Beschrijving
Aanvraagnummer
|
1358
|
Aanvang
|
z.s.m.
|
Duur
|
6 maanden
|
Opleidingsniveau
|
MBO
|
Optie tot verlenging
|
1 maal 6 maand(en)
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
36
|
Verloopt op
|
28-08-2017 09:00
|
Van 11-9-2017 t/m 31-12-2017 | Optie verlenging: 3 x 1 maanden | Standplaats: Stadhuis Zwolle | maximaal €85 | Juridisch | Uren: 32 per week | Aantal FTE:
Vraag stellen
Offerte indienen
Planning
Start publicatie
18-08-2017 00:00
Vragen stellen tot
24-08-2017 08:00
Beantwoording vragen
24-08-2017 16:00
Offerte indienen tot
29-08-2017 08:00
Start beoordeling
29-08-2017 08:00
Verwachte gunning
31-08-2017 00:00
Details opdracht
Mijn offertes: 0
Vragen: 0
Opdrachtomschrijving
Werkomgeving
De afdeling Juridische Zaken kent verschillende disciplines:
- Juridische Zaken (advisering, concerntaken en behandeling bezwaar- en beroepschriften, adviescommissie)
- Verzekeringen
De afdeling werkt met en voor de hele organisatie en het bestuur.
De afdeling Juridische Zaken kent verschillende onderdelen. Juridische advisering houdt zich bezig met de advisering over allerlei zaken waar de gemeente mee te maken krijgt. Van privaatrechtelijke zaken over contracten tot publiekrechtelijke aangelegenheden zoals subsidies en Wob zaken. Ook wordt geadviseerd over de juridische aspecten van ontwikkelingen als samenwerkingsverbanden (bijv. WGR) of de juridische aspecten van beleid en uitvoering ten aanzien van het Sociale Domein.
Een ander onderdeel van Juridische Zaken houdt zich bezig met de behandeling van bezwaar -en beroepschriften op uiteenlopende terreinen. Het onderdeel Verzekeringen houdt zich bezig met het hele palet aan verzekeringszaken. Van het afsluiten van verzekeringscontracten tot het afdoen van schademeldingen.
In totaliteit werken er ca 24 mensen binnen de afdeling.
Functieomschrijving
Als algemeen jurist adviseer je de organisatie op allerlei voorkomende juridische vraagstukken.
Voorbeelden zijn onder meer: het toetsen van contracten uit diverse kennisvelden (algemeen, sociaal domein), het adviseren van beleidsafdelingen en bestuursrechtelijke vragen waaronder ook die met betrekking tot verbonden partijen.
Kandidaatomschrijving
Persoonlijk profiel
Wij zoeken een collega met een afgeronde academische juridische opleiding. Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie dan wel met vergelijkbare (juridische) werkzaamheden. Overheidservaring is een vereiste. Verder ben je goed op de hoogte van vraagstukken die spelen binnen het sociaal domein en je kunt daarover adviseren.
Je hebt affiniteit en ervaring met bestuursrechtelijke vraagstukken. Je bent in staat om met diverse mensen binnen de organisatie een gedegen juridisch, maar ook gedragen advies tot stand te brengen. Je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden, en bent gericht op samenwerken. Verder ben je flexibel, stressbestendig, en hebt humor en relativeringsvermogen.
De competenties zoals verwoord in de opdracht- en kandidaatomschrijving worden in de motivatiebrief en/of tijdens het gesprek getoetst door de gemeente.
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Jurist wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Jurist is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen dienen zich te laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, die dan de offerte indient.
Gespreksplanning
De gemeente nodigt 3 kandidaten uit voor de gespreksronde. De gesprekken vinden plaats op 4,5 en 7 september 2017. Wij verzoeken de kandidaten hier nadrukkelijk rekening mee te houden.
Wanneer u op vrijdag 1 september 2017 aan het einde van de middag geen uitnodiging heeft ontvangen voor de gespreksronde, dan behoort u niet tot de selectie voor de gespreksronde.
Eisen
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Jurist wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Jurist is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen dienen zich te laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, die dan de offerte indient
Opleiding
Op CV aantoonbaar een afgeronde WO Opleiding Rechten.
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar als Jurist bij een gemeente.
Referentie vereist
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Motivatiebrief, door de kandidaat zelf geschreven (max 1 A-4)
aanleveren na gunning
VOG
Gunningscriteria
Weging prijsdeel:
20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief dient door de kandidaat zélf geschreven te worden en wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving.
Weging:
25 %
Werkervaring vraagstukken Sociaal Domein
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met het behandelen van vraagstukken binnen het sociaal domein bij een gemeente. !Let op: laat dit duidelijk naar voren komen in het CV. Zo niet, dan worden de punten voor dit criterium niet toegekend.
Weging:
16 %
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar met de Wet gemeenschappelijke regelingen. !Let op: laat dit duidelijk naar voren komen in het CV. Zo niet, dan worden de punten voor dit criterium niet toegekend.
Weging:
14 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de opdracht- en kandidaatomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik met de kandidaat is.
Weging:
25 %
|