Beschrijving: |
01-01-2015
31-12-2015
Ja, in overleg
32 uur per week verdeeld over 4 dagen
Opdracht omschrijving
De staf korpsleiding bestaat uit zeven directies, namelijk de korpsstaf, directie operatiën, directie financiën, directie communicatie, directie facility management, directie HRM en directie IV. De staf korpsleiding formuleert het beleid op deze gebieden. Het regieteam staf korpsleiding richt zich op het in werking brengen van de staf korpsleiding. Kenmerkend voor de werkzaamheden als lid van het regieteam staf korpsleiding is een hoge mate van dynamiek en afwisseling.
Als Senior Organisatie Adviseur bij het regieteam staf korpsleiding draag je actief bij aan het uitvoeren van alle stappen die nodig zijn in het in werking brengen van de staf korpsleiding. Je ziet uitdaging in het identificeren en analyseren van knelpunten en vervolgens het aanreiken van oplossingen en/of zelf deze op te lossen. Dat kan in de vorm van het nadrukkelijke sturing op productie, coördineren van activiteiten, maar ook het facilteren of refelecteren als dat beter past bij het situatie.
-Initiëren, begeleiden en beschermen van de voortgang van het in werking brengen van de staf korpsleiding.
-Het opbouwen en onderhouden van een aan je taak gerelateerd netwerk.
-Samenstellen van periodieke voortgangsrapportages en bewaken rapportagetermijnen.
-Coördineren en controleren van specifiek aan jou opgedragen deelprojecten.
-Faciliteren en reflecteren van specifieke functionarissen of deelprojecten
-Inhoudelijk ondersteunen en adviseren van het hoofd regieteam staf kl;
-schrijven van plannen en notities t.b.v. besluitvorming door Stafdirecteurenoverleg / Korpsleidingoverleg;
-rapporteren over de voortgang, kwaliteit, risico’s en issues;
-aansturen en motiveren van werkgroepen;
-organiseren van bijeenkomsten in het kader van menselijke maat, teambuilding, leiderschapsontwikkeling etc.;
-relatiemanagement/stakeholdermanagement;
-ontwerpen en uitvoeren van veranderkundige trajecten op medewerker- en directieniveau.
nvt
Voornamelijk intern bij de politie. Denk daarbij naast de bedrijfsvoeringsdirecties aan het Producten en Diensten Centrum en de Eenheidsstaven
Inzet in de lijn.
-Minimaal een afgeronde erkende HBO opleiding in de richting van Verandermanagement, Bestuurskunde of Bedrijfskunde is een eis.
-Een afgeronde erkende Prince2 Foundation is een eis.
-Een afgeronde erkende WO opleiding in de richting van Verandermanagement, Bestuurskunde of Bedrijfskunde is een wens.
-Een afgeronde erkende Prince2 Practitionair of IPMA C certificering is een wens.
-Minimaal 10 jaar relevante werkervaring met organisatieverandering of kwaliteitsmanagement is een eis.
-Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met organisatieverandering of kwaliteitsmanagement binnen een overheidsinstelling is een wens.
-Minimaal 1 jaar relevante werkervaring of 2 opdrachten op het gebied organisatieverandering, procesmanagement of kwaliteitsmanagement binnen de Politie is een wens.
-Minimaal 5 jaar ervaring op gebied van project-, programma- en/of verandermanagement is een wens.
-Aantoonbare ervaring met het opstellen van verbetervoorstellen en teamontwikkeling is een wens.
-Aantoonbare ervaring met het ontwerpen en uitvoeren van veranderkundige trajecten op medewerker- en directieniveau is een wens.
Kerncompetenties:
-Bestuursvaardigheid;
-Bindend vermogen;
-Netwerkvaardigheid:
-Organisatiegericht aansturen;
-Synergie creëeren.
Naar bovenstaande kerncompetenties wordt verwezen op het template voor het invullen van de referentie.
Planning / Afspraken
Intake gesprekken 18-12-2014, 09.30-10.30 uur 18-12-2014, 11.00-12.00 uur 18-12-2014, 12.30-13.30 uur
Terugkoppeling offertes 11-12-2014
Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
20 % Minimaal 5 jaar ervaring op gebied van project-, programma- en/of verandermanagement is een wens. Dit moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
20 % Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met organisatieverandering of kwaliteitsmanagement binnen een overheidsinstelling is een wens. Dit moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
15 % Aantoonbare ervaring met het ontwerpen en uitvoeren van veranderkundige trajecten op medewerker- en directieniveau. Dit moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
15 % Een afgeronde erkende Prince2 Practitionair of IPMA C certificering is een wens. Een kopie van het behaalde examencertificaat dient te worden toegevoegd aan de aanbieding.
10 % Minimaal 1 jaar relevante werkervaring of 2 opdrachten op het gebied organisatieverandering, procesmanagement of kwaliteitsmanagement binnen de Politie is een wens. Dit moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
10 % Aantoonbare ervaring met het opstellen van verbetervoorstellen en teamontwikkeling is een wens. Dit moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
10 % Een afgeronde erkende WO opleiding in de richting van Verandermanagement, Bestuurskunde of Bedrijfskunde is een wens. Een kopie van het behaalde examendiploma dient te worden toegevoegd aan de aanbieding.
Planning
25-11-2014 00:00
26-11-2014 16:00
28-11-2014 23:59
02-12-2014 16:00
08-12-2014 00:00
22-12-2014 23:59
|