Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 000565
 
Opdracht: Coördinator Identity & Access Management (IAM) 2 fte
 
Sluitingsdatum: 2016-02-11 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:
01-04-2016
31-12-2016
Ja
36



Voor het Politiedienstencentrum, Dienst Informatie management, Functioneel Beheer is er per direct een aanvraag voor de rol van Coördinator Identity & Access Management (IAM).

Het Politiedienstencentrum (PDC) telt zes diensten ter ondersteuning van het gehele politiekorps, te weten de diensten Human Resource Management, Facility Management, Financiën, Informatiemanagement, Informatie- en Communicatietechnologie en Communicatie. Het PDC voert de operationele bedrijfsvoeringactiviteiten uit voor alle politiemedewerkers. Het beleid wordt geformuleerd binnen de betreffende beleidsdirecties. Uiteindelijk zetten ruim 6100 medewerkers zich in voor een goede service aan de operatie.

De Dienst IM is onderdeel van het PDC en is de informatiemanagementorganisatie voor de politie. De dienst voert taken uit op onder andere de gebieden: functioneel beheer, gegevensgebruik & beheer en bewaakt de kwaliteit en integriteit van vastlegde gegevens. De dienst is verantwoordelijk voor de continuïteit van de IV dienstverlening aan de business en bereidt samen met de business de IV-portefeuille voor, onder meer door middel van de intake van nieuwe behoeften. Ook de vertaling van de informatiebehoefte naar de implementatie van nieuwe of gewijzigde IV behoort tot het takenpakket van de dienst. De totaal ruim 600 medewerkers van de Dienst IM werken centraal en decentraal.

De afdeling Functioneel Beheer zorgt op operationeel niveau voor de verbinding tussen de uitvoering van de politie- en bedrijfsvoeringprocessen en de benodigde ondersteuning met IV. De afdeling Functioneel Beheer bestaat uit vier teams.




De Coördinator Identity & Access Management (IAM) beheert en bewaakt het autorisatieproces en werkt in teamverband aan continue verbetering. Hij analyseert mutatiestromen, incidenten en problemen, stelt proces- en datakwaliteitsverbeteringen voor en realiseert deze met een team. De Coördinator IAM voert ook autorisatiebeheerwerkzaamheden uit.

De Coördinator IAM functie is uitdagend en vereist analytisch vermogen, nauwkeurig werken, technisch inzicht en sturende vaardigheden. Belangrijk onderdeel van de rol is het schrijven van procedures en instructies, wat inhoudt dat goede taalvaardigheid in het Nederlands een vereiste is. Dit is een echte “hands-on” job.



Verantwoordelijk voor de coordinatie, monitoring en verbetering van het autorisatieproces.



Coordinatie en monitoring voortgang van de autorisaties door het gehele autorisatieproces binnen de afgesproken Service Levels.

Analyse autorisatie log- en mutatiebestanden .

Werken aan structurele organisatorische en technische verbeteringen in het autorisatieproces.

Bijwerken van bestaande procedures en instructies  en de ontwikkeling van nieuwe.     

-Projectmatig:

-Het met een team zuiveren van autorisaties en brongegevens

-Beheer:

-Logbestanden analyseren

-Mutatiebestanden analyseren

-Escalaties voor nieuwe dingen afhandelen en beleggen in nieuwe procedures

-Beslissingen nemen en in procedures beleggen

Mutatieverwerking autorisatiedesk(s) beschrijven en vertalen in landelijke werkinstructies en publicaties

-Verwerking van mutaties op grensvlak IAM en SD ICT beschrijven en in beheer nemen

-n connectie met andere bedrijfsvoeringsystemen:

-Vormgeven en invullen (proces)interfaces met achterliggende systemen

-Invoering en uitvoering Role Based Access / Profielen

-Beheer on site

-Opleiding IAM key users

-Kennisbank beheren

-Procesbeschrijvingen over de autorisatieketen (coördineren, beschrijven en implementeren)

-Op proces (bijv. change proces) en inhoud (bijv. tabellen)

-Autorisatieprofielen beheren

 



Er zijn geen leidinggevende taken, wel coördinerende taken.



Servicemanagers, HR-administratie, Functioneel Beheerders, ICT Service Desk, ICT productspecialisten en externe partijen. 



Inzet is op beheer en verbeterinitiatieven in de lijn.



Minimaal een afgeronde geaccrediteerde MBO opleiding met een ICT component.

Certificering ITIL is een pre.

Certificering BiSL is een pre.


-Relevante werkervaring in functioneel beheer in een systeemtechnische omgeving.

-Ervaring met klantcontact en procesgericht werken in gebruikersondersteuning

-Kennis van ITIL/BiSL

-Kennis van organisatiestructuren en afnemersorganisatie

-Generieke kennis van geleverde ICT producten en diensten

-Kennis van autorisatieprocesketens van HR tot en met de ICT-organisatie

-Kennis van toe te passen procedures en werkwijze

-Gebruik van IT Service Management tool (ExpertDesk is een pluspunt)

-Kennis van actuele ontwikkelingen binnen vakgebied

-Microsoft

-Team kunnen vormen en aansturen, onder hoge druk

 

Kern competenties:

-Resultaatgericht

-Probleemanalyse

-Organisatievermogen

-Overtuigingskracht

-Gestructureerd en planmatig werken

 

Algemene Competenties:

-Samenwerken

-Goede communicatieve vaardigheden

-Klant en servicegerichtheid

-Kwaliteitsgerichtheid

-Flexibel


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Maakt u geen gebruik van bijgevoegde template ZAL uw bieding terzijde worden gelegd. Het CV is omgekeerd chronologisch en in het Nederlands gesteld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.

Vul het Template Referentie (kern)competenties in voor het aanleveren van minimaal één referentie (niet ouder dan 5 jaar), aan de hand van de weergegeven (kern)competenties in de aanvraag te weten: Verwijzing naar referenties die staan vermeld in het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Minimaal 3 jaar relevante ervaring als senior functioneel beheerder in een vergelijkbare omgeving opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de rol van de kandidaat en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
 
Minimaal een afgeronde geaccrediteerde MBO opleiding met een ICT component. Een kopie van het diploma dient te worden bijgevoegd. Het ontbreken van een kopie of een bewijs uit het diplomaregister leidt tot uitsluiting.


Inhoudelijke CV wensen
30 % Minimaal 1 jaar relevante ervaring in een vergelijkbare rol in de afgelopen 3 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat of motivatie. Motiveer zodoende de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj) en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt.
20 % Aantoonbare kennis van en ervaring met het ontwerpen en vaststellen van role based access profielen. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende de werkervaring van de kandidaat en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
10 % Kennis van autorisatieprocesketens van HR t/m ICT organisatie. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende de werkervaring van de kandidaat en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
10 % Aantoonbare vergelijkbare werkervaring in een politiek gevoelige organisatie van 2000+ medewerkers waarbij de kandidaat te maken heeft gehad met een complexe organisatie en veel verschillende stakeholders. Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj) en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt.
10 % Aantoonbare kennis en ervaring met ITIL en/of BiSL Scoreverdeling: Bij 1 van de 2 certificaten: 3/5 Bij 2 certificaten: 5/5 Een kopie van het certificaat dient te worden bijgevoegd. Bij het ontbreken van een kopie worden punten niet toegekend.
20 % Minimaal 3 jaar relevante ervaring in gebruikersondersteuning met klantcontact en procesgericht werken in de afgelopen 10 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende de werkervaring van de kandidaat en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).



Planning
05-02-2016 00:00
09-02-2016 12:00
09-02-2016 23:59
11-02-2016 23:59
12-02-2016 00:00
15-02-2016 23:59
 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden