Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: FL315
 
Opdracht: Jurist
 
Sluitingsdatum: 2013-03-24 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Juridisch
 
Provincie: Flevoland
 
Beschrijving:

 

    Publicatiedatum 11-03-2013
Dienstverband 16 Aanvraagnummer FL315
Werk/denkniveau WO Verloopdatum 24-03-2013 23:59
Aanvang 1 april 2013  
Duur 4 maanden (optie tot verlengen 2x1 mnd)  
 
 
Organisatie
Talenten worden benut. Wie wil groeien, kan er groeien. Balans tussen werk en privé vinden wij zeer belangrijk. De directie wordt gevoerd door de directeur/gemeentesecretaris en de directeur strategie en projecten. De organisatie bestaat uit tien overzichtelijke afdelingen. De managers vormen het ManagementBeraad. Het personeel van de gemeente heeft een transparante relatie met het gemeentebestuur en is zeer betrokken bij de samenleving, maakt er afspraken en komt deze ook na. Dienstverlening gaat verder dan veiligheid en gezonde financiën. We denken mee met ‘onze klanten’ en zijn toekomstgericht. Integriteit staat bij werknemers van de gemeente  hoog in het vaandel. Werknemers van de gemeente Dronten roesten niet vast in patronen, maar hebben een flexibele en oplossingsgerichte werkhouding.

 

Afdeling Vergunningen Handhaving en Veiligheid (VHV)

Bij de afdeling VHV werken ruim 30 medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het behandelen van vergunningen op een breed werkterrein zoals bouw- en woningtoezicht, Drank & horeca, Algemene plaatselijke verordening (Apv). Het toezicht en de handhaving hierop en integrale veiligheid horen ook bij de verantwoordelijkheid van de afdeling. De afdeling kenmerkt zich door open communicatie, gedrevenheid en het willen leveren van kwaliteit. De milieutaken van de afdeling zijn per 1 januari 2013 overgeheveld naar de omgevingsdienst Flevoland en Gooi & Vechtstreek.

 

Opdracht
In verband met het vertrek van een juridisch medewerker naar de omgevingsdienst is er sprake van een hoge werkdruk en achterstand op het gebied van juridische advisering, afdoening van handhavingsverzoeken en bezwaarschriften.

Het werkterrein omvat de vergunningen, artikelen en voorschriften op het gebied van de Algemene plaatselijke verordening, Wabo en bestemmingsplannen. Wij zoeken daarom voor de periode van voorlopig 4 maanden 2 dagen in de week een ervaren juridisch medewerker die zelfstandig kan werken.

Van u wordt verwacht dat u het college vertegenwoordigt bij de behandeling van bezwaarschriften en eventueel beroep bij de rechtbank. Verder verzorgt u aanschrijvingen in het kader van verzoeken om handhaving danwel een reguliere handhavingsprocedure. U bent met name op de hoogte van de wet- en regelgeving met betrekking tot het bouwen en de handhaving op dat vakgebied.

 

Gunningscriteria (weging)

- Een afgeronde opleiding WO rechten, 15%

- Minimaal 5 jaar ervaring (in de afgelopen 7 jaar) met het werken bij lokale overheden in een juridische functie op WO niveau, 50%
- Minimaal 2 jaar Ervaring (in de laatste 3 jaar) met procedures op het gebied van bouwen en Apv, 35%
,

Competenties
Als kernwaarden voor alle medewerkers van de gemeente zijn geformuleerd: Afspraak = afspraak, Klantgericht, Toekomstgericht, Integer en Veranderingsbereid (AKTIV).

 

Functiegerichte competenties:
- Nauwkeurig
- Onder druk kunnen werken
- Communicatief vaardig

 

Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.

 

Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 10.

 

Benodigd aantal professionals
1

 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

 

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 28 maart van 14.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 25 maart bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

 

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden