Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: N.v.t.
 
Opdracht: Bezwaarjurist Sociale Kamer, 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2015-01-26 10:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Juridisch
 
Provincie: Flevoland
 
Beschrijving:
Aanvang opdracht: 2-2-2015
Voltooiing opdracht: 31-3-2015
Optie verlenging: 3 x 1 maanden
Prijsstelling: maximaal €70
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 36 per week
Aantal FTE: 1
Type: 2B dienst     

 

 

Opdrachtomschrijving
 
De afdeling Facilitair, Advies en Beheer (FAB)
De afdeling FAB ondersteunt, faciliteert en adviseert de gemeentelijke organisatie op het gebied van bedrijfsvoering. Dat omvat ondermeer advisering op het gebied van veiligheid, recht en inkoop, bezwaarafhandeling maar ook secretariële ondersteuning van college, directie en afdelingssecretariaat. FAB is de vanzelfsprekende partner op het gebied van bedrijfsvoering en biedt haar werknemers een uitdagende en professionele werkomgeving waarin ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling.
 

Het team
Het team JZV bestaat uit diverse disciplines op het gebied van veiligheid, recht (bezwaarschriften, advisering) en inkoop. Je zal binnen het team vallen onder de discipline bezwaarafhandeling. Het team heeft een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor het maatschappelijk belang en de organisatie. Er heerst een open en professionele cultuur waar veel ruimte is om elkaar te ontmoeten en te leren kennen. Het team is een juridisch expertisecentrum, met veel kennis en ervaring.
De bezwaarjurist verricht de volgende werkzaamheden:

-Ambtelijk horen van personen die een bezwaarschrift tegen een collegebesluit uit het sociaal domein van de gemeente hebben ingediend;

-Schrijven van het advies naar aanleiding van de stukken en hetgeen tijdens de hoorzitting ter tafel gebracht is;

-Schrijven van de beslissing op bezwaar.



Kandidaatomschrijving
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:

-Afgeronde HBO/WO opleiding Rechten;

-Kennis van de Participatiewet;

-Praktijkervaring met het behandelen van bezwaarschriften bij een gemeente;

-Aantoonbare ervaring met het schrijven van adviezen;

-Aantoonbare kennis van overige sociale zekerheidswetgeving;

-In staat om onder tijdsdruk te werken;

-Analytisch sterk en goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.  

Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
 
 
Gespreksplanning
Uit de top 10 van kandidaten wordt door de gemeente bepaald welke kandidaten uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek.

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 28-01-2015 van 14.00 uur tot 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 27-01-2015 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

 
Toelichting op rooster
De kandidaat dient vanaf 2 februari 2015 minimaal 27 uur per week beschikbaar te zijn. Vanaf 1 maart 2015 dient de kandidaat 36 uur per week (100%) beschikbaar te zijn.
Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
Eisen
 
Beschikbaarheid
De kandidaat dient vanaf 2 februari 2015 minimaal 27 uur per week beschikbaar te zijn. Vanaf 1 maart 2015 dient de kandidaat 36 uur per week (100%) beschikbaar te zijn.
Actuele kennis van de Participatiewet (PW)
Op CV aantoonbare kennis van de Participatiewet (PW).
Aantoonbare ervaring met ambtelijk horen
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 3 jaar met ambtelijk horen.
Referentie vereist


Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 3 jaar als Bezwaarjurist Sociale Kamer bij een gemeente.
Referentie vereist


Gevraagde documenten
aanleveren na gunning

-Er kan om een VOG gevraagd worden na gunning.

-Kopie paspoort/ID indien ZZP-er

-VAR verklaring indien ZZP-er


Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 50 %

Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:26 %

 
Werkervaring en kennis
Op CV aantoonbare werkervaring met het schrijven van juridische adviezen en aantoonbare kennis van de Participatiewet en WMO.

-1 tot 2 jaar werkervaring gedurende de afgelopen 3 jaar (8 %)

-2 tot 4 jaar werkervaring gedurende de afgelopen 5 jaar (16 %)

-Meer dan 4 jaar werkervaring gedurende de afgelopen 5 jaar (24 %)

Weging:24 %

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden