële zaken, planning en secretariaat. De medewerker Grondzaken werkt in opdracht van vijf Grondaankopers van het cluster Grondzaken.
Het cluster Grondzaken wordt per 1 maart 2015 uitgebreid met de grondtaken die tot dusver door de Dienst Landelijk Gebied werden uitgevoerd. De nieuw te vormen WerkEenheidGrond blijft onderdeel van het team ABGR en zal dan uit ca. 15 fte bestaan.
Het werkpakket van de medewerker Grondzaken bestaat uit inhoudelijke en procesmatige taken, zoals:
-Het verzorgen van de notariële afwikkeling van transacties en afstemming over financiën;
-De opbouw, afwikkeling en archivering van verwervingsdossiers;
-Het verzorgen van specifieke correspondentie rondom grondverwerving (logboeken, gespreksverslagen ed.);
-Het bewaken van de kwaliteit van de uitvoering en de voortgang van projecten en de daaraan gerelateerde grondaankopen;
-Opstellen en inhoudelijk redigeren van standaard koop- en verkoopovereenkomsten;
-Inventariseren en voorbereiden van eigendomsregelingen;
-Opvragen van kadastraal kaartmateriaal;
-Procesbewaking inzake bouwkundige opnames.