Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 258
 
Opdracht: Afdelingsmanager Publiekszaken
 
Sluitingsdatum: 2015-02-10 10:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Communicatie
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:

Organisatie

Bij de gemeente zijn zo’n 280 mensen in dienst. Zij werken op het gemeentehuis, in de buitendienst en bij diverse (sport)accommodaties.

De organisatie kenmerkt zich door innovatie, transparantie en betrokkenheid. We streven ernaar om zoveel mogelijk te handelen vanuit het perspectief van de burger. De organisatie is verantwoordelijk voor het verbeteren van de kwaliteit van de producten en de dienstverlening. Ook draagt zij zorg voor een open en interactieve relatie met burgers, maatschappelijke organisaties, bedrijfsleven en medeoverheden. De lijnen binnen onze organisatie zijn kort, direct en informeel. De gemeentelijke organisatie wordt aangestuurd door de directie en bestaat uit vier afdelingen die zijn onderverdeeld in units.

Bij de afdeling Publiekszaken  kunnen burgers, bedrijven en instellingen terecht voor alle producten en diensten van de gemeente en op termijn van de overheid. De afdeling ontwikkelt zich van een productgericht naar een proces- en vraag gestuurd organisatieonderdeel dat in nauwe samenwerking met interne en externe partners de dienstverlening verder versterkt. De afdeling is o.a. belast met het voorbereiden, ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van tactisch en operationeel beleid op maatschappelijk gebied,  het opstellen van verordeningen en beleidsregels op het gebied van maatschappelijke voorzieningen, de uitvoering van de WABO en de daaraan gerelateerde verlening van omgevingsvergunningen, de vergunningverlening van de overige vergunningen (APV, bijzondere wetten, etc.),  taken op het gebied van burgerzaken, het telefonisch informatiecentrum, de informatiebalie en het webteam.


Opdracht

Je geeft sturing en richting aan de afdeling. Als verandermanager ben je in staat een duidelijke visie neer te zetten en deze te vertalen naar werkbare doelen. Je inspireert je medewerkers, monitort de voortgang en stuurt waar nodig op tijd bij en bent trekker van de doorontwikkeling van de afdeling. Je hebt kennis van en affiniteit met de werkvelden van de afdeling en bent gewend organisatiebreed te denken. De afdeling heeft een belangrijke functie bij de implementatie van de nieuwe omgevingsvergunning en de veranderingen in het sociaal domein.

Je bevordert als verbinder integrale samenwerking, zowel binnen als buiten de afdeling. Je hebt oog voor kwaliteit en staat borg voor de kwaliteit van de bijdrage vanuit de afdeling aan gezamenlijke projecten en beleidsdoelstellingen. Naar de medewerkers ben je beschikbaar, betrokken, open en gericht op ontwikkeling. Je bent niet bang om problematische zaken aan te kaarten. Je bevordert dat de afdeling als een eenheid naar buiten treedt. Intern laat je ruimte voor debat en verschil van inzicht ter bevordering van de creativiteit. Je wordt in je werkzaamheden ondersteund door de unithoofden die direct verantwoordelijk zijn voor de mensen en  de bedrijfsvoering. Zij kunnen rekenen op jouw steun en coaching teneinde de doorontwikkeling van de organisatieonderdelen feitelijk te realiseren.

Als afdelingsmanager maak je deel uit van het Managementteam. Onder leiding van de gemeentesecretaris geef je in collegiaal verband leiding aan de totale organisatie en ondersteun je het bestuur. Dat vraagt om een strategische visie, integraliteit in denken en handelen en samen verantwoordelijkheid dragen voor het grote geheel en de te realiseren organisatorische en politieke doelstellingen. Je adviseert de portefeuillehouder en de directie en je beschikt over bestuurlijke sensitiviteit.

Het betreft een opdracht voor de duur van 6 maanden. De mogelijkheid bestaat dat na deze periode de kandidaat tot 1 maart 2017 een tijdelijk dienstverband krijgt in dienst van de gemeente.


Gunningscriteria (weging)

- Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als integraal leidinggevende binnen een overheidsorganisatie (20%);
- Als verandermanager heb je aantoonbare resultaten geboekt op het vlak van vernieuwing van de organisatie, aansturing van mensen/of werkprocessen (25%);
- Academisch werk- en denkniveau (20%);
- Aantoonbare werkervaring binnen de werkvelden sociaal domein en vergunningverlening (10%)
- Uurtarief maximaal € 65,- per uur (15%);
- Opdrachtnemer brengt geen fee in rekening voor de kandidaat die na 6 maanden in dienst treedt bij de gemeente (10%).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De vijf kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende vijf kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

- een stevige persoonlijkheid met verbindend vermogen, je initieert en stimuleert samenwerkingverbanden in de organisatie
- vernieuwer en procesdenker
- resultaat- en klantgericht
- mensgericht en gevoel voor humor


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op minimaal 4  werkdagen  en  deze worden in nader  overleg ingevuld.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 19 februari a.s. van 8.30 uur tot 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 13 februari bericht.
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.


Overige informatie

ZZP-ers die reageren dienen in het bezit te zijn van een geldige VAR wuo of VAR dga. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden