Beschrijving
Opdracht informatie
Startdatum
|
30-8-2013
|
Einddatum
|
1-1-2014
|
Optie tot verlenging
|
Maximaal 12 maanden
|
Aantal uur per week
|
40
|
Aantal posities
|
2
|
Maximum tarief
|
€ 99,00
|
Opmerkingen maximum tarief
|
Uurtarief inclusief reiskosten woon-werk v.v. en parkeerkosten, exclusief BTW
|
Aanvraag reden
|
Project
|
Doel van de eenheid
De missie van IM is het zorgdragen voor een informatievoorziening die de gebruikersorganisatie optimaal ondersteunt bij het besturen en uitvoeren van haar werkzaamheden en daarmee een bijdrage levert aan het behalen van de beoogde bedrijfsdoelstellingen
Plaats van de functie in de organisatorische eenheid De functie wordt uitgeoefend in een Informatiemanagement eenheid die onder leiding staat van een hoofd van de eenheid. De IM eenheid kan qua grootte variëren.
Doel van de functie
Het analyseren van complexe bedrijfsprocessen op basis waarvan het betreffende bedrijfsproces kan worden vernieuwd of verbeterd.
Bijdrage van de functie
De functie draagt indirect bij aan de productie, waarbij het resultaat gerelateerd is aan ondersteuning van het lijnmanagement danwel de functionele lijn.
Hoofdtaken
Naast de taken voert de senior businessanalist de volgende specifieke taken uit:
-Bijdragen aan het opstellen van integraal Business Ontwerp en Project Start architectuur bij complexe verandertrajecten.
-In voorkomende gevallen optreden als coördinator/deelprojectleider van deelprojectteams en als zodanig opstellen van het plan van aanpak van het betreffende (deel)project;
-Zorgdragen binnen het projectteam voor het opstellen van delen van het Integraal Business Ontwerp, zoals Beslisnotities, Impactanalyses, Project Start architectuur, na accorderen van de verbeter- en of wijzigingsvoorstellen.
-Zorgdragen voor structurering en systematische documentatie van de uitgevoerde analyses.
-Coachen van businessanalisten op het betreffende vakgebied.
-Kan optreden als projectleider op zijn vakgebied.
Functiegebieden
Advies, ontwikkeling, productie en service
Bedrijfscompetenties
Inhoudelijke competenties
Op het gebied van de organisatie kent de medewerker:
-De missie en bedrijfsdoelstellingen,
-Globaal de wetgeving en organisatie van de Sociale Zekerheid en specifiek de plaats van ons bedrijf in de keten,
-Op hoofdlijnen de organisatie.
Gedragscompetenties - niveaus worden later bepaald.
-Samenwerken: Levert een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.
-Klantgerichtheid: Onderzoekt wensen en behoeften van de klant en handelt hiernaar. Anticipeert op behoeften van klanten. Geeft hoge prioriteit aan servicebereidheid en klanttevredenheid.
-Resultaatgerichtheid: Is actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en heeft de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten.
Functiecompetenties
Vakinhoudelijke competenties
-Minimaal HBO-diploma “Bedrijfsinformatica” of “Bestuurskunde”.
-Bekend met BA (Business Architect) technieken, technieken gericht op modelleren en bekijken van de businessoperatie. (Bv Functionele business modellen)
-Kent tools en technieken (geautomatiseerde of handmatige)die gebruikt kunnen die gebruikt kunnen orden om de structuur, de verbanden en het gebruik van informatie binnen de organisatie vast te leggen en te begrijpen (simulatietool).
-Bekend met organisatie en professionele standaards.
-Bekend met fact finding technieken (bijv. statistische analysemethoden).
-Kennis van het ICT vakgebied in het bijzonder op aan de functie gerelateerde aspecten.
Ervaring
-Minimaal 4 jaar ervaring als informatie analist.
-Ervaring met het inrichten van bedrijfsprocessen.
Gedragscompetenties
-Probleemanalyse: Signaleren van problemen; herkennen van belangrijke informatie; verbanden leggen tussen gegevens. Opsporen van mogelijke oorzaken van problemen; zoeken naar ter zake doende gegevens. Creativiteit: Met oorspronkelijke oplossingen komen voor problemen die met de functie verband houden. Nieuwe werkwijzen bedenken ter vervanging van bestaande. nieuwe ideeën te komen, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.
-Kwaliteitsgerichtheid: Hoge eisen stellen aan kwaliteit van producten en diensten en daarnaar handelen.
-Initiatief: Kansen signaleren en ernaar handelen. Liever uit zichzelf beginnen dan passief afwachten.
-Luisteren: Tonen belangrijke informatie op te pikken uit mondelinge mededelingen. Doorvragen; ingaan op reacties.
In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt verwacht dat voor woon-werkverkeer en eventuele dienstreizen gebruik gemaakt wordt van het openbaar vervoer.
|