Beschrijving
Aanvraagnummer
|
1372
|
Aanvang
|
Z.s.m.
|
Duur
|
tot en met 31 december 2017
|
Opleidingsniveau
|
HBO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
32-36
|
Verloopt op
|
05-09-2017 09:00
|
De functie
Als allround financieel adviseur maak je onderdeel uit van het klantteam Sociaal. Je adviseer het management integraal op het bedrijfsvoeringsterrein. Je geeft hen gevraagd en ongevraagd advies en je voert overleg met de vakafdelingen. Je werkt binnen het klantteam nauw samen met juridische, personeelsadviseurs en informatiemanagers om een integraal advies te kunnen geven.
Je werkt mee aan de lopende P&C producten zoals het opstellen van jaarrekening2016, werkbegroting 2017, turap 2017 en begroting 2018.
Je maakt analyses m.b.t. de onderwijshuisvesting huidige versus toekomstige situatie.
Je stelt prognoses op voor de verschillende onderdelen vanuit het sociaal domein.
Je voert gesprekken met de afdelingen over de aansluiting tussen de gewenste stuurinformatie en de huidige informatievoorziening
Je adviseert de integraal manager / de directie / de programmamanagers in het kader van het opstellen van college- en raadsvoorstellen
Je signaleert proactief risico´s, verbeter- en/of knelpunten;
Jouw profiel en functie eisen
Je bent een ervaren allround financieel adviseur die stevig in zijn schoenen staat. Je hebt een breed blikveld, kunt integraal adviseren en je bent in staat om op een zeer klantgerichte manier te opereren als adviseur, je legt op een gemakkelijke en prettige wijze contacten en je kan door middel van een constructief overleg de zaken de juiste kant op te sturen. Je bent in het bezit van een bestuurlijke antenne. Je bent iemand die op het gebied van gemeentefinanciën initiatieven (mede) ontwikkelt en deze weet om te zetten in succesvolle oplossingen. Je hebt een pragmatische instelling, bent in staat de hoofdlijn te zien en te behouden, bent een sterke analyticus en je kunt omgaan met weerstand en belangentegenstellingen. Daarnaast heb je een flexibele, creatieve en proactieve werkinstelling en vindt het prettig om te opereren in een informele en sterk klantgerichte omgeving.
Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding in een bedrijfseconomische of financiële richting, aangevuld met relevante trainingen en opleidingen;
Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring als allround financieel adviseur binnen een non-profit, bij voorkeur een gemeentelijke organisatie.
Je kennis over de BBV is gedegen en actueel.
Je hebt ervaring met het adviseren van management, directie en bestuur en je bent bekend met complexe gemeentelijke financiële regelingen.
Kennis van en ervaring binnen het sociaal domein en Onderwijshuisvesting is een pré.
Vereisten / knock-outcriteria
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling in de afgelopen 5 jaar.
Gunningscriteria (weging)
Minimaal afgeronde (Bedrijfs) economische HBO/WO opleiding (10%)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als allround Financieel adviseur in een soortgelijke functie bij een centrale – of stafafdeling van een gemeentelijke organisatie (30%)
Aantoonbare kennis en werkervaring met de BBV in de afgelopen 5 jaar (10%)
Aantoonbare kennis van het Sociaal Domein & Onderwijshuisvesting, blijkend uit werkervaring en/of afgeronde cursussen en opleidingen (20%)
Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase (30%)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Je beschikt over een gezonde dosis overtuigingskracht en staat voor je zaak;
Je bent enthousiast, klantgericht en neemt initiatieven om processen te verbeteren;
Je bent creatief en zoekt de samenwerking in het vinden van de beste oplossingen.
|