Beschrijving
Startdatum
|
1-1-2014
|
Einddatum
|
31-3-2014
|
Optie tot verlenging
|
ja
|
Aantal posities
|
1
|
Aanvraag reden
|
Vacatureruimte / vervanging
|
Functie-inhoud
Je geeft uitvoering aan het jaarlijks vastgestelde uitvoeringsprogramma handhaving met de daarin opgenomen activiteiten. De focus ligt op de taken openbare orde en veiligheid (horeca, brandveiligheid), evenementen) en milieu (bodem en inrichtingen).
De volgende taken behoren tot je takenpakket:
-Je bent toezichthouder en voert inspecties en controles uit in het kader van de APV, asbest, Drank- en Horecawet, Wet Milieubeheer, en Bodem en bijzondere wetten.
-Je behandelt klachten en meldingen (ongewone voorvallen) en verzoeken tot handhaving.
-Je rapporteert, adviseert en handelt zaken af en je bent ook belast met eventueel andere voorkomende werkzaamheden.
-Je stemt af en coördineert de uitvoeringstaken van de (omgevingsdienst) OMWB op het gebied van milieu.
-Je draagt bij aan het jaarlijks organiseren van een specifieke handhavingsactie.
-Je organiseert en begeleidt zowel intern als extern overleg.
-Je treedt, indien noodzakelijk, op om een overtreding te beëindigen.
-Je voert administratieve werkzaamheden uit (w.o. 1e aanschrijvingen).
-Je levert werkdossiers aan voor een verdere juridische handhaving.
-Je levert zowel een kwalitatieve als kwantitatieve bijdrage aan de ontwikkeling van de vakgebieden en aan de verdere ontwikkeling van het team beheer en handhaving.
Aan welke vereisten dien je te voldoen
-Je beschikt over een afgeronde opleiding MBO+.
-Je beschikt over zeer ruime en aanvullende kennis op het gebied van asbest, Drank- en Horecawet, Wet Milieubeheer, APV en Bodem; kennis op het gebied van de Wet verontreiniging oppervlaktewater is een pre.
-Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie opgedaan binnen een gemeentelijke instelling.
-Je beschikt over een goed gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen.
-Je beschikt over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
-Je bent in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.
-Je hebt kennis van de gemeentelijke organisatie, haar interne beleid, regels en procedures en relevante wet- en regelgeving.
-Je bent vaardig in het omgaan met conflicten.
|
19
|
Werkdagen
|
Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag
|
|