Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 288
 
Opdracht: Senior Beleidsmedewerker, 32-36 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2015-03-25 17:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Welzijn en zorg, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

Aanvraagnummer

288

Aanvang

z.s.m.

Duur

3 maanden

Opleidingsniveau

WO

Optie tot verlenging

1 maal 3 maand(en)

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

32 tot 36

Verloopt op

25-03-2015 17:00

 

 

 
De veranderingen binnen het sociale domein maken een nieuwe manier van werken noodzakelijk, waarbij zelfredzaamheid van de burger en de inzet van sociale netwerken centraal staan. De senior beleidsmedewerker is verantwoordelijk voor gedegen adviezen op actuele maatschappelijke vraagstukken zoals bijvoorbeeld:
 
    De ondersteuning van burgers met een zorgvraag
    De rol van de gemeente in regionale vraagstukken en samenwerkingsvraagstukken (met bij voorbeeld zorgverzekeraars en aanbieders waarbij de gemeente zorg inkoopt)
 

Om dit succesvol te kunnen vormgegeven is het voor de senior beleidsmedewerker belangrijk te focussen op een aantal belangrijke taken:
 
    Zorgdragen voor een betere aansluiting tussen beleid en uitvoering (bv. uitvoering werkplein en Sociaal Kernteam)
    Ondersteunen/faciliterend zijn aan de uitvoering (het verschil wordt immers in de uitvoering gemaakt en de beleidsmedewerker levert een belangrijke bijdrage aan die kanteling)
    Dienend zijn aan de burger buiten en bij de instellingen (vraaggestuurd werken)
    In de praktijk ervaren wat de uitvoering doet en waar ze mee te maken krijgt (operationeel denken en toetsen op haalbaarheid
    Integraal werken over beleidsterreinen en domeinen heen
    Focus op regie- en processturing
    Strategieontwikkeling
    Netwerken vanuit de verbinding tussen gemeente en de burger en vanuit de dialoog met stakeholders binnen en buiten
    Sturing op ketensamenwerking.
 

Vacante functies zijn onder meer gericht op:
 
    richting geven aan vernieuwing op terrein van wonen zorg en welzijn
    verbindingen leggen en onderhouden contacten met zorgaanbieders, woningcorporaties en andere partijen gericht op wonen
    verbindingen leggen en onderhouden van contacten met zorgaanbieders in de curatieve sector
 

Hierbij is het belangrijk dat je inhoudelijke expertise hebt op 1 van de volgende gebieden:
 
    Zorginkoop op het terrein van Jeugd en WMO of expertise vanuit de vastgoedkant op het gebied van de combinatie wonen, zorg en welzijn; Of,
    Kennis van de WMO, met name ervaring met nieuwe taken WMO, participatiewet en arbeidsmarkt waaronder SROI.
 

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die ervaring heeft met 1 of meerdere bovengenoemde terreinen.
 
Competenties en kwaliteiten
Je bent een creatieve denker en staat stevig in je schoenen. Daarnaast werk je zelfstandig, ben je communicatief vaardig en resultaatgericht. Het krachtenveld, de complexiteit en de transformatie van huidige en nieuwe taken op het terrein van welzijn, werk en zorg vragen er om dat je een ondernemende en doortastende beleidsregisseur bent. Met respect voor de verschillende belangen toon je lef. Je hebt ervaring met netwerksturing en weet wat er gevraagd wordt in een regisserende gemeente. Onderhandelen, overtuigen en medewerking verkrijgen zijn vaardigheden waarover je aantoonbaar beschikt. Je benut kansen die zich voor doen en neemt goed afgewogen risico's om je doelen te bereiken. Proces- en planmatig werken is je op het lijf geschreven. Je beschikt over ruime werkervaring binnen het sociale domein en weet deze ervaring te vertalen en toe te passen op andere beleidsvelden. Daarnaast heb je ruime aantoonbare ervaring met het acteren in een complex bestuurlijk, ambtelijk en maatschappelijk krachtenveld.
 
Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau en ten minste vijf jaar ervaring in een soortgelijke senior functie bij voorkeur in een gemeentelijke of overheidsorganisatie.
 
Vereisten / knock-outcriteria
- Uurtarief maximaal € 90,69  (schaal 12)
 

Gunningscriteria (weging)
 
    Academisch werk- en denkniveau (10%);
    Aantoonbare kennis van de WMO, met name ervaring met nieuwe taken WMO, participatiewet en arbeidsmarkt (15%)
    Aantoonbare kennis van / ervaring met zorginkoop op het terrein van Jeugd en WMO (15%)
    Aantoonbare kennis van / ervaring met de vastgoedkant op het gebied van de combinatie wonen, zorg en welzijn (15%)
    Aantoonbare relevante kennis en recente werkervaring (5 jaar, waarvan minimaal 3 jaar binnen de lokale overheid), (15%)
    Aantoonbare ervaring met proces- en planmatig werken (30%)
 
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
 
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden