Beschrijving
Startdatum |
17 maart 2014 |
Einddatum |
31 december 2014 |
Min. uurtarief |
|
Max. uurtarief |
€ 100,00 |
Uren per week |
32 |
Uren per dag |
8 |
Optie tot verlenging |
2 keer, 6 maanden |
De opdrachtomschrijving
Huidige situatie:
De gemeente gaat in 2014 een volgende stap maken in de professionalisering van de inkoop. Momenteel is er is een verdeling tussen “Leveringen en Diensten”, die door het cluster Inkoop & Aanbesteding(I&A) worden uitgevoerd, en “Werken” die door de afdeling Openbare Werken worden uitgevoerd.
Het cluster I&A (onderdeel van het team Financiën binnen de afdeling Bedrijfsvoering) heeft strategisch inkoopbeleid, algemene voorwaarden, formats voor de verschillende procedures en een contractbeheersysteem ontwikkeld en ondersteunt de organisatie binnen een centraal gecoördineerd model.
In de komende maanden zal de inrichting en positionering herijkt gaan worden, wat mogelijk kan leiden tot een andere rolverdeling op het gebied van inkoop binnen de gemeente
Het cluster is kwalitatief en kwantitatief in opbouw en bestaat uit twee juridische adviseurs, een contractbeheerder, twee inkopers en een administratieve ondersteuner.
Opdrachtomschrijving gevraagde dienstverlening:
De tijdelijke senior inkoper krijgt onder andere als belangrijkste taken om binnen de visie en de kaders en onder regie van het cluster I&A,;
-Bijdrage te leveren aan het vormen van een hecht inkoopteam
-Samen met het cluster I&A een analyse te maken van de inkooppakketten met het hoogste rechtmatigheidsrisico en deze op een doelmatige wijze in de markt te zetten. ( minder versnipperde inkoop/betere voorwaarden, klantvriendelijke bestelwijze).
-Pro actief interne opdrachtgevers benaderen en daarmee heldere afspraken maken omtrent het doel en de aanpak van het in te kopen onderwerp
-Het ‘verandermanagement’ dat hiermee gepaard gaat uit te dragen in de organisatie..
-Het zelfstandig uitvoeren van complexe aanbestedingstrajecten.
-Een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkelingen en actualisatie.
Bij de gunningscriteria wordt gevraagd om 2 casebeschrijvingen, zie hieronder wat gevraagd wordt:
Case1: Je bent in staat om met weerstanden binnen inkooptrajecten om te gaan en hierin de balans tussen verschillende klant/organisatiebelangen te kunnen afwegen. Kortom je bent een bruggenbouwer. Je beschikt over overtuigings- en daadkracht en je bent in staat om feedback te geven en te ontvangen Beschrijf een relevante case waar in al deze elementen tot uitdrukking komen en voeg deze beschrijving toe aan je inschrijving. In het mogelijke gesprek zal hier op getoetst worden.
Case 2: Je bent in staat om enerzijds het vertrouwen te krijgen van collega’s, en anderzijds tegelijkertijd de verantwoordelijkheid te nemen om, alle belangen overwegende, een goed onderbouwd advies te geven. Je bent in staat om kennis met name op het gebied tactische inkoop in te zetten om de behoefte, met inachtneming van wet en regelgeving, voor interne opdrachtgevers te kunnen contracteren blijkend uit CV. Beschrijf een relevante case waar in dit tot uitdrukking komt en voeg deze beschrijving toe aan je inschrijving . In het mogelijke gesprek zal hier op getoetst worden.
Format voor de beschrijving van de cases:
Maximaal een half a4 per casebeschrijving
Case 1
A: Probleembeschrijving (wat heb jij er mee gedaan?)
B: Resultaat (wat was hier in bepalend?)
C: Feedback geven en ontvangen ( hoe ga je hier mee om?)
Case2
A: Beschrijf het dilemma
B: Beschrijf de richting van de keuze voor de oplossing
C: Beschrijf de tevredenheid van de opdrachtnemer
De kandidaatomschrijving
De senior inkoper die wij zoeken is een persoonlijkheid die ‘stevig in zijn schoenen staat’. Hij/zij weet een goede balans te vinden tussen de belangen van de individuele (interne) klant en het organisatiebelang. Hij/zij is daarbij in staat weerstanden te overwinnen door met goed onderbouwde argumenten te overtuigen. Hij/zij weet het vertrouwen van collega’s in de organisatie te winnen (een ‘bruggenbouwer’) en is daardoor een gerespecteerde gesprekspartner voor eenieder in de organisatie. Wij zoeken, met andere woorden, een persoon die een goede balans weet te vinden tussen de inhoudelijke kant en de menselijke/persoonlijke kant van zijn/haar rol.
De tijdelijke senior inkoper is een enthousiast, energiek, communicatief vaardig persoon die door zijn inhoudelijke kennis van het totale inkoopproces en het aanbestedingsrecht in staat is samen met de organisatie en het cluster I&A de volgende stap in de professionalisering van de inkoop binnen de gemeente te realiseren met in achtneming van de gestelde kaders. De kandidaat dient, naast flexibiliteit en organisatiesensitiviteit, over een uitstekend analytisch vermogen te beschikken en professioneel om te kunnen gaan met weerstand en verandermanagement. Ook dient de kandidaat een teamplayer te zijn die in staat is samen met de overige clusterleden tot gemeenschappelijk gedragen resultaten te komen.
De planning
Datum publicatie |
18 februari 2014 |
Sluiting vragen |
25 februari 2014 |
Beantwoording vragen |
28 februari 2014 |
Sluiting opdracht |
6 maart 2014 |
Gesprekken |
11 maart 2014 |
Terugkoppeling |
18 maart 2014 |
Eisen
-Indien u een leverancier bent dient u te beschikken over een G-Rekening* of een NEN Certificaat*. Zonder deze gegevens nemen wij uw bieding niet in behandeling.
-Indien u ZZP’er bent dient u in het bezit te zijn van een VAR Verklaring WUO of DGA 2012 en een uittreksel handelsregister. Zonder deze documenten nemen wij uw bieding niet in behandeling.
-Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding, kopie diploma bijvoegen.
-Je hebt in de afgelopen 4 jaar minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan op inkoopgebied bij de overheid.
-Je hebt minimaal 10 Europese aanbestedingen zelfstandig en succesvol uitgevoerd en je hebt hiermee ervaring opgedaan met zowel eenvoudige als complexe aanbestedingstrajecten, aantoonbaar in CV.
-Je bent in staat om gemeente medewerkers en collega’s te coachen. Aantoonbaar in CV.
Gunningscriteria
Je beschikt over Nevi 2 Tactisch, kopie diploma bijvoegen.
|
10% |
-Je beschikt over Nevi 2 Strategisch, kopie diploma bijvoegen.
|
15% |
-Je hebt méér dan 3 jaar werkervaring opgedaan op tactisch inkoopgebied bij een gemeente, aantoonbaar in CV.
|
10% |
-Je hebt méér dan 10 Europese aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten, waaronder HRM, ICT en Facilitair, zelfstandig en succesvol uitgevoerd in een veranderende omgeving, lijst van aanbestedingen bijvoegen (met vermelding van de verandere
|
15% |
-Je hebt ervaring met het aanbesteden van Werken volgens het ARW, lijst bijvoegen.
|
10% |
-Case1: Zie voor beschrijving de opdrachtomschrijving
|
20% |
-Case 2: Zie voor beschrijving de opdrachtomschrijving
|
20% |
|