Beschrijving
Aanvraagnummer
|
1149
|
Aanvang
|
z.s.m.
|
Duur
|
tot 31 december 2017
|
Opleidingsniveau
|
HBO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Utrecht
|
Uren per week
|
32 en 34
|
Verloopt op
|
01-05-2017 09:00
|
Je taken
Je verzorgt en bewaakt de afdoening van meldingen en toezicht- en handhavingsacties en treedt op als vakinhoudelijk aanspreekpunt. Tot je verantwoordelijkheid behoort in dit verband het analyseren en beoordelen van meldingen, plannen van acties en doorlooptijden, afstemmen van activiteiten van (vak)specialisten en het bewaken van de voortgang. Verder lever je een bijdrage aan kennisdeling en -vergroting;
Je verricht op integrale wijze toezicht- en handhavingstaken door uitvoering te geven aan de Nota Integrale Handhaving. Je rapporteert of beoordeelt rapportages over illegale bouwactiviteiten, bent verantwoordelijk voor de uitvoering van eventueel aanvullend onderzoek en voert toezicht- en handhavingsinspecties uit. Verder lever je expertise (technisch en/of juridisch) bij het opleggen van bestuursdwang, voer je sancties uit, rapporteer je over de verschillende acties naar diverse publiek- en doelgroepen en betrek je andere (vak)disciplines bij vermeende overtredingen.
Rapportering vindt digitaal plaats door middel van de bij de gemeente Houten gangbare geautomatiseerde systemen (GisVG, Digitale Checklisten e,d.).
Je levert vakinhoudelijke ondersteuning bij de vertegenwoordiging van de gemeente in rechte, je draagt bij aan de ontwikkeling en evaluatie van het toezicht- en handhavingsbeleid en je vertegenwoordigt de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling in projectverband.
Gunningscriteria (weging)
Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Medewerker Toezicht en Handhaving (25 punten)
Afgeronde opleiding Bouwkunde (of vergelijkbaar) op minimaal HBO-niveau (20 punten)
Afgeronde opleiding ABW1 (10 punten)
Afgeronde opleiding ABW2 (10 punten)
Aantoonbare werkervaring met GisVG (5 punten)
Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase (30 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Je bent goed op de hoogte van de wet- en regelgeving op het gebied van het omgevingsrecht en in het bijzonder die van de WABO en het Bouwbesluit;
Je beschikt over goede communicatieve en adviserende vaardigheden, je bent doortastend ingesteld en werkt nauwkeurig. Je bent in staat met creatieve oplossingen te komen, je denkt met de klant mee en je adviseert daarbij breder dan gevraagd wordt. Daarnaast ben je zelfstandig, staat stevig in je schoenen en bent stressbestendig;
Jouw werkstijl kenmerkt zich door een hoge mate van samenwerkingsgerichtheid om in teamverband te kunnen functioneren;
Je bent consequent en besluitvaardig in je optreden. Een goed ontwikkeld omgevingsbewustzijn stelt je in staat om in te spelen op ontwikkelingen, signalen waar te nemen en te handelen naar wensen en verwachtingen binnen het werkveld en de werkomgeving.
|