Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ00851
 
Opdracht: Allround Handhaver (Bouwhandhaver)
 
Sluitingsdatum: 2012-12-03 18:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Bouw en utiliteitsbouw, Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

 

plaats in de organisatie

De allround handhaver legt verantwoording af en rapporteert aan het afdelingshoofd Bouw- en Woningtoezicht.

 

doel van de functie

Het zelfstandig toezicht houden op illegale bouwwerkzaamheden, reclame-uitingen en bouwplaatsinrichtingen, achterstallig onderhoud, clandestien gebruik van panden en percelen op grond van de geldende regelgeving en het zelfstandig handhaven van deze regels en voorschriften indien deze niet in acht worden genomen, met als doel dat de zaken weer voldoen aan wet en regelgeving..

 

 

kerntaken

 

1. Handhaven

-bij geconstateerde overtredingen of onjuistheden, aanwijzingen en advies geven en eventueel de bouwwerkzaamheden stilleggen;
-zelfstandig handhavend optreden bij illegale sloop of bij bouwen in afwijking van de verleende bouwvergunning;
-handhavend optreden in geval van achterstallig onderhoud, gevaarlijke situaties, verontreinigde terreinen, overbewoning etc.
-projectmatige aanpak voor grootschalige (integrale) projecten;
-projectleiding van diverse grootschalige projecten (zoals handhavingsprojecten).

 

2. Adviseren, ondersteunen en ontwikkelen
-
overdracht van kennis en vaardigheden aan collega’s;
-het ondersteunen van de senior medewerker bij het afhandelen van dossiers;
-het opstellen van (bestuurlijke) memo’s en rapportages ten behoeve van het afdelingshoofd Bouw- en Woningtoezicht en bestuur;
-op de hoogte blijven van relevante wet- en regelgeving en nieuwe technische ontwikkelingen;
-voorstellen doen ter verbetering van de interne werkprocessen van de afdeling Bouw- en Woningtoezicht;
-bijdragen aan uniforme taakinvulling en teamontwikkeling door het delen van kennis en werkwijzen.

Contacten
De allround bouwinspecteur heeft zowel interne als externe contacten. De interne contacten bestaan uit overleg met het afdelingshoofd, directe collega’s van de afdeling Bouw-en Woningtoezicht en collega’s van de Directie Ruimtelijke Ontwikkeling.
Extern zijn vooral de contacten met aannemers, bouwers architecten, bewoners en omwonenden van belang. Daarnaast heeft de allround handhaver overleg met andere gemeentelijke diensten of maatschappelijke organisaties zoals de politie, GGD, Cyclus, de Brandweer en de Omgevingsdienst..

Competenties
-
pragmatische, oplossings- en resultaatgerichte instelling;
-proactief en klantgericht;
-uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
-overtuigingskracht en doorzettingsvermogen;
-flexibel en collegiaal;
-kan zowel zelfstandig als in teamverband werken;
-bestuurlijk sensitief;
-mensenkennis.

Indicatief werk- en denkniveau
-
HBO- werk en denkniveau (bouwkundige opleiding);
-Goede kennis van bouwregelgeving en aanverwante juridische regelgeving;
-2-4 jaar werkervaring.
 

Praktijkvoorbeelden van de functie allround bouwinspecteur

1. Handhaving

Bij het bouwen zonder of in afwijking van de bouwvergunning zal de inspecteur moeten optreden. Dit roept vaak grote weerstand op. Er zijn kosten mee gemoeid. Ook zal altijd moeten worden overwogen wat de juridische gevolgen kunnen zijn, zowel in privaatrechtelijke als in publiekrechtelijke zin. Kennis van de Algemene Wet Bestuursrecht is noodzakelijk. Daarnaast zal hij ook toezicht moeten houden op de bestaande bouw en optreden bij achterstallig onderhoud, gevaarlijke situaties, verontreinigde terreinen, panden, etc.

voorbeeld:

Een woning is zonder de vereiste bouwvergunning veranderd. Onderzoek wijst uit dat deze verandering bouwvergunningsplichtig is en er twijfel bestaat over de veiligheid van aangebrachte constructies. De aannemer is van mening dat de verandering onder onderhoud valt en de enkel ondergeschikte vernieuwingen zijn aangebracht. Door de vernieuwing en verandering van de constructie is het verbouwplan vergunningsplichtig. Van de allround bouwinspecteur wordt verwacht dat strikt de wetgeving wordt nageleefd, de bouwwerkzaamheden stilgelegd worden en dat een handhavings- en/of legaliseringstraject wordt opgestart.

Opdracht informatie

Startdatum 12-12-2012
Einddatum 30-6-2013
Optie tot verlenging ja
Aantal posities 1
Aanvraag reden Vacatureruimte / vervanging
Aanvraag reden opmerkingen  

 

CV eisen

CV eisen CV met referentie
Omschrijving CV in Word of PDF-format, volledig in het Nederlands.

Minimaal 2 referenties (naam referent, organisatie, telefoonnummer).

CV (met motivatie en referenties) mag niet langer dan 7 pagina's zijn.

Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Waar in de gunningcriteria kennis en/of ervaring wordt gevraagd, moet dit specifiek uit het CV naar voren komen, zodat beoordeeld kan worden of daadwerkelijk aan de criteria wordt voldaan. Alleen een opsomming in een lijst van bijvoorbeeld systeemkennis volstaat niet. De mate van ervaring moet duidelijk worden toegelicht.

Bij de werkervaring in het CV dienen de periodes gespecificeerd te worden met maanden en jaartallen. Voorbeeld periode werkervaring augustus 2002 – december 2009.

Ook genoten opleidingen en cursussen dienen gespecificeerd te worden in jaartallen met de vermelding of de diploma/certificaat wel/niet behaald is.

Indien u niet voldoet aan deze eisen wordt uw aanbieding niet in behandeling genomen.

Aanvraag gunningscriteria

Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
In het bezit van een MBO bouwkunde diploma en minimaal in het bezit van een ABW 1 diploma, bij voorkeur in het bezit van ABW 2. Niet ingeschakeld 8
Minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring als handhaver met aantoonbare kennis van de bouwregelgeving ( oa Woningwet en WABO) (ervaring moet worden opgenomen in het cv) Ingeschakeld  
Minimaal 8 jaar recente aantoonbare werkervaring in het vakgebied ( bouwplantoetser, bouwinspecteur) Niet ingeschakeld 8
   

Procedure eisen

Aanvraagprocedure 5- daagse procedure  
Omschrijving procedure De deadline voor het stellen van vragen verloopt na 2 werkdagen om 18.00 uur
Vragen met betrekking tot deze aanvraag kunt u alleen stellen via de button in deze aanvraag.
U kunt geen vragen stellen aan de opdrachtgever, deze worden niet beantwoord.

De antwoorden op deze vragen zullen op de 3e werkdag voor 18.00 uur worden gepubliceerd.

De deadline voor het aanbieden van kandidaten verloopt na 5 werkdagen om 18.00 uur, na deze termijn is het niet meer mogelijk om een aanbieding op deze aanvraag te doen.

De gunning:
Op basis van de gunningcriteria worden de best passende kandidaten door de inhuurdesk door gezet naar de manager. Indien er meerdere aanbiedingen met gelijke score zijn, wordt het tarief meegenomen in de beoordeling. De beste aanbiedingen worden door de manager uitgenodigd voor een intake. De kandidaten ontvangen hier uiterlijk de dag voor de geplande intake een uitnodiging voor. Indien u nog geen terugkoppeling op uw aanbieding heeft ontvangen, is uw kandidaat niet uitgenodigd voor de eerste gespreksronde. Mogelijk wordt uw kandidaat in een tweede gespreksronde alsnog uitgenodigd. Op basis van de aanbieding en het intakegesprek selecteert de manager de voor hem/haar best passende kandidaat.

Wij streven er naar u zo snel mogelijk terugkoppeling te geven over de status van uw aanbieding.
 
   
Additionele toelichting procedure De planning is als volgt:
Uiterste datum indienen vragen: maandag 3 december 2012 - 18:00 uur
Uiterste datum indienen aanbieding: donderdag 6 december 2012 -18:00 uur
 

Selectiegesprekken data en/of info

   
Selectiegesprekken data en/of info De selectiegesprekken vinden plaats op maandag 10 december 2012 tussen 9:00 - 12:00. U wordt verzocht uw kandidaat deze ochtend beschikbaar te houden, de gesprekken kunnen niet op een later tijdstip plaatsvinden.

Kandidaten die uitgenodigd worden voor een intakegesprek bij de opdrachtgever, ontvangen hier uiterlijk de dag voor de geplande intake een uitnodiging voor. Indien u nog geen terugkoppeling op uw aanbieding heeft ontvangen is uw kandidaat niet uitgenodigd voor de eerste gespreksronde.

De aanwezigheid van een accountmanager wordt niet op prijs gesteld bij het intakegesprek.

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden