Beschrijving
Van 15-5-2017 t/m 31-12-2017
Optie verlenging: 6 x 2 maanden
€0 - €60 per uur
Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 36 per week
Aantal FTE: 1
Planning
Start publicatie 13-04-2017 00:00
Vragen stellen tot 18-04-2017 09:00
Beantwoording vragen 18-04-2017 16:00
Offerte indienen tot 26-04-2017 09:00
Start beoordeling 26-04-2017 09:00
Verwachte gunning 12-05-2017 00:00
Opdrachtomschrijving
De ontwikkelingen in het sociale domein zoals het wijkgericht werken, de kanteling van de Wmo, het samenwerken met de WerkCorporatie en de veranderende rol van de gemeente als gevolg van de komst van nieuwe taken en doelgroepen (de 3 decentralisaties Awbz, Jeugdwet en Participatiewet) hebben geleid tot grote veranderingen in de werkwijzen van medewerkers en de sturing op de bedrijfsvoering binnen het cluster Uitvoering Sociaal Domein.
Behalve een zwaarder en breder takenpakket, brengt deze transformatiefase ook de nodige risico’s met zich mee.
Daarom zijn wij voor het cluster Uitvoering Sociaal Domein op zoek naar een ervaren, analytische
Medewerker kwaliteit Sociaal Domein voor 36 uur per week (100%) met visie en kennis op het gebied van de sociale zekerheid, met als specialisatie Jeugdwet/Wmo.
!! Bij gebleken geschiktheid en ongewijzigde organisatie-omstandigheden, na een nader af te spreken periode, wordt de kandidaat kosteloos overgenomen door de gemeente Noordoostpolder.
Het cluster
Cluster Uitvoering Sociaal Domein (USD) bestaat uit 3 teams: Klantmanagement en Klantondersteuning en Bedrijfsbureau. In het team Klantondersteuning werken ca. 20 medewerkers. Dit team ondersteunt de klanten en klantmanagers bij de indicatiestelling/diagnose en het verstrekken van (inkomens)voorzieningen.
Het profiel
• Je bewaakt de kwaliteit van de uitvoering van de Jeugdwet en Wmo. Daarnaast heb je affinitieit met de Participatiewet, de Leerplicht en het Leerlingenvervoer zodat je een integrale blik hebt binnen het sociaal domein. Dit doe je door medewerkers te coachen, adviseren en te toetsen op het terrein van de rechtmatigheid, op efficiëntie en effectiviteit van de uitvoeringsprocessen.
• Je verricht zelfstandig alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot de kwaliteitscontrole –en verbetering van de genoemde processen. Ook stuur je projecten aan gericht op deze punten.
• Je verbindt uitvoering en beleid. Je bent vanuit de uitvoering aanspreekpunt voor de beleidsmedewerkers en je verzamelt signalen uit de uitvoering en verbindt dit met elkaar.
•? Je bent de verbindende schakel tussen de medewerkers van het sociaal team en de backoffice. Je signaleert knelpunten en zorgt voor verbetering van de processen en de samenwerking.
• Je communiceert wijzigingen in wet- en regelgeving naar de medewerkers betreffende het toepassen van de wet- en regelgeving m.b.t. het sociale domein.
• Ten slotte vertegenwoordig je het College in bezwaar- en beroepsprocedures, je stelt verweerschriften op en werkt hierin samen met de collega’s van Juridische Zaken en Beleid. Waar nodig voer je mediationgesprekken.
Kandidaatomschrijving
Competenties en gedrag
De medewerker kwaliteit is stressbestendig en beschikt over de volgende competenties:
• Analytisch vermogen
• Visie
• Inlevingsvermogen
• Overtuigingskracht
• Initiatief
Wij vragen
Wij zoeken iemand met een HBO-diploma met ruime én recente ervaring in een soortgelijke functie als toetser en/of kwaliteitsmedewerker bij een gemeente. Het is onze wens dat de kandidaat, na een periode van inhuur en na gebleken geschiktheid, bij ons in dienst wil treden.
De competenties zoals verwoord in de opdracht- en kandidaatomschrijving worden tijdens het gesprek getoetst door de gemeente.
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Medewerker Kwaliteit Sociaal Domein wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Medewerker Kwaliteit Sociaal Domein is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.
Gespreksplanning
De gemeente nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 9 mei 2017. Wij verzoeken de kandidaten hiermee uitdrukkelijk rekening te houden.
Wanneer u op maandag 8 mei a.s. aan het einde van de dag nog geen uitnodiging heeft ontvangen via de Inhuurdesk, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde.
Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Flevolandhuurtin.nl. Wij verzoeken u dan ook hierover geen contact met de gemeente op te nemen.
Eisen
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO-opleiding.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de aflopen 5 jaar als toetser en/of kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein bij een gemeente.
Referentie vereist
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Door de kandidaat zélf geschreven motivatiebrief
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 10 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De brief dient door de kandidaat zélf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving
Weging: 25 %
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar met het voeren van bezwaar en beroepszaken binnen overheid.
Weging: 12 %
Opleiding
Op cv aantoonbaar een afgeronde HBO-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening.
Weging: 8 %
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met de Jeugdwet en/of de WMO opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
Ervaring met de Jeugdwet (12 %)
Ervaring met de WMO (12 %)
Ervaring met beide wetgevingen (20 %)
Weging: 20 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik is met de kandidaat.
Weging: 25 %
|