Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
2234
 
Opdracht
Privacy Officer
 
Sluitingsdatum
2018-10-22 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Juridisch
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
Startdatum: z.s.m.
Duur: tot 31-12-2018
Optie tot verlenging: mogelijk, maar nog niet bekend
Uren per week: 16
 
 
Omschrijving opdracht

Binnen het cluster Bestuurszaken, waar deze functie onder valt, wordt vorm en inhoud gegeven aan de bestuurlijke en juridische advisering van de gemeente.
Zij zijn werkzaam ten behoeve van bestuurlijke en juridische advisering.
Te denken valt aan de advisering over algemeen strategische bestuurlijke aangelegenheden, coördinatie van intergemeentelijke en regionale samenwerking, directiesecretariaat, juridische beleidsontwikkeling en juridische kwaliteitszorg, juridisch consulentschap, secretariaat van de commissie bezwaarschriften, klachtencoördinatie, afhandeling van aansprakelijkstellingen en juridische beheertaken. Tot slot valt ook de inkoopadvisering binnen dit cluster.
Het cluster bestaat uit 6 medewerkers, t.w. een coördinerend juridisch beleidsmedewerker, 2 juristen, een bestuurlijk beleidsmedewerker/bestuursadviseur, een inkoopadviseur en een medewerker juridisch beheer/ondersteuning.
 

Opdracht

De Privacy Officer is verantwoordelijk voor het bewaken en vormgeven van het privacybeleid van de gemeente.
De Privacy Officer controleert, adviseert en faciliteert proactief binnen de  gemeente, om aan de eisen van de AVG te voldoen.
De gevraagde werkzaamheden van de privacy officer zijn concreet:
  • Onderhouden en actualiseren van het verwerkingenregister
  • Opstellen van een verwerkingenregister van de gemeente als verwerker
  • Actualiseren van het privacybeleid (regionale samenwerking)
  • Zorgen voor het (laten) sluiten van privacy overeenkomsten met dienstverleners die geen verwerker zijn
  • (laten) Uitvoeren en begeleiden van Privacy Impact Analyse
  • Laten uitvoeren en toezien op uitvoering maatregelen uit een Privacy Impact Analyse (PIA)
  • Opstellen van processen voor oa: de uitvoering van PIA’s (incl. richtlijnen), behandelen rechten van betrokkenen en behandelen van (vermoedelijke) datalekken
  • Opstellen en beheren datalek register
  • Behandelen en melden van datalekken
  • Inventariseren en documenteren van vereiste privacy competenties  van medewerkers
  • Geven van bewustwordingstrainingen aan medewerkers (samen met de Ciso)
  • Geven van standaard privacy informatie in ontvangstbevestigingen
  • Identificeren van privacy risico’s in de werkwijzen van de organisatie
  • Adequaat handelen om de privacy risico’s structureel op te lossen
  • Vastleggen en documenteren dat de organisatie aan de AVG voldoet (compliance)

Gunningscriteria (weging)
  • Minimaal een afgeronde Juridische Opleiding op HBO/WO-niveau
  • Minimaal een afgeronde opleiding tot Privacy Officer of DPO
  • Minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring als Privacy Officer in de afgelopen 3 jaar
  • Aantoonbare kennis van het privacyrecht en de gemeentelijke privacy-praktijk

Competenties
  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Samenwerken
  • Adviesvaardigheden
  • Organisatiesensitiviteit
  • Overtuigingskracht

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht