Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ10758
 
Opdracht: Klantmanager,WMO consulent, 32 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2015-01-30 10:16
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Noord-Brabant
 
Beschrijving:

Opdrachtinformatie

Startdatum 2-2-2015
Einddatum 19-6-2015
Optie tot verlenging ja
32
Aantal posities 1
Aanvraag reden Vacatureruimte / vervanging

 

 

Generieke taken:

1.  Verricht en/of begeleidt hoogwaardige dan wel hoogwaardig specialistische werkzaamheden als uitvloeisel van het geformuleerde beleid en regelgeving (maatschappelijk, technisch, financieel of juridisch), waaronder:
-het opstellen, uitwerken, toetsen en/of beoordelen van complexe berekeningen, tekeningen, rapportages en beschikkingen;
-het adviseren van leidinggevenden, mede ontwikkelen van beheers – en managementinstrumenten;
-het uitvoeren van complexe procedures en regelingen;
-het vastleggen en verwerken van complexe gegevens;
-het genereren van informatie.

 

Specifieke taken:
Verzorgt de regiefunctie inzake klantvragen:

-het verkennen van klantvragen en plaatsen in een totaal – context van de klantsituatie;
-het behandelen van aanvragen door middel van intake, analyseren en beoordelen van de hulpvraag als ook het zelfstandig indiceren en zorg dragen voor de afhandeling;
-het verstrekken van informatie over en geven van adviezen inzake wetten, regelingen en procedures;
-het verwijzen van klanten naar andere dienstverlenende instanties en voorzieningen.

Het volgen van en inspelen op wijzigingen in en ontwikkelingen van de WMO:
-volgt ontwikkelingen op werkveld en in de regelgeving op het gebied van WMO;
-vertaalt ontwikkelingen (pro – actief) naar consequenties voor eigen handelen en functioneren in het bijzonder en de gemeentebreed in het algemeen.

 

Overige werkzaamheden:

1.  Verricht overige werkzaamheden.

 

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden:
Het ontwikkelen van eenmalige nieuwe oplossingen op het gebied van uitvoerende werkzaamheden zoals:
-Adviseren op een aspectgebied op beleidsniveau en instrumenteel niveau met een integrale dan wel strategische invalshoek en/of;
-Het verzamelen van informatie, verstrekken van informatie, behandelen van aanvragen en begeleiden van klanten van de gemeente.

Zelfstandige inrichting eigen werk en / of van dat van anderen: planning, middelen aanwending, methoden en technieken. Gevraagd en ongevraagd adviseren van leidinggevenden en medewerkers
-Verrichten complexe uitvoerende werkzaamheden met bijv. precedenten werking;
-Opstellen van plannen van aanpak voor klantbegeleiding. Het beoordelen van gegevens en verrichten van onderzoek alsmede het opstellen van rapportages. Het doorverwijzen van klanten;


Het coördineren van werkzaamheden op een afgerond werkveld:
-Werkverdeling, voortgangsbewaking, kwaliteitsbewaking en kennisoverdracht;
-Het aan en bijsturen van werkprocessen.

 

Contacten:

Intern:
-Onderhoudt contacten met het afdelingshoofd ter verantwoording en afstemming.
-Heeft contacten met medewerkers en leidinggevenden t.b.v. advisering, samenwerking en informatie-uitwisseling;
-Met leidinggevenden over instrumentbouw, - beheer en gebruik;
-Met medewerkers over werkverdeling, voortgangsbewaking en kwaliteitsbewaking

Extern:
-Met andere overheden, instanties, burgers en belangenvertegenwoordigers om informatie te verkrijgen en te verstrekken over beleidsplannen en – voornemens;
-Onderhoudt contact over begeleiding en ondersteuning met klanten.

 

Werk – en denkniveau:

-HBO werk – en denkniveau;
-Diepgaande kennis van relevante wet – en regelgeving, beleidslijnen op het eigen vakgebied;
-Coördinatie van werkprocessen;
-Kennis van politiek bestuurlijke beleidsprocessen;
-Analysevaardigheden.

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden