Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: n.v.t.
 
Opdracht: Medewerker Sociaal Wijjkteam 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2015-03-18 10:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Overijssel
 
Beschrijving:

Aanvang opdracht: 1-4-2015 
Voltooiing opdracht: 1-10-2015
Optie verlenging: 3 x 3 maanden

Opdrachtomschrijving

Een sociaal wijkteam is een integraal werkend multidisciplinair team dat zich richt op bewoners met vragen en problemen. Deze vragen en problemen kunnen alle levensdomeinen betreffen, waaronder wonen, welzijn, zorg, opvoeden, daginvulling, inkomensondersteuning en leefbaarheid. Het doel van de inzet van het sociale wijkteam is om bewoners zo optimaal mogelijk te laten participeren en zo zelfredzaam mogelijk te laten worden. Naast het beantwoorden van vragen en oplossen van problemen kijkt het team naar kansen en mogelijkheden van de inzet van bewoners voor de wijk.
 
Burgers met een vraag of probleem bellen of mailen naar een sociaal wijkteam,  lopen binnen of spreken de medewerker SWT aan in de wijk. De medewerker SWT ontvangt (de vraag van) de burger en inventariseert door middel van vraagverkenning de vraag of het probleem. Enkelvoudige en eenvoudige vragen handelt hij of zij direct af. Bij meervoudige en complexe vragen wordt een (keukentafel)gesprek door de medewerker SWT van het sociaal wijkteam aangegaan. Dit kan direct of op afspraak. De medewerker SWT voert vraaggestuurde vraagverheldering uit en verkent hierbij de levensdomeinen (gezondheid, welzijn en maatschappelijke participatie, inkomen, werk en arbeidsparticipatie, onderwijs, taalvaardigheid en integratie, wonen, veiligheid, opvoeding, vrije tijd, cultuur en ontspanning, zingeving/ spiritualiteit en crisis). Indien relevant wordt op één of meer domeinen dieper ingegaan. Vervolgens biedt de medewerker SWT specifieke informatie, advies en ondersteuning.

?De functie van medewerker SWT binnen het sociaal wijkteam is: signalering, informatie & advies, aanmelding, vraaggestuurde vraagverheldering (het keukentafelgesprek), verkennen van eigen krachtmogelijkheden, het bieden van kortdurende ondersteuning, belangenbehartiging, activering, toewijzing, coördinatie ondersteuningsbehoefte (casemanagement).
 
Kandidaatomschrijving
De essentie van de inzet van de medewerker SWT is dat deze zich klantgericht, ruimdenkend, creatief, ondernemend en betrokken opstelt. De burger en zijn leefsituatie is het meest belangrijk. Zijn vragen, problemen en referentiekader zijn het uitgangspunt voor het contact. De individuele casemanager is naast deskundige en medewerker SWT op de levensdomeinen ook cultuurdrager. Hij of zij inventariseert mede met de teamleden de individuele behoeften van de burger en collectieve behoefte van de burgers in de wijk. Op basis van de vraag en behoeften worden bewoners en vrijwilligers geactiveerd en/of diensten en producten ingezet. Hierbij wordt verder gekeken dan de status quo van de situatie in de wijk en wordt (eventueel in samenwerking met andere partijen) mogelijk nieuw aanbod gerealiseerd. 

De medewerker SWT kenmerkt zich in de aanpak van vragen of problemen doordat hij of zij:
 
  • Een goede luisteraar is, echt contact maakt en zich inleeft;
  • Samenhang ziet, zelfstandig is en initiatief toont;
  • Mensen op positieve wijze in hun kracht zet, enthousiasme overbrengt;
  • De regie bij de bewoner laat;
  • Een netwerker en verbinder is, iemand die verschillende werelden kan verbinden;
  • Betrokken is bij zowel huishoudens als teamleden;
  • Achterover kan zitten maar als dat noodzakelijk is, handelt (en doorzet);
  • Open staat, reflectief is, leert, vraagt en zo nodig hulp en expertise van anderen accepteert;
  • Lef heeft, nieuwsgierig is;
  • Soms afwijkt, moeilijk in een ‘standaard profiel’ te passen is;
  • Out-of-the-box denkt.
Gespreksplanning
Uit de top 10 van kandidaten wordt door de gemeente bepaald welke kandidaten uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek. De sollicitatiegesprekken worden gevoerd in week 13 van 2015.
Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
Eisen
 
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding dan wel minimaal een MBO opleiding met minimaal 3 jaar werkervaring met WMO taken.
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met WMO 
Referentie vereist
Gevraagde documenten
aanleveren na gunning
  • ID bewijs (indien ZZP-er)
  • VAR (indien ZZP-er)
Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel:20 %
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:50 %
Werkervaring
Op CV aantoonbare kennis van de sociale kaart van de provincie Overijssel
Weging:15 %
Kennis
Op CV aantoonbare kennis van de regelgeving WMO, aantoonbaar te maken door een gevolgde cursus dan wel minimaal 3 jaar werkervaring binnen de WMO”
Weging:15 %

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden