Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Privacy Officer, 32 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-08-14 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Van 1-9-2017 t/m 31-1-2018   |   Optie verlenging: 3 x 6 maanden  
€0 - €100 per uur   |   Automatisering/ICT   |   Uren: 32 per week   |   Aantal FTE: 

 
Planning
Start publicatie 02-08-2017 16:00 
Vragen stellen tot 07-08-2017 08:00 
Beantwoording vragen 10-08-2017 17:00 
Offerte indienen tot 14-08-2017 08:00 
Start beoordeling 14-08-2017 08:00 
Verwachte gunning 25-08-2017 08:00 
 


 
Opdrachtomschrijving
Een Privacy Officer (PO) die tevens projectleider voor de privacy opdracht is. Hierin kan worden samengewerkt met de gemeente.
 
Het betreft een projectleider voor twee tot vier dagen in de week. De privacy opdracht heeft tot doel om op 25 mei 2018 als gemeente te voldoen aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).
 
Binnen de scope van deze opdracht vallen de volgende deelopdrachten: 
Aansturen van het gehele project.
Een voorstel voor beide gemeenten schrijven voor het (pragmatisch) beleggen van de rollen/functie Privacy Officer (PO) en Functionaris Gegevensbescherming (FG) al dan niet in een samenwerkingsverband.
Het opstellen van een gemeentebreed privacy beleid voor de afzonderlijke gemeenten.
Het opzetten en bijhouden van een verwerkingsregister.*  Externe partij
Afsluiten en beheren van verwerkersovereenkomsten met externe partijen.
Het uitvoeren van een PIA (Privacy impact analyse).*Externe partij
Het ontwerpen en inrichten van processen voor de uitoefening van privacyrechten door betrokkenen: recht op inzage, rectificatie, verwijdering, beperking, overdraagbaarheid en bezwaar.
Het gemeentebreed communiceren van risico’s op het gebied van privacy t.b.v. het creëren van voldoende bewustwording, en hierbij aan te haken bij de initiatieven vanuit informatiebeveiliging.
Aanspreekpunt voor privacy gerelateerde vraagstukken.
Kennis en kunde op het gebied van privacy overbrengen en borgen binnen de gemeente.
In de organisatie borgen dat er uitvoering gegeven gaat worden aan de risico’s, middels het schrijven van een plan van aanpak, waarbij de meest risicovolle het eerst opgepakt gaan worden.
(*) De aanbesteding van deze deelopdrachten zijn reeds door de gemeenten gedaan. De Privacy Officer is namens de gemeenten verantwoordelijk voor de uitvoering van deze deelopdrachten. Hij coördineert deze opdrachten, maakt planningen en stelt, indien nodig, resources beschikbaar.



Kandidaatomschrijving
Competenties: 
Ervaren; 
resultaatgericht; 
samenwerker met gevoel voor bewustwording;
pionier en ondernemerschap, gericht op het overdragen van kennis.


Toelichting op rooster
16 tot 32 uur per week, afhankelijk van voorstel en plan van aanpak voor invulling opdracht.
 
 
 
Eisen
Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring van minimaal 2 jaar, opgedaan in de afgelopen 4 jaar, op het gebied van privacy en gegevensbescherming. 
Referentie vereist 
 

Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring van minimaal 2 jaar in de afgelopen 6 jaar bij een gemeente. 


Gevraagde documenten
aanleveren na gunning 
Kopie ID-bewijs (indien ZZP'er)
Kopie polis beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (indien ZZP-er)
 

Gunningscriteria
Weging prijsdeel:  25 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
1. Aansluiting bij gestelde vraag 2. Geeft beeld van kennis en ervaring 
Weging: 25 %


Plan van aanpak
Kunt u in een kort plan aangeven hoe u deze privacy opdracht voor beide gemeenten gaat aansturen en uitvoeren? Een verwijzing naar uw CV is niet voldoende, dus gaarne expliciet hier uw relevante werkervaring beschrijven. Er bestaat de mogelijkheid dat we u vragen om dit plan middels een korte presentatie te komen toelichten. 
Weging: 25 %


Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
1. Persoon past bij de organisatie, op basis van het gesprek 2. Presenteert zijn plan van aanpak helder en sluit aan op het publiek 3. Plan van aanpak sluit aan op de gestelde vraag 
Weging: 25 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht