Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
24-4-2017 |
Einddatum |
22-12-2017 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
24 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Project |
Aanvraagreden opmerkingen |
Vanwege de implementatie van de financiële administratie die nu nog is uitbesteed, zowel Jeugd als Wmo. |
Projectopdracht
Op dit moment zijn de Backoffice Jeugd en WMO nog gedeeltelijk uitbesteed aan respectievelijk een gemeentelijke samenwerking en een private dienstverlener. In het kader van efficiency en integrale management- en sturingsinformatie worden deze taken weer in eigen huis gehaald . Je wordt aangesteld als tijdelijk projectleider om dit traject in goede banen te leiden. Je bent verantwoordelijk voor het opzetten en inrichten van de administratieve en financiële processen binnen het sociale domein, het tijdig informeren van management, het procesmatig en beleidsmatig bijsturen naar aanleiding van deze rapportages. Je maakt een plan voor het verder professionaliseren en aansturen van het gehele proces van aanmelding tot beschikking tot verantwoording van de facturatie. Tevens ontwikkel je een jaarplanning voor het cluster uitvoering, o.a. voor de jaarlijks terugkerende Interne controle.
De projectleider draagt, in samenwerking met de applicatie- en kwaliteitsbeheersters en informatie coördinator zorg voor de ontwikkeling en uitvoering van een projectplan waarbij:
er een werkproces wordt ontwikkeld waarbij er tijdig kan worden gestuurd op signalen die van invloed zijn op de financiën en de toekomstige inkoop van producten.
er een werkproces wordt ontwikkeld zodat er regelmatig en functioneel afstemming is met de afdeling Financiën
duidelijk wordt wie verantwoordelijk is voor controle op de diensten en producten die de gemeente inkoopt op het sociale domein en of deze ook volgens de gestelde contractvoorwaarden en kwaliteitseisen worden geleverd.
duidelijk wordt wie verantwoordelijk is voor controle of zorgaanbieders en leveranciers zich houden aan de afspraken over financiële verantwoording op cliëntbasis en of op basis daarvan er verschillen zijn in beschikte aanspraken per cliënt en de geleverde zorg
afwijkingen, onvolkomenheden, het niet nakomen van afspraken etc. worden gerapporteerd aan de accounthouder en het management.
duidelijk wordt op welke wijze er afstemming met de contractmanagers zal zijn en wanneer te escaleren.
privacy en informatieveiligheid geborgd worden
Daarnaast maak je een inschatting van de nodige expertise en formatiegrootte om het aantal burgers dat middels aanmeldingen een beroep doet op het sociaal team lokaal te kunnen bedienen.
In combinatie met het voorgestelde werkproces vormt dit je advies voor het cluster.
Profiel
Je bent een projectleider die stevig in z’n schoenen staat. Gemeentelijke systemen en interne processen zijn bij voorkeur bekend. Je bent in staat processen op elkaar af te stemmen en te professionaliseren, relevante informatie te verzamelen, te ordenen om hier vervolgens een werkproces voor de uitvoering voor te schrijven.
Je onderscheidt jezelf op de volgende competenties en vaardigheden:
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als projectleider
Je hebt bij voorkeur kennis van het cliëntregistratiesysteem Suite4SocialeRegie en de Backoffice applicaties Stipter en Key2Jeugd en Key2WMO en/of bent in staat je dergelijke systemen en applicaties eigen te maken
Je hebt kennis van ervaring op het brede terrein van het sociaal domein.
Je hebt bij voorkeur ervaring met en/of kennis van contractbeheer en/of inkoopbeleid in de sociale sector.
Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau (blijkende uit een voor de functie relevante opleiding of ruime werkervaring)
Je hebt het vermogen om helder en bondig te rapporteren en adviseren, je hebt financieel inzicht, gevoel voor bestuurlijke verhoudingen, extern oriëntatie vermogen en oog voor detail.
Je wilt nadrukkelijk vormgeven aan een klantvriendelijke, efficiënte en werkbare dienstverlening;
Je hebt een sterk analytisch vermogen, bent oplossings- en resultaatgericht (pragmatisch) .
|