Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ03112
 
Opdracht
Financieel Consultant 24 u p. wk
 
Sluitingsdatum
2013-08-20 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Startdatum: 26-8-2013

Einddatum: 15-10-2013

 

 

De financieel consulent heeft bij alle producten van de Planning en control cyclus een ondersteunende, signalerende, en toetsende (=controlerende) rol. Tevens draagt de consulent zorg voor de aansluiting met en de verwerking van de vanuit de financiële invalshoek beoordeelde beleidsmatige informatie verkregen van de klanten. In het kader van de omslag die de gemeente doormaakt van een beheer- naar een ontwikkelgemeente liggen de kennis en vaardigheden van de gevraagde financieel consulent bij voorkeur ook op het terrein van de afdelingen maatschappij waaronder jeugd, sociaal domein, veiligheid, WMO en sport vallen en de afdeling publieksplein.

De functie (20 tot 24 uur per week)
Het liefst op de maandag, woensdag en donderdag.
 

 

Taken - rol
-Je ondersteunt en adviseert het lijnmanagement betreffende financiële en bedrijfseconomische vraagstukken, met name voor de afdelingen maatschappij waaronder jeugd, sociaal domein, veiligheid, WMO en sport vallen en de afdeling publieksplein;
- Je participeert waar nodig in projecten voor het onderdeel financiële deskundigheid;
-Je verricht taken voor de totstandkoming van de producten van de Planning- en control cyclus en adviseert het lijnmanagement hierover;
-Je vervult een actieve rol bij de verdere ontwikkeling van de producten van de Planning en control cyclus, waarbij doeltreffendheid en doelmatigheid voorop staan;
-Je signaleert knelpunten en draagt mogelijke oplossingen en alternatieven aan;
-Je vertegenwoordigt de gemeente op het werkterrein financiën bij externe partijen;
-Je stelt begrotingswijzigingen op die samenhangen met het consulentschap.
-Creativiteit bij het meedenken in oplossingen van de mogelijke financiële vraagstukken bij de te adviseren afdelingen.
 


Planning en Control-cyclus

-Coördinatie en uitvoerende werkzaamheden met betrekking tot de Bestuursrapportages;

-Meedenkende en uitvoerende rol bij de totstandkoming van verschillende P&C-documenten zoals jaarrekening en begroting. Hierbij gaat onder andere om het schrijven van de toelichtingen op realisatie en begrotingscijfers, het onderhouden van contacten met de lijnafdelingen, het toelichten van realisatiecijfers aan de accountant, het mede opstellen van het controledossier etc.

-Opstellen van begrotingswijzigingen, het voorbewerken van systeemoverzichten tot informatie voor beleid en het maken van deelrapportages voor de interne klanten.

-Ondersteunen bij de totstandkoming van en meedenken over de doorontwikkeling van de planning en control cyclus (doeltreffendheid/doelmatigheid).

-Advisering over inrichting van beheersbare fin.administratie.

 

 

CV - eisen

-CV in Word of PDF-format, volledig in het Nederlands.
-Minimaal 2 referenties (naam referent, organisatie, telefoonnummer).
-CV incl. motivatie en referentie maximaal 7 pagina's
-Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
-Waar in de gunningcriteria kennis en/of ervaring wordt gevraagd, moet dit specifiek uit het CV naar voren komen, zodat beoordeeld kan worden of daadwerkelijk aan de criteria wordt voldaan. Alleen een opsomming in een lijst van bijvoorbeeld systeemkennis volstaat niet. De mate van ervaring moet duidelijk worden toegelicht.
-Bij de werkervaring in het CV dienen de periodes gespecificeerd te worden met maanden en jaartallen. Voorbeeld periode werkervaring augustus 2002 – december 2009.
-Ook genoten opleidingen en cursussen dienen gespecificeerd te worden in jaartallen met de vermelding of de diploma/certificaat wel/niet behaald is.

Indien u niet voldoet aan deze eisen wordt uw aanbieding niet in behandeling genomen.

 

Procedure

De deadline voor het stellen van vragen kunt u terugvinden in de planning van de opdracht.
Vragen met betrekking tot deze aanvraag kunt u alleen stellen via de button in deze aanvraag.
U kunt geen vragen stellen aan de opdrachtgever, deze worden niet beantwoord.
De antwoorden op deze vragen worden op dezelfde dag gepubliceerd.
De deadline voor het aanbieden van kandidaten kunt u terugvinden in de planning van de opdracht, na deze termijn is het niet meer mogelijk om een aanbieding op deze aanvraag te doen.
 

 

Aanvraag gunningscriteria

 

Omschrijving

Knock-out

Belang (1 = minst, 10 = meest)

Afgeronde HBO opleiding in de financiële- of bedrijfskundige richting

Ingeschakeld

 

Kandidaat is op korte termijn beschikbaar

Ingeschakeld

 

Minimaal 3 jaar ervaring met gemeentefinanciën van toepassing zijnde voorschriften (BBV)

Niet ingeschakeld

10

Minimaal 3 jaar ervaring met Planning- en control cyclus, met name in projecten bij de afdelingen maatschappij waaronder jeugd, sociaal domein, veiligheid, WMO en sport vallen en de afdeling publieksplein.

Niet ingeschakeld

10

Gevoel voor politieke- en bestuurlijke verhoudingen

Niet ingeschakeld

6

Er worden 2 referenties vermeld in het cv

Ingeschakeld

 

 

 


De gunning:
Op basis van de gunningcriteria worden de best passende kandidaten door de inhuurdesk door gezet naar de manager. Indien er meerdere aanbiedingen met gelijke score zijn, wordt het tarief meegenomen in ranking en de beoordeling. De beste aanbiedingen worden door de manager uitgenodigd voor een intake. De kandidaten ontvangen hier uiterlijk de dag voor de geplande intake een uitnodiging voor. Indien u nog geen terugkoppeling op uw aanbieding heeft ontvangen, is uw kandidaat niet uitgenodigd voor de eerste gespreksronde. Mogelijk wordt uw kandidaat in een tweede gespreksronde alsnog uitgenodigd. Op basis van de aanbieding met gunningcriteria, prijs en het intakegesprek selecteert de manager de voor hem/haar best passende kandidaat.

Wij streven er naar u zo snel mogelijk terugkoppeling te geven over de status van uw aanbieding.

De inhuurdesk fee bedraagt € 2,85 per gewerkt uur.

 

 

Planning

-Vragen stellen tot en met 16 augustus 18:00
- Aanbiedingen plaatsen tot en met dinsdag 20 augustus 12:00

-Gesprekken vinden plaats op woensdag 21 augustus of donderdag 22 augustus, gelieve uw kandidaat beschikbaar te houden.

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht