Beschrijving
Startdatum: z.s.m.
Duur: 6 maanden
Optie tot verlenging: max. 2 x 6 maanden
Uren per week: 36
Opdracht
Het Team Nieuw Arbeidsbeperkten (Team NAB) is onderdeel van het jongerenloket binnen afdeling Werk, Scholing en Inkomen en is verantwoordelijk voor de burgers, die vanwege hun arbeidsbeperking, in het doelgroepenregister zijn opgenomen. Team NAB is op zoek naar een klantmanager doelmatigheid voor de selectie en het plaatsen van burgers met een arbeidsbeperking op een passend traject of garantiebaan.
Doelstelling
De functionaris is verantwoordelijk voor de selectie van kandidaten met arbeidsbeperking en de beoordeling van arbeidsmarktmogelijkheden.
Na de selectie van de kandidaten dient een passend traject te worden ingezet of in samenwerking met het werkgeversservicepunt (WSP) een garantiebaan bij reguliere werkgevers te worden gerealiseerd.
Plaats in de organisatie
De werkzaamheden worden verricht onder verantwoordelijkheid van de teammanager.
Hoofdtaak
Zelfstandig relatiebeheer van klanten met zwaardere en/of meervoudige problematiek:
-
Voeren van (intake) gesprekken;
-
Stellen van diagnose en uitdiepen van de klantsituatie (assessment);
-
Motiveren en selecteren;
-
Uitvoeren van re-integratie- en activeringstrajecten: bemiddelen en plaatsen;
-
Regisseren en monitoren van de trajectuitvoering door derden;
-
Ontwikkelen en onderhouden van netwerken;
-
Initiëren en (mede) ontwikkelen van nieuwe producten en werkmethodieken.
Algemeen voor de opdracht geldt
-
Het behalen van beoogde resultaten;
-
Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties;
-
Geven van voorlichting;
-
Het signaleren van kansen en risico’s;
-
Tijdig en nauwkeuring administreren;
-
Uitvoering overige werkzaamheden in opdracht van leidinggevende;
-
Rapporteren aan management over behaalde resultaten.
Functie eisen
-
Relevant HBO diploma;
-
Ervaring met genoemde werkzaamheden en in het bijzonder met cliënten met een arbeidsbeperking;
-
Kennis van (specifieke) doelgroepen en/of kennis van ziektebeelden;
-
Kennis op het terrein van inkomen, arbeidsintegratie en belastingwetgeving.
Wensen
-
Minimaal een afgeronde relevante HBO-Bachelor opleiding;
-
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring gedurende de laatste 5 jaar als klantmanager Doelmatigheid/Werk;
-
Aantoonbare kennis van (specifieke) doelgroepen en/of kennis van ziektebeelden;
-
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring gedurende de laatste 3 jaar met GWS.
Competenties
-
Uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden;
-
Proactief;
-
Een netwerk kunnen opbouwen en onderhouden;
-
Zelfsturend vermogen;
-
In staat zijn de samenhang te zien.
|