Beschrijving
Aanvraagnummer
|
1328
|
Aanvang
|
1 september 2017
|
Duur
|
tot en met 31 december 2017
|
Opleidingsniveau
|
WO
|
Optie tot verlenging
|
1 maal 6 maand(en)
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
24-36 uur
|
Verloopt op
|
10-08-2017 09:00
|
Afdeling VVH
De afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) heeft de volgende missie: ‘de afdeling VVH werkt dienstverlenend, omgevingsbewust en professioneel vanuit een regisseursrol met betrekking tot vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van wet- en regelgeving met betrekking tot bouw, milieu, APV en bijzondere wetten’. De afdeling VVH bestaat uit drie verschillende teams: Veiligheid, Vergunningen en Toezicht & Handhaving.
Hoofdtaken
Input verzorgen van het juridische handhavingsproces, waaronder het handhavingsbeleid;
Toets aan wet- en regelgeving ter bepaling of sprake is van een overtreding (denk aan de toets van het bestemmingsplan om te bepalen of sprake is van het zonder dan wel in afwijking van een omgevingsvergunning handelen);
Opstellen van complexe gedoogbeschikkingen, waarschuwingsbrieven, vooraankondigingen, spoedbestuursdwangbesluiten, last onder bestuursdwang, last onder dwangsom en invorderingsbesluiten;
Behandelen van zienswijzen, zowel schriftelijk als mondeling;
Zelfstandige vertegenwoordiging in rechte bij de externe commissie voor de bezwaar- en beroepschriften, de rechtbank en de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State;
Overleg plegen met handhavingsinstanties en ketenpartners;
Bewaken afstemming gemeentelijke regelgeving (beleid) en verordeningen;
Input leveren op door VVH en andere afdelingen op te stellen gemeentelijk beleid en bestemmingsplannen inzake de handhaafbaarheid hiervan;
Fungeren als juridische vraagbaak binnen VVH op gebied van handhaving;
Juridisch aanspreekpunt voor de inspecteurs bouw- en woningtoezicht;
Juridisch aanspreekpunt voor de toezichthouder openbare ruimte;
Gesprekspartner in het informele traject (mediation) naar aanleiding van bezwaar;
Opstellen informerende notities voor de bestuurder en het college;
Ondersteunt bij implementatie, interpretatie en toepassing van complexe wet- en regelgeving en bij het opstellen van complexe juridische correspondentie en beschikkingen e.d.;
Uitvoeren collegiale (lees)toets (4-ogenprincipe).
Overige taken
· Meedenken en meedoen met kwaliteitsverbeteringen en het efficiënter maken van werkprocessen
· Sparringpartner voor de collega’s
Aanbevolen/pre
· Kennis en ervaring met handhaving op grond van de Opiumwet.
· Ervaring met Squit XO.
Gunningscriteria (weging)
Afgeronde juridische WO opleiding (25 punten)
Aantoonbare kennis en werkervaring met handhaving op grond van de Wabo, Wro, Awb en APV (25 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met genoemde werkzaamheden in de afgelopen 8 jaar (25 punten)
Uurtarief vanaf € 70,00 tot € 90,00 inclusief reis- en marktplaatskosten/ex. BTW (10 punten)
Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (15 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaten voldoen aan de hierna te noemen competenties:
goed organiserend vermogen
creatief (denken in mogelijkheden)
omgevingsbewust
daadkrachtig
flexibel
zelfstandig
onder druk kunnen presteren
oplossingsgericht
|