Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: N.v.t.
 
Opdracht: Concernjurist Juridische kwaliteitszorg/control en handhaving, 36 u/w
 
Sluitingsdatum: 2015-11-24 12:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Juridisch
 
Provincie: Noord-Brabant
 
Beschrijving:
Aanvang opdracht: 1-12-2015
Voltooiing opdracht: 1-8-2016
Optie verlenging: 1 x 8 maanden
Prijsstelling: €0 - €65 per uur
Vakgebied: Juridisch
Uren: 36 per week
Aantal FTE: 1,00
Type: 2B dienst 

 

Opdrachtomschrijving
 
Gemeente zoekt voor 36 uur een vlotte representatieve man/vrouw die de volgende taken zelfstandig, kwalitatief goed kan uitvoeren:


Aanspreekpunt: de concernjurist/handhavingsjurist is het eerste aanspreekpunt voor sectoroverstijgende juridische aangelegenheden voor de gemeente Boxmeer. Hij/zij fungeert tevens als handhavingsjurist naast de reeds zittende handhavingsjurist.


Adviseren: de concernjurist ondersteunt en adviseert de beleidsmedewerkers bij hun taken. Het doel is dat ieder product aan de gestelde kwaliteitsnormen voldoet. Het is aan de (beleids)medewerker om ervoor te zorgen dat de concernjurist bij het product betrokken wordt. Samen met de (beleids)medewerker brengt de concernjurist de risico’s in beeld. Als het gaat om sectoroverstijgende zaken. Daarnaast gaat de concernjuristen proactief te werk. Dit geldt ten aanzien van juridische ontwikkelingen, zoals op het gebied van nieuwe wetgeving en jurisprudentie en de consequenties die deze ontwikkelingen met zich mee brengen. E.e.a. in samenspraak met sectorjuristen.


Controleren: de concernjurist controleert of de producten voldoen aan de juridische kwaliteitsnormen.
Daarnaast controleert de concernjurist of de juridische risico’s die ontstaan bij nieuwe wetgeving of naar aanleiding van jurisprudentie aangepakt worden. E.e.a. in samenspraak met de sectorjuristen.


(Ondersteunen bij) procesvertegenwoordiging: op het moment dat de gemeente in een juridische procedure terecht komt, speelt de concernjurist/handhavingsjurist daar een rol in. De concernjurist is verantwoordelijk voor het procedurele gedeelte. M.b.t. handhavingszaken is hij/zij ook verantwoordelijk voor het inhoudelijke gedeelte. Na het advies/uitspraak/arrest is de (beleids)medewerker verantwoordelijk voor de verdere afhandeling van het bezwaar/beroep.


Rapporteren: juridisch relevante problemen en de juridische kwaliteit worden met de sectorjuristen besproken in het periodiek overleg.
Kandidaatomschrijving
Welk niveau en welke competenties dient de kandidaat te hebben:

-WO-niveau werk- en denkniveau; opleiding bij voorkeur gerelateerd op het gebied van  omgevingswet (wabo, wro,bro en verder breed op gebied van regelgeving;

-Constructief kunnen samenwerken met interne en/of externe partijen.



Beleidsterreinen Ruimte en Ondersteuning:
Milieu, bouw, vergunningverlening, bestemmingsplannen Apv, inkoop, aanbestedingsrecht c.a..


Gespreksplanning
Gesprekken zullen z.s.m. gepland worden.

 
 
Eisen
Voorwaarden voor deelname
 
Kennis
Op CV aantoonbaar kennis van wetgeving op de aangegeven beleidsterreinen binnen sector Ruimte en inkoop en aanbesteding en verdere relevante regelgeving
Opleidingsniveau


Op CV aantoonbaar WO-niveau werk- en denkniveau; opleiding bij voorkeur gerelateerd aan het taakveld Ruimte.


Competenties
Op CV aantoonbaar te zien dat betrokkene constructief kan samenwerken met interne en/of externe partijen.


Ervaring
Op CV aantoonbaar ervaring met procesvertegenwoordiging en behandeling bezwaarprocedures.
Uurtarief
Uit offerte blijkt aantoonbaar een uurtarief van maximaal € 65,00 (inclusief reiskosten en exclusief BTW).


Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 20 %
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging: 80 %

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden