Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Generalist gebiedsteam, 24 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-01-03 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Overijssel
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 16-1-2017 
Voltooiing opdracht: 1-4-2017
Optie verlenging: 4 x 2 maanden
Prijsstelling: maximaal €75
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 24 per week
Aantal FTE: 
Type: Openbaar

Opdrachtomschrijving

 
 
De gebiedsteams werken vanuit de 10 uitgangspunten:
1) Eigen regie en eigen verantwoordelijkheid staan voorop;
2) Ondersteuning wordt eerst gezocht in het eigen netwerk van de inwoner;
3) Bij gevaar of (ernstige) bedreiging van ontwikkeling snel ingrijpen (er-op-af);
4) Preventie en facilitering gaan vóór hulpverlenen;
5) Overheidsvoorzieningen waar mogelijk collectief aanbieden;
6) Vertrouwen waar mogelijk, procedures waar noodzakelijk;
7) Sluitende financieringssystemen;
8) Waar nodig gebied gebonden en vindplaatsgericht;
9) Afstemmen van hulp op de vraag: van eenvoudig naar complex en van complex naar eenvoudig;
10) Eén huishouden, één plan, één werker.

De gebiedsteams werken in de buurt, waardoor ze dichtbij en zichtbaar zijn voor huishoudens die ondersteuning nodig hebben. De teams bestaan uit generalisten. De medewerker is generalist voor de bewoners en specialist in het team. De kracht van het team is de ‘som van de medewerkers: samen zowel breed als diep’. 


Als generalist verricht je de volgende taken:
 
  • zichtbaar en toegankelijk zijn in de buurt (op huishoudens afstappen en initiatief nemen);
  • contact leggen en opbouwen van een vertrouwensband;
  • signaleren van kansen, talenten, mogelijkheden naast problemen en beperkingen;
  • luisteren, vragen verhelderen en analyseren van de vraag;
  • coachen;
  • informeren en adviseren;
  • (laten) screenen en diagnosticeren;
  • (laten) uitvoeren van eenvoudige indicaties;
  • arrangeren (op basis van het principe één huishouden, één (ondersteunings)plan, één werker;
  • kortdurend interveniëren in de eerste lijn (handen uit de mouwen);
  • gericht verwijzen en bemiddelen naar andere eerste- en tweedelijns interventies;
  • contacten leggen en onderhouden met de eerste- en tweedelijns organisaties;
  • coördineren, monitoren en evalueren van de uitvoering van het (ondersteunings)plan;
  • contact leggen en onderhouden met de back-office van de instellingen en organisaties;
  • het voeren van keukentafelgesprekken.
     

Wat vragen we van je?
Als generalist beschik je over een specifieke combinatie van competenties, opleiding, kennis en werkervaring.


Het gaat om:
  1. Drie generalisten die tenminste 24 uur per week beschikbaar zijn voor de periode van 16 januari 2017 tot en met 1 april 2017. Er bestaat een mogelijkheid dat dit verlengd wordt. De uren na een eventuele verlenging zullen alsdan bepaald worden. Dit zullen dan waarschijnlijk minder uren bedragen.
     
  2. Generalisten die op afroep – mits beschikbaar – tenminste 24 uur per week, kunnen worden ingezet voor vervanging bij ziekte en/of bij grote instroom van nieuwe vragen. 
     
!!Let op: ben je zzp'er en wil je in aanmerking komen voor deze opdracht, dan ga je akkoord met een flexibel dienstverband bij een intermediair; je wordt niet als zzp'er ingezet voor deze opdracht. Zzp'ers moeten op voorhand door een bemiddelaar worden aangeboden en dienen tevens (tarief)afspraken op voorhand gemaakt te hebben.
 



Kandidaatomschrijving 
  • Je hebt aantoonbaar kennis van en minimaal anderhalf jaar recente en relevante werkervaring met Generalistisch werken in een wijk- of gebiedsteam.
  • Je hebt aantoonbaar tenminste één jaar ervaring met integraal (zonder onderscheid in doelgroepen) resultaatgericht werken (contracteren) binnen de WMO.
  • Je hebt aantoonbaar tenminste één jaar ervaring met herbeoordelingsgesprekken voor de Wmo en/of jeugdzorg.
     
  •  
De kandidaat wordt getoetst op de volgende competenties
  1. Inlevingsvermogen
  2. Flexibel gedrag
  3. Creativiteit
  4. Durf
  5. Coachen
  6. Samenwerken
  7. Netwerken
  8. Aanpassingsvermogen
  9. Conflicthantering en Overtuigingskracht
  10.  Zelfontwikkeling
Bovenstaande competenties zullen door de Bestuursdienst  worden getoetst in de motivatiebrief en/of het sollicitatiegesprek. Tevens wordt er gekeken of de kandidaat zelfstandig en resultaatgericht kan worden
 

Toelichting op rooster

Dagen zijn in overleg te bepalen. Beschikbaarheid: tenminste 24 uur per week voor de periode van 16 januari 2017 tot en met 1 april 2017. De uren na een eventuele verlenging zullen alsdan bepaald worden. Dit zullen dan waarschijnlijk minder uren bedragen.
 
 

Eisen

 

Werkervaring generalist WMO en/of Jeugdzorg

Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar, als generalist op het gebied van de Wmo en/of Jeugdzorg en/of Participatiewet binnen een gemeente. 
Referentie vereist

Opleiding

Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO-opleiding.

Keukentafelgesprekken

Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar, met het voeren van keukentafelgesprekken in het kader van de WMO en/of Jeugdwet en/of Participatiewet.

Gevraagde documenten

aanleveren bij offerte

  • Motivatiebrief

aanleveren na gunning

  • VOG

 

 

 

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %



Motivatiebrief

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor de opdracht. De brief wordt getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving. Daarbij wordt er tevens verwacht dat de kandidaat duidelijk omschrijft waarom hij/zij zelfstandig en resultaatgericht denkt te kunnen werken.
Weging: 25 %

Sollicitatiegesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de kennis/ervaring en gevraagde competenties zoals beschreven in de kandidaat omschrijving. Daarnaast zal er worden gekeken of er een klik aanwezig is en de kandidaat past binnen het team. Daarbij wordt er tevens verwacht dat de kandidaat duidelijk omschrijft waarom hij/zij zelfstandig en resultaatgericht denkt te kunnen werken
Weging: 25 %

Herbeoordelingsgesprekken

Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar, met het voeren van herbeoordelingsgesprekken in kader van de WMO en/of Jeugdwet en/of Participatiewet.
Weging: 12 %

Kennis wet- en regelgeving

Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar kennis en/of werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar, op het gebied van relevante wet- en regelgeving (Participatiewet/WMO/Jeugdwet) in bekostiging van het sociale domein. Let op: dit moet duidelijk op het cv naar voren komen, anders worden de punten niet toegekend.
  • Op cv aantoonbaar kennis van 1 wetgeving (Participatie/WMO/Jeugdwet) (5 %)
  • Op cv aantoonbaar kennis van 2 wetgevingen (Participatie/WMO/Jeugdwet) (10 %)
  • Op cv aantoonbaar kennis van 3 wetgevingen (Participatie/WMO/Jeugdwet) (18 %)
Weging: 18 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht