Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
SRQ111322
 
Opdracht
Coordinator Projectbeheersing
 
Sluitingsdatum
2018-09-14 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
(Algemeen) management, Bouw en utiliteitsbouw, Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
Startdatum: 1-10-2018
Einddatum: 30-9-2019
Optie tot verlenging: ja
Uren per week: 40 uur
 
 
Opdrachtbeschrijving

Je gaat werken binnen het Project Management Office (PMO) van de afdeling Development.
Development ontwikkelt en realiseert de haveninfrastructuur, -gebieden en vastgoed met als doel goederenstromen en bedrijven te accommoderen, zowel aan land- als aan waterzijde.
Duurzaamheid, bereikbaarheid, commerciële en visuele aantrekkelijkheid staan daarbij centraal.
Het PMO is verantwoordelijk voor het professionaliseren en beheren van de projectmanagementmethodiek en is verantwoordelijk voor de ondersteuning van de projectmanagers op de beheeraspecten tijd, geld, kwaliteit en risico’s.
In totaal telt het PMO circa 14 coördinatoren die samen verantwoordelijk zijn voor de projectbeheersing van ongeveer 100 projecten.
 
 
Op dit moment zijn wij op zoek naar een coördinator projectbeheersing voor met name Vastgoed projecten.

Als Coördinator Projectbeheersing ondersteun en adviseer je de projectmanager bij het aansturen en beheersen van het project.
Je bent  voor circa 10 (met name)  vastgoedprojecten verantwoordelijk voor het opzetten en onderhouden van een projectplanning, risicodossier en financieel beheer en de bewaking van de voortgang op deze aspecten.
Je signaleert, adviseert, rapporteert en maakt (on)gevraagd analyses over de beheeraspecten.
Vanuit de rol van coördinator ben je inhoudelijk volledig op de hoogte van het project en kan je fungeren als de rechterhand van de projectmanager.
Je bent volwaardig lid van het kernteam.
 
Kerntaken
  • Verzorgen van de integraliteit tussen de verschillende projectbeheersingsproducten zoals planning, risicoregister, kostenraming en financiële overzicht;
  • Opstellen en proactief bewaken van de projectplanning en het risicoregister;
  • Opstellen en proactief bewaken van het investeringsbudget binnen het project en zorgdragen voor een adequate vastlegging in de financiële administratie en prognoses;
  • Opstellen van de projectmanagementproducten en -rapportages op in samenwerking met de projectmanager en het projectteam;
  • Proactief adviseren over scopebepaling, projectaanpak/ strategie, omgaan met risico’s en issues, oplossen van mogelijke knelpunten, sturen op beheersmaatregelen, te stellen prioriteiten en op te starten activiteiten;
  • Aanspreekpunt voor het kwaliteitsmanagement van het project en bewaakt het gebruik van de HbR projectmanagementmethodiek binnen het project;
  • Bevorderen van juist gebruik van documentmanagement binnen het project.
  • Identificeert, volgt, beoordeelt en anticipeert op ontwikkelingen binnen het vakgebied projectbeheersing en vertaalt dit waar nodig naar verbetervoorstellen op basis van behoefte en meerwaarde voor de HbR projectenportefeuille.
  • Zorgt samen met zijn collega-coördinatoren voor de verdere professionalisering van het vak en efficiëntere beheersing van projecten


CV eisen 

CV (PDF) volledig in het Nederlands en maximaal 5 pagina's.
Hierin opgenomen minimaal 2 referenties van uitgevoerde relevante opdrachten.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
 
Opleiding 
HBO+ werk- en denkniveau

Specifieke kennis / ervaring 
In de afgelopen 5 jaar aantoonbare ervaring opgedaan in de projectbeheersing, waarvan 2 jaar in vastgoed gerelateerd projectmanagement
Ervaring met Primavera Prince 2
Ervaring met Risman is een pré

 

 
Type opdrachtgever
Overige
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht