Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 000284
 
Opdracht: Projecteleider Cartotheek 32-36 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2015-02-10 09:33
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Financieel en administratie, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:

Startdatum 15-04-2015

Einddatum 14-04-2016
 

Opdracht omschrijving


De realisatie van de nieuwe organisatie van de Politie moet leiden tot een eenduidige inrichting en werking van de organisatie,
die de voorspelbaarheid van politiewerk voor burgers, partners en gezag groter maakt. Binnen de Nationale Politie worden de bedrijfsvoeringprocessen grotendeels belegd bij het PolitieDienstenCentrum (PDC).

Het projectteam Ruimtemanagement, als onderdeel van Huisvesting binnen de Dienst Facility Management (FM), heeft mede tot taak het inrichten van de huisvestingsgegevens in Planon NP.
Deze inrichting vindt gefaseerd plaats in de projectomgeving van Ruimtemanagement, vooruitlopend op de landelijke werking na afronding van de personele reorganisatie.

Tot op heden is het opstellen, verwerken en het beheren van het totale tekeningenbestand binnen de Politie een aangelegenheid geweest van de voormalige 26 korpsen en de Landelijke Eenheid,
met als resultaat een grote mate van diversiteit in kwaliteit en omvang bij het opstellen en beheren van papieren en digitale tekeningen.

Met het realiseren van een geconcentreerde bedrijfsvoering en de gedeconcentreerde uitvoering van de dagelijkse werkzaamheden is het noodzakelijk dat het opstellen en wijzigen van tekeningen op gestandaardiseerde en eenduidige wijze wordt uitgevoerd, en het totale tekeningenbestand centraal wordt beheerd en ontsloten via 1 systeem, nl. Autocad

Vooruitlopend op de systeemtechnische inrichting voor het centraal beheer bestaat de noodzaak om de werkprocessen, het opstellen van en het beheren van tekeningen op een eenduidige wijze te realiseren.
Voor het standaardiseren van het tekenwerk is inmiddels een landelijk AutoCad tekeningenprotocol vastgesteld.

Voor het realiseren van het voorgaande werkproces is behoefte aan een projectleider.


Doelstelling

Het resultaat van het project is dat de minimale basis tekeningen geautomatiseerd en gestandaardiseerd zijn opgenomen, het systeem voor de daartoe te autoriseren gebruikers is ontsloten en centraal in beheer genomen kan worden door het team Ruimtemanagement en de oude systemen zijn ontmanteld.
Het project is gereed, indien de functionaliteit in de nieuwe landelijke omgeving operationeel is.


Verantwoordelijkheden

De projectleider maakt deel uit van het Projectteam Ruimtemanagement en fungeert als aanspreekfunctie voor de leverende eenheden.
Daarnaast is de projectleider ook de contactpersoon voor de IV organisatie waar het gaat om AutoCad, de koppeling tussen de diverse systemen, autorisaties en het ontsluiten van informatie.

Vakmatige taken

De taakaccenten vereisen een hoge mate van zelfstandigheid van de projectleider en omvat o.m.:

- Het opstellen van een plan van aanpak, met als eindresultaat bovengenoemde uitgangspunten. Te denken valt hierbij aan bijvoorbeeld de gefaseerde invoering en de datum van de definitieve formele ingebruikname van Autocad als enige databestand tekeningen;
- Het opstellen en realiseren van een autorisatieplan voor de gebruikers en beheerders;
- Het opstellen en implementeren van werkinstructies ten behoeve van de toekomstige gebruikers;
- Het uitvoeren van controles;
- Het opstellen van een beheerplan Autocad en de nog aanwezige papieren tekeningen bij de eenheden o.b.v. de teaminrichtingen binnen de Dienst FM, inclusief de benodigde fte’s voor het centraal in beheer nemen van tekenwerk;
- Het (laten) ontmantelen van oude administraties, systemen en werkwijzen binnen de eenheden;
- Het op basis van eigen kennis van het Autocad- systeem in staat zijn te beoordelen of de aangeleverde data compleet en kwalitatief correct is en hierover afstemming te hebben met collega’s binnen het PDC Huisvesting en de eenheden.
 

Opleiding

- Minimaal erkende afgeronde HBO opleiding is een eis.


Werkervaring

- Minimaal 5 jaar relevante ervaring opgedaan als projectleider met het inrichtingen van informatievoorziening (bijv: DIV, DMS, Carthotheken) in de afgelopen 10 jaar.
- Minimaal 5 jaar kennis met AutoCad en tekeningenbeheer in de afgelopen 10 jaar is een wens.
- Minimaal 2 vergelijkbare implementatietrajecten op het gebied van carthotheken in de afgelopen 5 jaar. Licht deze toe in maximaal 200 woorden.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare opgedane kennis en werkervaring als projectleider op het gebied van tekeningenbeheer (proces, systeem) in de afgelopen 5 jaar.
- Aantoonbare relevante ervaring als projectleider Cartotheek binnen de overheid in de afgelopen 5 jaar is een pré.

Competenties
 

Kerncompetenties:

- probleemanalyse;
-  accutaresse;
- samenwerken;
- sterke communicatieve vaardigheden (woord en geschrift);
- organisatiesensitief.

        

 

 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden