Op 1 januari 2015 (Dag2Gereed) is de Dienst HRM ‘van start’ gegaan. Dit betrof onder andere een overgang naar nationale systemen Youforce, Beaufort (personeelsadministratie) en Gemal (salarisbetaling) en de introductie van een nieuw dienstverleningsmodel “Click-Call-Face”.
Deze start, in combinatie met andere Dag2Gereed ambities leidt tot diverse al dan niet HRM gerelateerde issues. Deze zijn o.a. gerelateerd aan processen, systemen, autorisaties, communicatie, management informatie, en de (uit) werking van mandaat en inrichting. Ondanks de met hoge urgentie ingezette interventies om issues op te lossen, valt het gezien de omvang en complexiteit van deze transformatie niet te verwachten dat alle problemen snel zijn opgelost. Dit vraagt om het versterken van de operationele implementatiekracht in betere verbinding tussen eenheden en het PDC ter ondersteuning huidige implementatieteams. Als tijdelijke maatregel wordt daarom een aantal Implementatie Experts HRM gezocht, waaronder een Implementatie Expert voor de HR Servicedesk.
In deze functie acteer je vanuit de dienst HRM. Je wordt aangestuurd door de Coördinator Implementatie Experts HRM. Je werkt in nauwe samenwerking met deze Coördinator welke in hechte verbinding staat met een landelijke oplosgroep Dag2Gereed. Vanuit deze landelijke aansturing breng je versterking in de HR Servicedesk. Hierbij werk je nauw samen met de coördinatoren van de Servicedesk en zorg je voor afstemming met je collega Implementatie Experts.
Een zeer pragmatisch ingesteld persoon die makkelijk zijn of haar weg vindt naar de juiste oplosgroepen en ondersteuning indien nodig voor het oplossen van problemen. Doorzettingskracht, snel kunnen doorgronden van vraagstukken en hoge handelingssnelheid en nakomen van afspraken. Weet overzicht te bewaren, prioriteiten te stellen en snapt de noodzaak van snelle communicatie en informeren van belanghebbenden.
Als Implementatie Expert voor de HR Servicedesk ben je verantwoordelijk voor het vergroten van de slagkracht van het operationeel management binnen de dienst HRM en de Servicedesk in het bijzonder. Je bent gericht op snel oplossen in de verbinding tussen lokaal en landelijk, ondersteunen bij het inleren van nieuwe werkprocessen en communiceren. Werkzaamheden concentreren zich op het werkveld van de HR administratie en Youforce (self service) processen.
Taken en verantwoordelijkheden
-Dagelijks ophalen van issues (o.a. bij de HR Front Office en collega Implementatie Experts)
-Zorgen voor overzicht en prioritering van issues en waar nodig escaleren van
-Oplossen van issues, in samenwerking met verschillende experts op IV en HR gebied
-Dagelijks informeren (lokaal en landelijk) over oplossingen
-Ondersteunen bij communicatie/een link maken naar benodigde aanvullende content intranet
-Verbinden van issues met coaching op sturing en coördinatie SD