Opdrachtinformatie
Startdatum |
2-2-2015 |
Einddatum |
19-6-2015 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
32 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Vacatureruimte / vervanging |
Generieke taken:
1. Verricht en/of begeleidt hoogwaardige dan wel hoogwaardig specialistische werkzaamheden als uitvloeisel van het geformuleerde beleid en regelgeving (maatschappelijk, technisch, financieel of juridisch), waaronder:
-het opstellen, uitwerken, toetsen en/of beoordelen van complexe berekeningen, tekeningen, rapportages en beschikkingen;
-het adviseren van leidinggevenden, mede ontwikkelen van beheers – en managementinstrumenten;
-het uitvoeren van complexe procedures en regelingen;
-het vastleggen en verwerken van complexe gegevens;
-het genereren van informatie.
Specifieke taken:
Verzorgt de regiefunctie inzake klantvragen:
-het verkennen van klantvragen en plaatsen in een totaal – context van de klantsituatie;
-het behandelen van aanvragen door middel van intake, analyseren en beoordelen van de hulpvraag als ook het zelfstandig indiceren en zorg dragen voor de afhandeling;
-het verstrekken van informatie over en geven van adviezen inzake wetten, regelingen en procedures;
-het verwijzen van klanten naar andere dienstverlenende instanties en voorzieningen.
Het volgen van en inspelen op wijzigingen in en ontwikkelingen van de WMO:
-volgt ontwikkelingen op werkveld en in de regelgeving op het gebied van WMO;
-vertaalt ontwikkelingen (pro – actief) naar consequenties voor eigen handelen en functioneren in het bijzonder en de gemeentebreed in het algemeen.
Overige werkzaamheden:
1. Verricht overige werkzaamheden.
Verantwoordelijkheden en bevoegdheden:
Het ontwikkelen van eenmalige nieuwe oplossingen op het gebied van uitvoerende werkzaamheden zoals:
-Adviseren op een aspectgebied op beleidsniveau en instrumenteel niveau met een integrale dan wel strategische invalshoek en/of;
-Het verzamelen van informatie, verstrekken van informatie, behandelen van aanvragen en begeleiden van klanten van de gemeente.
Zelfstandige inrichting eigen werk en / of van dat van anderen: planning, middelen aanwending, methoden en technieken. Gevraagd en ongevraagd adviseren van leidinggevenden en medewerkers
-Verrichten complexe uitvoerende werkzaamheden met bijv. precedenten werking;
-Opstellen van plannen van aanpak voor klantbegeleiding. Het beoordelen van gegevens en verrichten van onderzoek alsmede het opstellen van rapportages. Het doorverwijzen van klanten;
Het coördineren van werkzaamheden op een afgerond werkveld:
-Werkverdeling, voortgangsbewaking, kwaliteitsbewaking en kennisoverdracht;
-Het aan en bijsturen van werkprocessen.
Contacten:
Intern:
-Onderhoudt contacten met het afdelingshoofd ter verantwoording en afstemming.
-Heeft contacten met medewerkers en leidinggevenden t.b.v. advisering, samenwerking en informatie-uitwisseling;
-Met leidinggevenden over instrumentbouw, - beheer en gebruik;
-Met medewerkers over werkverdeling, voortgangsbewaking en kwaliteitsbewaking
Extern:
-Met andere overheden, instanties, burgers en belangenvertegenwoordigers om informatie te verkrijgen en te verstrekken over beleidsplannen en – voornemens;
-Onderhoudt contact over begeleiding en ondersteuning met klanten.
Werk – en denkniveau:
-HBO werk – en denkniveau;
-Diepgaande kennis van relevante wet – en regelgeving, beleidslijnen op het eigen vakgebied;
-Coördinatie van werkprocessen;
-Kennis van politiek bestuurlijke beleidsprocessen;
-Analysevaardigheden.
|