Beschrijving
Van 4-12-2017 t/m 30-11-2018 | Optie verlenging: 2 x 3 maanden
maximaal €75 | Automatisering/ICT | Uren: 32 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 15-11-2017 00:00
Vragen stellen tot 17-11-2017 08:00
Beantwoording vragen 17-11-2017 16:00
Offerte indienen tot 27-11-2017 09:00
Start beoordeling 27-11-2017 09:00
Verwachte gunning 15-12-2017 00:00
Opdrachtomschrijving
De ontwikkelingen in het sociale domein zoals het wijkgericht werken, de kanteling van de Wmo, het inrichten van de WerkCorporatie en de veranderende rol van de gemeente als gevolg van de komst van nieuwe taken en doelgroepen (de 3 decentralisaties Awbz, Jeugdwet en Participatiewet) leiden tot grote veranderingen in de werkwijzen van medewerkers en de sturing op de bedrijfsvoering binnen het cluster Uitvoering Sociaal Domein. Dit heeft ook grote invloed op het takenpakket van het Bedrijfsbureau.
Behalve een zwaarder en breder takenpakket, brengt deze transitie ook de nodige risico’s met zich mee.
Het cluster
Het cluster USD bestaat uit drie teams: Klantmanagement, Klantondersteuning en het team Bedrijfsbureau. Het Bedrijfsbureau ondersteunt de collega’s van cluster USD, de WerkCorporatie en de (externe) collega’s van de teams Doen (sociale wijkteams) bij het gebruik van de applicaties.
De functie
Je bent iemand met een brede blik op functioneel beheer. Testen, analyseren en implementeren is voor jou bekend terrein. Je hebt een scherpe, analytische blik op de dagelijkse bedrijfsvoering van het Sociaal Domein en weet deze om te zetten in verbeterplannen, managementinformatie en/of de systemen.
Het vertalen van data naar leesbare managementinformatie door middel van Cognos is één van de kerntaken. Daarnaast ben je inhoudelijk bekwaam op de verschillende onderdelen van Suites voor het Sociaal Domein (Suite4Werk, Suite4Inkomen, Suite4Zorg en Suite4Jeugd, PKO4all). Je onderhoudt direct contact en je levert een actieve bijdrage in dat contact met zowel de interne organisatie, sociale wijkteams, zorgaanbieders en softwareleveranciers.
Je fungeert als vraagbaak met betrekking tot de digitale en geautomatiseerde processen en je hebt een belangrijke signalerende functie naar de directe collega’s, clusters MO en FPC en het management. Daarnaast ben je bereid een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het cluster in het algemeen en de ontwikkeling van het Bedrijfsbureau in het bijzonder. Je hebt daarnaast een bijdrage bij systeemverandering en het vertalen hiervan naar de medewerkers.
Kandidaatomschrijving
Minimaal een HBO-diploma aangevuld met ruime en parate kennis van en ervaring met het werken in of voor een gemeente en applicaties op het gebied van het sociale domein. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het testen, analyseren en implementeren van applicaties. Ervaring met de genoemde softwarepakketten in de opdrachtomschrijving is een pré. Je bent in staat om mensen mee te krijgen in een veranderingsproces en hebt hiervoor op cv aantoonbare benodigde kennis.
De competenties klantgericht, vraaggericht en transparant werken staan hoog in je vaandel binnen het cluster USD! Je bent communicatief, mondeling en schriftelijk vaardig en hebt er geen moeite mee voor een groep iets te presenteren. Je bent van nature nauwkeurig en gestructureerd. Je bent een teamspeler en je bent flexibel, analytisch en initiatiefrijk. Je kunt proces- en planmatig denken en handelen en je hebt een dienstverlenende instelling.
De gemeente is op zoek naar kandidaten die, bij wederzijds goedvinden, na deze periode kosteloos in dienst willen/ kunnen treden bij de gemeente Noordoostpolder.
Genoemde eisen en competenties in de opdracht- en /of kandidaatomschrijving zullen door de opdrachtgever worden beoordeeld in de motivatiebrief en/of tijdens de gespreksronde
Eisen
Opleiding HBO
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Werkervaring applicatiebeheer
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, als applicatiebeheerder binnen een gemeente.
Referentie vereist
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Medewerker functioneel (applicatie) beheer wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Medewerker functioneel (applicatie) beheer is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Door een kandidaat zelfgeschreven motivatiebrief ( maximaal 1 A-4)
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 15 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Er dient gemotiveerd aangegeven te worden waarom de kandidaat geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de kandidaat zélf geschreven en door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
Weging: 25 %
Werkervaring applicaties sociaal domein
Op cv aantoonbaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar, met de volgende applicaties: Suites voor het Sociaal Domein (Suite4Werk en/of Suite4Inkomen en/of Suite4Zorg en/of Suite4Jeugd) en/of PKO4all
Met 1 van de twee applicaties (8 %)
Met beide applicaties (15 %)
Weging: 15 %
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding met specialisatie/deelcertificaat verandermanagement.
Weging: 8 %
Werkervaring
Op cv aantoonbaar werkervaring als applicatiebeheerder binnen het sociaal domein richting Werk en Inkomen bij een gemeente.
Weging: 12 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat omschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik met de kandidaat is. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.
Weging: 25 %
|