Opdrachtinformatie
Startdatum |
1-4-2015 |
Einddatum |
1-10-2015 |
Optie tot verlenging |
Ja max 2 x 3 maanden |
|
32 |
Aantal posities |
2 |
Aanvraag reden |
Project |
Organisatie
De gemeente is gastheergemeente voor het Netwerk Sociaal Domein Midden Holland (NSDMH). Binnen dit netwerk wordt de zorg voor de domeinen Jeugdhulp, Wmo, Beschermd Wonen en Wmo Individuele hulpmiddelen ingekocht.
Plaats in de organisatie
Het Netwerk Sociaal Domein Midden Holland is gesitueerd binnen de algemene directie. De inkoper Sociaal Domein legt verantwoording af aan de kwartiermaker NSDMH en zal vanwege de zorgmarkt nauw samenwerken met de beleidsteams van de desbetreffende domeinen. Onze ambitie is een sociaal domein brede aanpak gebaseerd op de regionaal gemaakte bestuurlijke keuzes.
De functie
Binnen het NSDMH werken wij met het zogenaamde ‘inclusief onderhandelen’ en het ‘bestuurlijk aanbesteden’. De inkoper Sociaal Domein levert een wezenlijke bijdrage aan de (verdere) implementatie van dit concept en geeft mede uitvoering aan de inkoopactiviteiten. De Inkoper vervult een cruciale rol in het vertalen van inhoudelijke percelen naar het inkoopproces. Dit geschiedt onder andere door het opstellen van een sociaal domein brede marktverkenning, het formuleren van streef- en breekscenario’s ten behoeve van de onderhandelingen met zorgaanbieders. Deze klus doen we met een regionaal team van inkopers, beleidsadviseurs en transitiemanagers.
Bijzonderheden
Als inkoper binnen het Sociaal Domein heb je te maken met de ‘zachte’ kant van de zorgaanbieders en de ‘harde’ kant van zorginkopers. De innovatie op het gebied van inkoop binnen het Sociaal Domein moet meer dan gemiddeld vooral zitten in het vermogen van de inkoper om te kunnen toelichten waarom bepaalde beleidskeuzes op een bepaalde wijze moeten uitgewerkt in de inkoopstrategie. Uiteraard is het van belang dat de inkoper Sociaal Domein de juiste kennis en ervaring met zich meebrengt, maar het is belangrijker om de handigheid te hebben om zich op diverse (bestuurlijke) niveaus te laten gelden. In die zin is de gemeente Gouda op zoek naar een expert in de zorgmarkt met verstand van inkopen en wet- en regelgeving op dat gebied gecombineerd met bestuurlijke sensitiviteit.
Wat neem je mee
Kerncompetenties:
Klantgerichtheid
Samenwerken
Resultaatgerichtheid
Politiek bestuurlijke sensitiviteit
Functiegerelateerde competenties:
Innovatief
Pioniersmentaliteit
Netwerker
Flexibel
Goede onderhandelingsvaardigheden
Goede communicatieve vaardigheden
Sterk verbindend vermogen
Adviesvaardigheden
Efficiënt en effectief omgaan met publieke middelen.
Overig
(aantoonbare) kennis van en ervaring met ‘inclusief onderhandelen’ en ‘bestuurlijk aanbesteden’.
(aantoonbare) kennis van diverse bekostigingsvormen
(aantoonbare) ervaring in het inkopen van zorg
Diepgaande kennis van producten en diensten die met de decentralisaties van Jeugdhulp en AWBZ/WMO gepaard kunnen gaan.
|