Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: N.v.t.
 
Opdracht: Klantmanager bijzondere bijstand en minimabeleid, 24 u/w
 
Sluitingsdatum: 2016-03-09 09:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Welzijn en zorg, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Flevoland
 
Beschrijving:
Aanvang opdracht: 1-4-2016
Voltooiing opdracht: 1-7-2016
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
Prijsstelling: €0 - €55 per uur
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 24 per week
Aantal FTE:
Type: 2B dienst 

 

Opdrachtomschrijving
De ontwikkelingen in het sociale domein zoals het wijkgericht werken, de kanteling van de Wmo, het inrichten van de WerkCorporatie en de veranderende rol van de gemeente als gevolg van de komst van nieuwe taken en doelgroepen (de 3 decentralisaties Awbz, Jeugdwet en Participatiewet) hebben  geleid tot grote veranderingen in de werkwijzen van medewerkers en de sturing op de bedrijfsvoering binnen het cluster Uitvoering Sociaal Domein.


Gezien de extra aanvragen die we vanaf eind maart verwachten, zijn we op zoek naar een tijdelijke klantmanager bijzondere bijstand en minimabeleid.

Als klantmanager Bijzondere bijstand ligt je verantwoordelijkheid op een breed terrein. Het betreft aanvragen van klanten die een beroep doen op de inkomensondersteuning (niet levensonderhoud) zoals bijzondere bijstand, minimabeleid etc. Tot je werkzaamheden behoren naast klantencontact ook uitvoerende werkzaamheden.
Je werkt in een team en regelmatig stem je daarbij af met je collega’s klantmanangers Inkomen -en Participatie, administratie etc. Je hebt persoonlijk contact met klanten, bijvoorbeeld omdat je intake–en voorlichtingsgesprekken voert. Je hebt een belangrijke signalerende functie naar je directe collega’s van het cluster. Je voert taken uit die betrekking hebben op het beoordelen en afhandelen van aanvragen en mutaties in het kader van de Participatiewet.



Kandidaatomschrijving
Competenties en gedrag
Naast de kernwaarden samenwerken, lef, verantwoordelijkheid en creativiteit beschikt de klantmanager over de volgende competenties:
- flexibel: verandert het eigen gedrag indien zich problemen of kansen voordoen teneinde een gesteld doel te bereiken;
- analytisch: signaleert problemen; herkent belangrijke informatie; legt verbanden tussen gegevens. Spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt terzake doende gegevens;
- klantgericht: weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen. Speelt in op de doelstellingen van doelgroepen en opdrachtgevers voor de langere termijn;
- resultaatgericht: formuleert heldere doelstellingen en resultaten en is er actief op gericht om deze te behalen.


FUNCTIE-eisen
De klantmanager:
- heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding;
- heeft ruime ervaring in een soortgelijke functie binnen een gemeente (harde eis)
- heeft ruime kennis en ervaring met de bijzondere bijstand en andere minimaregelingen
- heeft recente werkervaring met het systeem GWS4All, PKO en Suite4All
- heeft actuele expertise van de sociale verzekeringswetgeving welke een welkome aanvulling is voor het huidige team;
- is een teamspeler die over een goede luistervaardigheid beschikt.



Eisen

Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.



werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal twee jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen vijf jaar, als klantmanager bijzonder bijstand binnen een gemeente
Referentie vereist


beschikbaarheid
Op CV aantoonbaar beschikbaar uiterlijk per 1 april 2016.


Gevraagde documenten

aanleveren bij offerte

-Motivatiebrief ( maximaal 1/2 A4)


aanleveren na gunning

-Kopie ID bewijs (indien ZZP-er)

-VAR verklaring (indien ZZP'er)


Gunningscriteria

 
Weging prijsdeel: 30 %


Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging: 50 %



Systeemkennis
Op CV aantoonbaar minimaal één jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen drie jaar, met het systeem GWS4All én PKO én Suite4All.
Weging: 20 %
 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden