De werkzaamheden bestaan uit:
-Communicatieadvies én uitvoering op het gebied van bereikbaarheids projecten;
-Zelfstandig organiseren van informatieavonden, betrekken partners (Provincie en Rijkswaterstaat) en voorbereiden bestuurders en projectleiders;
-Onderhouden contacten met partners/belanghebbenden, zoals de grotere bedrijven in de omgeving;
-Schrijven en samenstellen nieuwsbrieven (ook over gevoelige dossiers);
-Bijhouden website en andere online middelen;
-Signaleren risico’s, verbeter- en/of knelpunten en verrichten van intern onderzoek;
-Vertalen van ontwikkelingen in voorstellen en programma’s, creëren van draagvlak en legitimatie voor strategieën bij de inwoners van de gemeente, profileren van het gemeentelijk beleid en het presenteren van effecten en beleidsdoelstellingen;
-Onderhouden van contacten met partijen en belanghebbenden w.o. bestuurders, ambtenaren en externe partijen en het coachen en het begeleiden op het terrein van communicatie;
-Woordvoering, onderhoudt contacten met de pers;
-Bewaken en beheren contracten met partijen en belanghebbenden;
-Coördineren van het multi-disciplinair projectteam en verantwoordelijk voor de opdrachten, bewaken en stimuleren van de professionaliteit en kwaliteit van de dienstverlening binnen het team en eindverantwoordelijk voor de communicatieprocessen en het -eindresultaat van een team;
-Zorgdragen voor de planning en het budgetbeheer bij communicatie-activiteiten.
Kandidaat omschrijving