Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 000564
 
Opdracht: Sr. Functioneel Beheerder Identity & Access Management (IAM)
 
Sluitingsdatum: 2016-02-11 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:
01-04-2016
31-12-2016
Ja
36


 

Het Politiedienstencentrum (PDC) telt zes diensten ter ondersteuning van het gehele politiekorps, te weten de diensten Human Resource Management, Facility Management, Financiën, Informatiemanagement, Informatie- en Communicatietechnologie en Communicatie. Het PDC voert de operationele bedrijfsvoeringactiviteiten uit voor alle politiemedewerkers. Het beleid wordt geformuleerd binnen de betreffende beleidsdirecties. Uiteindelijk zetten ruim 6100 medewerkers zich in voor een goede service aan de operatie.

De Dienst IM is onderdeel van het PDC en is de informatiemanagementorganisatie voor de politie. De dienst voert taken uit op onder andere de gebieden: functioneel beheer, gegevensgebruik & beheer en bewaakt de kwaliteit en integriteit van vastlegde gegevens. De dienst is verantwoordelijk voor de continuïteit van de IV dienstverlening aan de business en bereidt samen met de business de IV-portefeuille voor, onder meer door middel van de intake van nieuwe behoeften. Ook de vertaling van de informatiebehoefte naar de implementatie van nieuwe of gewijzigde IV behoort tot het takenpakket van de dienst. De totaal ruim 600 medewerkers van de Dienst IM werken centraal en decentraal.

De afdeling Functioneel Beheer zorgt op operationeel niveau voor de verbinding tussen de uitvoering van de politie- en bedrijfsvoeringprocessen en de benodigde ondersteuning met IV. De afdeling Functioneel Beheer bestaat uit vier teams.

De afdeling Functioneel Beheer levert capaciteit aan het project Implementatie Autorisatiemodel Politie, dat conform wet- en regelgeving en tegen lagere beheerlasten invulling geeft aan een nieuwe manier van omgaan met informatie-autorisaties (“delen tenzij”). Het project richt zich op gedragsverandering en de ontwikkeling van role based access profielen, ontwerpt en implementeert een nieuw autorisatieproces en bouwt IAM-tooling gekoppeld aan HR-systemen.



De Senior Functioneel Beheerder IAM participeert namens afdeling Functioneel Beheer in het project Autorisatiemodel en ontwikkelt in teamverband met alle stakeholders (operatie, beleidsmakers, beheerders, aanpalende projecten, de proceseigenaar en de eigenaar  van de IAM-tooling) role based access profielen voor gebruikers.

De Senior Functioneel Beheerder IAM functie is uitdagend en vereist kennis van organisaties en verandering, security achtergrond, technisch inzicht en sturende vaardigheden.




Verantwoordelijk voor de levering van role based access profielen voor rollen en functies binnen Nationale Politie en voor rollen van derde partijen die toegang hebben tot systemen van Nationale Politie.

 


-Behoefte binnen de organisatie vaststellen;

-Oplossingsvoorstellen maken en bespreken met alle stakeholders;

-Ontwerpen en vaststellen van role based access profielen;

-Autorisatiebeleid vertegenwoordigen en eisen en wensen aandragen in het project dat IAM-tooling ontwikkeld;

-Role based access profielen aandragen en beheren in de lijn bij Functioneel Beheer IAM;

-Zorgdragen voor gebruik van de profielen in het autorisatieproces en opschoning van historische gegevens;

-Communicatie en promotie mbt de role based access profielen.




Er zijn geen leidinggevende taken, wel coördinerende taken.



Servicemanagers, HR-administratie, Functioneel Beheerders, ICT Service Desk, ICT productspecialisten en externe partijen. 



Het is een brugfunctie waarbij inzet verwacht is in zowel lijn als project.



Minimaal een afgeronde geaccrediteerde MBO opleiding met een ICT component.

Certificering ITIL is een pre.

Certificering BiSL is een pre.



-Relevante werkervaring in functioneel beheer in een systeemtechnische omgeving.

-Ervaring met klantcontact en procesgericht werken in gebruikersondersteuning

-Kennis van ITIL/BiSL

-Kennis van organisatiestructuren en afnemersorganisatie

-Generieke kennis van geleverde ICT producten en diensten

-Kennis van autorisatieprocesketens van HR tot en met de ICT-organisatie

-Kennis van toe te passen procedures en werkwijze

-Kennis van actuele ontwikkelingen binnen vakgebied

-Microsoft



Kern competenties:
- Resultaatgericht

-Probleemanalyse

-Organisatievermogen

-Overtuigingskracht

-Gestructureerd en planmatig werken



Algemene Competenties:

-Samenwerken

-Goede communicatieve vaardigheden

-Klant en servicegerichtheid

-Kwaliteitsgerichtheid

-Flexibel


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Maakt u geen gebruik van bijgevoegde template ZAL uw bieding terzijde worden gelegd. Het CV is omgekeerd chronologisch en in het Nederlands gesteld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.

Vul het Template Referentie (kern)competenties in voor het aanleveren van minimaal één referentie (niet ouder dan 5 jaar), aan de hand van de weergegeven (kern)competenties in de aanvraag te weten: Resultaatgericht Probleemanalyse Organisatievermogen Overtuigingskracht Gestructureerd en planmatig werken Verwijzing naar referenties die staan vermeld in het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Minimaal 3 jaar relevante ervaring als senior functioneel beheerder in een vergelijkbare omgeving opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de rol van de kandidaat en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
 
Minimaal een afgeronde geaccrediteerde MBO opleiding met een ICT component. Een kopie van het diploma dient te worden bijgevoegd. Het ontbreken van een kopie of een bewijs uit het diplomaregister leidt tot uitsluiting.


Inhoudelijke CV wensen
30 % Minimaal 3 jaar relevante ervaring met het implementeren van IAM systemen opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat of motivatie. Motiveer zodoende de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj) en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt.
20 % Aantoonbare kennis van en ervaring met het ontwerpen en vaststellen van role based access profielen. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende de werkervaring van de kandidaat en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
20 % Kennis van autorisatieprocesketens van HR t/m ICT organisatie. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende de werkervaring van de kandidaat en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
10 % Aantoonbare vergelijkbare werkervaring in een politiek gevoelige organisatie van 2000+ medewerkers waarbij de kandidaat te maken heeft gehad met een complexe organisatie en veel verschillende stakeholders. Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj) en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt.
10 % Aantoonbare kennis en ervaring met ITIL en/of BiSL Scoreverdeling: Bij 1 van de 2 certificaten: 3/5 Bij 2 certificaten: 5/5 Een kopie van het certificaat dient te worden bijgevoegd. Bij het ontbreken van een kopie worden punten niet toegekend.
10 % Minimaal 3 jaar relevante ervaring in gebruikersondersteuning met klantcontact en procesgericht werken in de afgelopen 10 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende de werkervaring van de kandidaat en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).



Planning
05-02-2016 00:00
09-02-2016 12:00
09-02-2016 23:59
11-02-2016 23:59
12-02-2016 00:00
15-02-2016 23:59
 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden