Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
1695
 
Opdracht
Projectleider Bedrijfsvoering
 
Sluitingsdatum
2018-02-19 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Personeel en organistatie
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

1695

Aanvang

1 maart 2018

Duur

3 tot 6 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

1 maal 2 maand(en)

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

32 tot 36 uur

Verloopt op

19-02-2018 09:00

 

 

Opdracht
Met ingang van 1 januari 2018 is de toegang van de gemeente veranderd. De bestaande ingangen voor ouders en jeugdigen; de huisarts, school en de JGH zijn versterkt en vormen gezamenlijk de belangrijkste toegang. Het gemeentelijke jeugdteam Zoetermeer (jeugd en gezinshulp JGH) krijgt hierdoor een andere positie; casusregie voor die gezinnen waar veiligheid een vraagstuk is en consultatie en advies voor zorgaanbieders en huisartsen om hun rol zo goed mogelijk uit te voeren. Deze omslag vraagt veel van de betrokken medewerkers en de teammanager. Veel van de tijd en aandacht gaat uit naar het primair proces en er blijft op het terrein van de inrichting en implementatie van de ondersteunende bedrijfsvoering teveel liggen. Ter ondersteuning van de teammanager JGH zijn we opzoek naar een projectleider bedrijfsvoering die naast de teammanager JGH de ‘ hardere’ kant van de operationele sturing opzet en uitvoert. 
Bij het uitwerken van de gewijzigde toegang tot de jeugdhulp voor JGH is duidelijk geworden dat de bedrijfsvoering processen voor dit team versterkt moeten worden. Tijdelijke extra inzet met kennis en kunde van bedrijfsvoering is hiervoor vereist. Dit najaar zijn hierover met de bij het jeugdbeleid betrokken teammanagers gesprekken gevoerd over het versterken van de bedrijfsvoering. Ook heeft een eerste quickscan van plaatsgevonden.
Vastgesteld werd dat behoefte bestaat aan verbeterde integrale sturing (sturing op de doelrealisatie) door middel van sturing op de bedrijfsvoering. Hiervoor is informatie noodzakelijk en dan het liefst informatie die inzicht geeft in de verbanden hiertussen. De tijdelijke projectleider bedrijfsvoering JGH moet hiervoor de basis leggen.
Vastgesteld moet worden welke informatie nodig is, onderzocht moet worden wat er al aan gegevens in de organisatie aanwezig is, waarna de noodzakelijke informatievoorziening kan worden ingericht.
Onderdeel van sturing op doelrealisatie en bedrijfsvoering vormt sturing op kwaliteit. Kwaliteitsmanagement is daarom onderdeel van het versterken van de bedrijfsvoering bij JGH. De op te leveren output van tijdelijke projectleider bedrijfsvoering JGH vormt hiervoor de basis. Voor het opleveren van deze basis wordt een tijdsinzet van 3 tot max 6 maanden ingeschat.
Denk daarbij aan onderwerpen als:
Stabiele bedrijfsvoering (en HR informatie, sturing op fte en instrumenten om dit te ondersteunen)
Management en sturingsinformatie
Planning& Control cyclus
Rechtmatigheid
Interne beheersing
Procesmanagement
 
 
Jij snapt dat je hiervoor de betrokken medewerkers nodig hebt om de juiste onderdelen te registreren en implementeren,  weet dat je hiervoor ook medewerkers van andere afdelingen nodig hebt; van functioneel applicatiebeheer tot de P&O adviseur en snapt dat je soms door moet drukken omdat het nodig is. Als jij klaar bent, past de ingerichte bedrijfsvoering bij het ondersteunen van het primair proces, de P&C cyclus en benodigde sturingsinformatie. 
Je hebt een WO werk- en denkniveau.
Voor deze opdracht heb je 3, maximaal 6 maanden de tijd. We zoeken iemand met kennis en aantoonbare werkervaring binnen een uitvoeringsorganisatie, die in staat is zelfstandig beslissingen te kunnen nemen om voortgang te realiseren.
Je legt verantwoording af aan de teammanager Bedrijfsbureau en de  teammanager van JGH. En je werkt nauw samen met de teammanager Jeugd en de andere teammanagers binnen het sociaal domein om de inrichting af te stemmen op de 3D ontwikkelingen binnen de gemeente. ?
 
 
Gunningscriteria
Minimaal afgeronde financieel-economische HBO bachelor opleiding (20%)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling in de afgelopen 8 jaar (20%)
Aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het sociaal domein (15%)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bedrijfsvoering in de afgelopen 5 jaar (25%)
Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (20%)
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht