Beschrijving
Van 3-7-2017 t/m 31-5-2018
Optie verlenging: 1 x 3 maanden
maximaal €80
Uren: 28 per week
Planning
Start publicatie 08-06-2017 00:00
Vragen stellen tot 12-06-2017 09:00
Beantwoording vragen 12-06-2017 16:00
Offerte indienen tot 20-06-2017 08:00
Start beoordeling 20-06-2017 08:00
Verwachte gunning 03-07-2017 00:00
Opdrachtomschrijving
Het team Werk, Inkomen en Zorg binnen de gemeente houdt zich hoofdzakelijk bezig met werkzaamheden die voortvloeien uit de Participatiewet, het gemeentelijk Minimabeleid, de Wmo en de Jeugdwet. Het totale team bestaat uit 30 medewerkers. Het subteam dat de Wmo uitvoert bestaat momenteel uit 10 medewerkers.
Wat ga je doen?
• Het initiëren, ontwikkelen en evalueren van beleid op het terrein van met name de individuele voorzieningen binnen de Wmo, waaronder het actualiseren van de Wmo-verordening en de nadere regels.
• Beleidsinhoudelijke ondersteuning van de consulenten.
• Zorgdragen voor het aanleveren en analyseren van managementinformatie.
• Contractbeheer op het gebied van diverse individuele voorzieningen en bijdrage leveren tijdens aanbestedingstrajecten.
• Een actieve deelname en inbreng in ons programma Transformatie sociaal domein.
• Initiëren en bevorderen van samenwerking tussen en met maatschappelijke organisaties.
• Deelname aan overleggen, netwerken en samenwerkingsverbanden met o.a. andere gemeenten.
De voorkeur gaat uit naar een kandidaat die per 3 juli 2017 beschikbaar is, in overleg is het mogelijk om de opdracht later te starten (uiterlijk 4 september).
Kandidaatomschrijving
Wie zoeken wij?
Een enthousiaste, initiatiefrijke, accurate en communicatief sterke collega met tenminste een afgeronde Hbo-opleiding en drie jaar relevante beleidswerkervaring op het terrein van met name de individuele voorzieningen binnen de Wmo. Als je ervaring, dan wel affiniteit hebt met het inrichten van een klantvolgsysteem is dat een pré.
Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt de interne en externe samenwerking. Je voelt je thuis in een gemeentelijke organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving. Die de kracht van de kleine gemeente wil benutten en hoge eisen stelt aan de kwaliteit van de dienstverlening aan haar inwoners.
Van alle medewerkers in Olst-Wijhe wordt verwacht dat deze klantgericht zijn, flexibel gedrag vertonen en probleem oplossend vermogen bezitten. Ze kunnen zelfstandig, maar ook samenwerken.
De gemeente werkt conform de HR 21 profielen. Voor deze functie is het competentieprofiel van medewerker ontwikkelingen III van toepassing. Je bent als beleidsmedewerker ondernemend, creatief in het oplossen van problemen, je weet een stip op de horizon te zetten en beschikt over visie. Verder ben je sensitief en weet van de verschillende velden welke ontwikkelingen er spelen, weet richting te geven aan diverse belangen of samenwerkingsverbanden om zo toe te werken naar een gedeeld resultaat.
De competenties zoals verwoord in de opdracht- en kandidaatomschrijving worden tijdens het gesprek getoetst door de gemeente.
Eisen
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met individuele voorzieningen binnen de WMO. !Let op, dit moet duidelijk in het CV benoemd worden.
Referentie vereist
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of zzp'er
De functie van beleidsmedewerker WMO wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de beleidsmedewerker WMO is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen dienen zich te laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, die dan de offerte indient.
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker WMO.
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Motivatiebrief, maximaal 1 A4 (door de kandidaat zelf geschreven)
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
Weging: 25 %
Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inrichting van een klantvolgsysteem.
Weging: 15 %
Systeemkennis
Op CV aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de applicatie C2Go van Info support.
Weging: 5 %
Beschikbaarheid
De kandidaat kan starten:
Per 3 juli 2017 (10 %)
Tussen 1 augustus en 4 september 2017 (5 %)
Weging: 10 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en opdracht beschrijving. Daarnaast wordt beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.
Weging: 25 %
|