Beschrijving
Aanvraagnummer
|
1219
|
Aanvang
|
26 juni 2017
|
Duur
|
7 maanden
|
Opleidingsniveau
|
HBO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
36 uur
|
Verloopt op
|
07-06-2017 09:00
|
De opdracht voor de projectleider zaakgericht werken is:
Alle inkomende post bereikt per 1 september 2017 de ontvanger middels het zaaksysteem (geen papier meer het stadhuis in).
De uitrol afstemmen op de technische (on)mogelijkheden van de technische infrastructuur en ondersteunende applicaties.
Het zaakgericht (laten) beschrijven, inrichten en implementeren van nog in te richten processen.
Het opstellen van een plan van aanpak voor het vervolg, zodat de meerwaarde voor bewoners en collega’s zichtbaar wordt nadat per 1 september de basis staat.
De projectleider beschikt over conceptueel vermogen voor het nader uitwerken van de doorontwikkeling zaakgericht werken na 1 september. De projectleider is een verbindend type en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden zodat hij zijn weg kan vinden in een organisatie in beweging en draagvlak kan creëren, vanwege de complexiteit van het project en de lopende organisatieontwikkeling.
De projectleider kan en wil “met de voeten in de klei” en zorgt er ervoor zorgen dat processen zaakgericht worden beschreven, ingericht en geïmplementeerd (inclusief voortgangsrapportages).
Vereisten / knock-outcriteria
1. Recente aantoonbare ervaring bij gemeente als projectleider zaakgericht werken.
2. Per 26 juni beschikbaar.
Gunningscriteria (weging)
3. Minimaal afgeronde HBO-opleiding (10%)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als project- of procesmanager binnen de (gemeentelijke) overheid of andere complexe organisaties (20%)
5. Aantoonbare werkervaring met verandertrajecten en implementatie van processen (20%)
6. Aantoonbare kennis van zaakgericht werken en dienstverlening/Antwoordconcept (25%)
7. Aantoonbare werkervaring met klantcontactcentra (10%)
8. Aantoonbare affiniteit met en kennis van ICT (10%)
9. Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase (5%)
De kandidaten wordt gevraagd om beknopt te beschrijven (maximaal éénA4) waarin hij/zij aangeeft hoe hij de doorontwikkeling van zaakgericht werken wil aanpakken. Doel van dit plan is dat de gemeente inzicht krijgt in de manier van denken en (samen)werken van de kandidaat. De aanpak is onderdeel van het gesprek.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase. De eerste beoordelingsfase wordt door Flextender uitgevoerd.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria door de opdrachtgever. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Analytisch denkvermogen: dringt snel tot de kern door en onderscheidt hoofd- en bijzaken.
Doortastend en resultaatgericht
Samenwerkingsgericht, beschikt over overtuigingskracht.
Sterke verbindende kwaliteiten
Procesgericht en zorgvuldig in processen
|