Op 1 januari 2015 (“Dag2Gereed”) is de Dienst HRM ‘van start’ gegaan. Dit betrof onder andere een overgang naar nationale systemen Youforce, Beaufort (personeelsadministratie) en Gemal (salarisbetaling) en de introductie van een nieuw dienstverleningsmodel “Click-Call-Face”.
Deze start, in combinatie met andere Dag2Gereed ambities, leidt tot diverse al dan niet HRM gerelateerde issues. Deze zijn o.a. gerelateerd aan processen, systemen, autorisaties, communicatie, management informatie, en de (uit) werking van mandaat en inrichting. Ondanks de met hoge urgentie ingezette interventies om issues op te lossen, valt het gezien de omvang en complexiteit van deze transformatie niet te verwachten dat alle problemen snel zijn opgelost. Dit vraagt om het versterken van de operationele implementatiekracht in betere verbinding tussen eenheden en het PDC ter ondersteuning huidige implementatieteams. Als tijdelijke maatregel wordt daarom een aantal Implementatie Experts HRM gezocht.
In deze functie acteer je vanuit de dienst HRM. Je wordt aangestuurd door de Coördinator Operatonele Experts HRM. Je werkt in nauwe samenwerking met deze Coördinator welke in hechte verbinding staat met een landelijke oplosgroep Dag2Gereed. Vanuit deze landelijke aansturing breng je lokale versterking in eenheden. Hierbij werk je nauw samen met de lokale kwartiermaker(s) van de HR administratie en zorg je voor afstemming met de betreffende Relatiemanager(s) HRM. Daarnaast zorg je voor een link met de Implementatie Expert van de HR Servicedesk.
Er wordt versterking gezocht voor de volgende eenheden:
Landelijke eenheid, hoofdlocatie Driebergen Midden NL, hoofdlocatie Utrecht Limburg, hoofdlocatie Maastricht Noord Holland, hoofdlocatie Haarlem Noord NL, hoofdlocatie Assen Oost Brabant, hoofdlocatie 's-Hertogenbosch Rotterdam, hoofdlocatie Rotterdam Zeeland West Brabant, hoofdlocatie Tilburg PDC, hoofdlocatie Nieuwegein Oost Nederland, hoofdlocatie Apeldoorn
Als Implementatie Expert HRM ben je verantwoordelijk voor het vergroten van de slagkracht van het operationeel management binnen de dienst HRM. Je bent gericht op snel oplossen in de verbinding tussen lokaal en landelijk, ondersteunen bij het inleren van nieuwe werkprocessen en communiceren. Werkzaamheden concentreren zich op het werkveld van de HR administratie en Youforce (self service) processen.
Taken en verantwoordelijkheden
-Dagelijks ophalen van issues (o.a. bij de HR Front Office; Servicedesk en Adviseurs)
-Zorgen voor overzicht en prioritering van issues en waar nodig escaleren van
-Oplossen van issues, in samenwerking met verschillende experts op IV en HR gebied
-Dagelijks informeren (lokaal en landelijk) over oplossingen
-Ondersteunen bij communicatie en het inleren van nieuwe werkprocessen
Opleiding Een afgeronde WO-opleiding is een eis (knock out criterium).
Pragmatisch, analytisch sterk, oplossingsgericht, gericht op samenwerken, communicatieve vaardigheden, ‘self-starter’ Planning / Afspraken Intake gesprekken