Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 000591
 
Opdracht: Senior Business Expert Bedrijfsvoering, 36 u/w
 
Sluitingsdatum: 2016-04-05 12:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Personeel en organistatie, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:
13-06-2016
31-05-2017
Ja
36 (4-5 dagen per week)


 

De Dienst IM van de Nationale Politie is de informatiemanagementorganisatie voor de politie en is een nieuwe landelijke dienst die op dit moment in transitie is van een decentraal georiënteerde dienst naar een landelijke dienst.  De dienst bestaat uit de sectoren Advies, Functioneel Beheer, Relatie en Servicelevel management, Gegevensbeheer en Portfolio Management. De dienst is verantwoordelijk voor vernieuwing, verbetering en continuïteit van de IV organisatie ten behoeve van alle politie processen en de bedrijfsvoering, en voert hier landelijk de regie over. De ruim 600 medewerkers van de Dienst IM werken op zowel centrale als decentrale locaties. De Dienst IM werkt hierbij nauw samen met de Dienst ICT, de technische organisatie voor de totstandkoming en continuïteit van de ICT, en de Beleidsdirectie IV. De Dienst IM is een boeiende organisatie die volop bezig is met de landelijke professionalisering van IV processen, vernieuwing van het applicatielandschap en 24x7 ondersteuning van de politie operatie.

De sector Advies stemt de informatievoorziening  af op de strategische doelstellingen en de behoeften van de operatie. De sector adviseert bij vernieuwing van de informatievoorziening  over mogelijke proces- en organisatieveranderingen, levert input voor de planning & control cyclus en draagt zorg voor het onderhoud van de Enterprise Architectuur. De sector regisseert en bewaakt tevens de kwaliteit van de implementatie voor wat betreft de gekozen proces-, organisatie- en IV veranderingen. De sector Advies bestaat uit de teams Business Experts, Informatievoorziening Experts en Operationele Informatievoorziening.

Binnen de sector Advies is het Team Business Experts het aanspreekpunt van de Dienst IM en de Dienst ICT voor vernieuwingsvraagstukken voor alle betrokken politieonderdelen en (keten)partners in het land. De business experts zijn expert op één of meer aandachtsgebieden en zorgen voor een projectmatige doorontwikkeling van de informatievoorziening  op die gebieden. Ze voeren integrale werkzaamheden uit op het gebied van informatiebeleid- en planning, tactisch portfoliomanagement en programmamanagement, beheer.



-Zorgen voor een projectmatige doorontwikkeling van de informatievoorziening. 

-Ontwikkelen duurzame relatie met de business

-Werkend krijgen van de IV -Keten, van beleidsthema's naar onderliggende applicaties en systemen.

-Verbinding maken tussen de business en IV-Keten



Als SBE ben je de rechterhand van de politiechef op IV vlak en hét aanspreekpunt voor de portefeuillehouder en ketenpartners vanuit de dienst IM als het gaat om IV-verbeterings- en vernieuwingsvragen. Je bent als regisseur verantwoordelijk voor het werkend krijgen van de IV-keten, van beleidsthema’s naar onderliggende applicaties en systemen. Bepalend voor je succes is het begrijpen van de operatie en haar specifieke problematiek en het hebben en ontwikkelen van een duurzame relatie met de business. Je zorgt voor de verbinding tussen de business (operatie en bedrijfsvoering) en de IV-keten (van vraagarticulatie tot en met de realisatie en evaluatie). Samen met je collega’s coördinerend senior business experts ben je verantwoordelijk voor de regie op de informatievoorzienings-activiteiten voor de politie.


-Je richt je op een cluster van portefeuilles en zorgt voor een projectmatige doorontwikkeling van de informatievoorziening en processen.

-Je draagt namens de politiechef bij aan het informatiebeleid en stelt informatieplannen op die zijn gerelateerd aan diens portefeuille, op basis van strategische eisen en kaderstelling vanuit de beleidsdirectie IV.    

-Je zorgt voor de aansturing van de werkzaamheden en resultaten van de business experts binnen de eenheid en verzorgt tevens de organisatorische en personele coördinatie.

-Je adviseert proactief de portefeuillehouder, managementteam Dienst IM en andere belanghebbenden over de impact en haalbaarheid van de IV initiatieven.

-Je adviseert de portefeuillehouder over de prioriteitstelling binnen de portefeuille (IV-verbetering en -vernieuwing) en stemt deze af binnen de sector Advies en met portfoliomanagement van IM en de Directie IV.

-Je bouwt, participeert in en onderhoudt interne en externe (internationale) netwerken van specialisten voor kennisdeling en vernieuwing binnen de politiedienstverlening. 



-Je zorgt voor de aansturing van de werkzaamheden en resultaten van de business experts binnen de eenheid en verzorgt tevens de organisatorische en personele coördinatie.

-Je organiseert de betrokkenheid van de business bij de realisatie van nieuwe IV-behoeften vanaf het ontstaan van de behoefte tot en met de implementatie en ingebruikname.

