Afdeling Vergunningen Handhaving en Veiligheid (VHV)
Bij de afdeling VHV werken ruim 30 medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het behandelen van vergunningen op een breed werkterrein zoals bouw- en woningtoezicht, Drank & horeca, Algemene plaatselijke verordening (Apv) en milieu. Het toezicht en de handhaving hierop en integrale veiligheid horen ook bij de verantwoordelijkheid van de afdeling. De afdeling kenmerkt zich door open communicatie, gedrevenheid en het willen leveren van kwaliteit.
Opdracht
De gemeente kent ongeveer 150 horecagelegenheden. Een groot aantal gelegenheden heeft hierbij een terras. De opdracht heeft betrekking op het onderdeel terrassen. De opdracht bestaat uit twee onderdelen. Eén onderdeel is om alle terrassen ter plaatse met hun afmetingen in kaart te brengen. Het in kaart brengen houdt ook letterlijk in: kaarten maken die wij kunnen gebruiken in ons digitale systeem, zodat een ieder in de gemeente kan zien waar terrassen zijn en wat de afmetingen zijn. De kaarten dienen in het gemeentelijke digitale systeem gezet te worden. Het tweede onderdeel bestaat uit de check of de geconstateerde terrassen ook daadwerkelijk zijn vergund. Bij de vergunde situaties is een actualisatieslag noodzakelijk. Kloppen de huidige gegevens nog of moeten ze worden aangepast? Daarnaast zullen er ook situaties zijn die niet vergund zijn en hier is het noodzakelijk om te onderzoeken of legalisatie tot de mogelijkheden hoort. Wanneer legalisatie niet tot de mogelijkheden hoort zal de overtreder hiervan in kennis worden gesteld per brief.
Gunningscriteria (weging)
- Minimaal 2 jaar ervaring (in de afgelopen 5 jaar) met het werken bij lokale overheden op het gebied van terrassen; inventarisatie en het digitaal uittekenen (30%)
- Minimaal 2 jaar ervaring (in de afgelopen 5 jaar) met het werken bij lokale overheden op het gebied van terrassen; vergunningverlening en handhaving (30%)
- Een afgeronde opleiding op MBO niveau (20%)
- Ervaring (in de laatste 3 jaar) in het werken met Office 2010, Corsa en OVX (20%)
Competenties
Als kernwaarden voor alle medewerkers van de gemeente Dronten zijn geformuleerd: Afspraak = afspraak, Klantgericht, Toekomstgericht, Integer en Veranderingsbereid (AKTIV).
Functiegerichte competenties:
• Diplomatiek
• Het kunnen plannen en organiseren
• Relativeringsvermogen
• Goede communicatieve vaardigheden
• Het kunnen samenwerken in teamverband
• Servicegericht (zowel in- als extern)
• Nauwkeurigheid
• Stressbestendig
Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Functieschaal
7.
Benodigd aantal professionals
1 of 2 (opdracht kan in duo worden uitgevoerd indien de beide kandidaten samen 100% aan de gunningscriteria voldoen).
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 19 maart 2013 van 9.00 uur tot 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk 12 maart bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.