-Je organiseert en verricht (aanvullend) onderzoek (of laat deze doen) als basis voor specialistische methoden, benaderingswijzen en/of  oplossingsrichtingen ten behoeve van de uitvoeringspraktijk en de bedrijfsvoering.

- In afstemming met de teamchef concretiseer je de geplande activiteiten naar individuele werkafspraken en resultaten en bewaak je de voortgang.

- Als verantwoordelijk coördinator treedt je op als intermediair tussen teamchef en medewerkers en ben je vakinhoudelijk aanspreekpunt voor hen.



-Interne en externe (internationale) netwerken van specialisten voor kennisdeling en vernieuwing binnen de politiedienstverlening.


-Inzet in de lijn en mogelijk projectmatig


-Je hebt academisch werk- en denkniveau. 

-Je hebt bij voorkeur een afgeronde opleiding bedrijfskundige informatica, bedrijfskunde, bestuurskunde of vergelijkbaar.



-Je hebt affiniteit met het werkveld van de politie en ervaring binnen een politiek-bestuurlijke complexe omgeving.

-Je hebt diepgaande kennis van ICT, informatieplanning, IV-project portfoliomanagement en/of IV-architectuur binnen een complexe multi-keten context. 

-Je bent gewend om langs functionele ketens te werken binnen een matrix organisatie. Je herkent het grotere verband en de samenhang tussen diverse vraagstukken, organisatieonderdelen en belangen. Je bent je bewust van je eigen positie en invloed binnen het grotere geheel.

-Je herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in. Je vormt jezelf daarbij een beeld van de toekomstige ontwikkelingen en concentreert je op de hoofdlijnen en formuleert de langere termijndoelstellingen en de strategische planning om in te spelen op die ontwikkelingen.

-Je hebt ervaring op het vlak van beleidsontwikkeling, advisering en management.

-Je bent in staat om op basis van zakelijke(bedrijfseconomische) principes te schakelen op zowel tactisch als strategisch niveau en je bent goed in staat mensen met de juiste argumenten te overtuigen. Je kunt jezelf daarbij onafhankelijk opstellen en staan voor je eigen mening en vakinhoudelijke deskundigheid.

Je gaat effectief om met onzekerheid en veranderingen in de organisatie, de omgeving en jezelf.

-Je bent een netwerker die relaties binnen en buiten de eigen organisatie ontwikkelt en deze benut voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.

-Je beschikt over het vermogen om de competenties van medewerkers op juiste waarde te schatten en hen resultaatgericht in te zetten. Je bent motiverend, coachend en sturend richting medewerkers en daagt ze uit om het beste uit henzelf te halen.


-Proactief, ondernemend

-Communicatief, sensitief en verbindend

- Resultaatgericht, vasthoudend

-Conceptueel vermogen, analytisch     



Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Maakt u geen gebruik van bijgevoegde template ZAL uw bieding terzijde worden gelegd. Het CV is omgekeerd chronologisch en in het Nederlands gesteld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.

Vul het Template Referentie (kern)competenties in voor het aanleveren van minimaal twee referenties (niet ouder dan 5 jaar), aan de hand van de weergegeven kerncompetenties in de aanvraag te weten: - Ervaring met leidinggeven (meer dan 5 personen) aan professionals en bouwen aan teamontwikkeling. - In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar relevante ervaring als Sr. Adviseur. - In de afgelopen 10 jaar minimaal 3 jaar relevante ervaring als Programmamanager. Verwijzing naar referenties die staan vermeld in het CV en/of andere documenten of het niet toevoegen van de twee referenties ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Minimaal een afgeronde opleiding Bedrijfskundige informatica, Bedrijfskunde, Bestuurskunde. Een kopie van het diploma dient te worden bijgevoegd. Het niet toevoegen van een kopie van een diploma ZAL leiden tot uitsluiting.


Inhoudelijke CV wensen
25 % In de afgelopen 10 jaar minimaal 3 jaar relevante ervaring als Programmamanager. Deze ervaring moet duidelijk worden benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem in welke periode (mm-dd-jj), bij welke opdrachtgever deze ervaring is opgedaan en de functie inhoud.
25 % In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar relevante ervaring als Sr. Adviseur. Geef in de extra toelichting middels een korte motivatie aan waar deze ervaring uit blijkt.
30 % In de afgelopen 5 jaar werkervaring met leidinggeven aan professionals (team van 10 personen) en bouwen aan teamontwikkeling. Geef in de extra toelichting middels een korte motivatie aan waar deze ervaring uit blijkt.
20 % In de afgelopen 5 jaar diepgaande kennis van ICT, informatieplanning, IC-projectenportfoliomanagement en/of IV-architectuur binnen een complexe multi-keten context. Geef in de toelichting middels een korte motivatie aan waar deze kennis uit blijkt.



Planning

24-03-2016 00:00
30-03-2016 10:00
30-03-2016 23:59
05-04-2016 12:00
05-04-2016 00:00
10-06-2016 23:59
 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden