Beschrijving
Startdatum 01-05-2014
31-12-2014
Ja, met 6 maanden
40
Als medewerker PMO (Programma Management Organisatie) lever je een belangrijke bijdrage aan de beoogde inrichting van het Politiedienstencentrum. Je speelt een centrale rol in het inzichtelijk maken van de planning van de inrichting van het PDC door een overkoepelende planning op te zetten voor het gehele PDC en deze bij te houden.
Je draagt bij aan het standaardiseren en inwerking stellen van de PMO processen conform de PMO methodieken. Je stelt overzichten op en stemt deze af met alle betrokkenen en houdt deze continu up-to-date door informatie te verzamelen en analyseren. Je bewaakt de afhankelijkheden en signaleert risico’s en issues. Daarnaast draag je bij aan het in werking brengen van de governance d.m.v. het organiseren van overlegstructuren.
Je ondersteunt de realisatiemanager, de projectleiders en de projectondersteuner bij het uitvoeren van de PMO processen. Dit zijn de volgende processen:
1. Planning & Monitoring
2. Bewaken programma standaarden
3. Ondersteunen overlegvormen
4. Project control
5. Risico & issue management
6. Resourcing & capaciteitsmanagement
7. Kwaliteitsmanagement
8. Wijzigingsbeheer
9. Stakeholder / communicatie management
10. Business case / benefits management
Je rapporteert aan alle stakeholders en maakt daarmee voor het gehele PDC inzichtelijk wat de status is van de inrichting van het PDC. Je doet dit in nauwe samenwerking met de stakeholders en onder verantwoordelijkheid van het hoofd PMO PDC. Je communiceert met personen op verschillende niveaus in de organisatie op de juiste toon en hebt een uitstekend gevoel voor politieke verhoudingen en de behoeftes van verschillende stakeholders.
Je blijft proactief streven naar verbetering van de PMO processen door reflectie en door de inzet van je ervaring uit andere trajecten.
Het opzetten en inzichtelijk maken van de planning van de projecten en programma's binnen het PDC.Daarnaast vedere support leveren aan het PMO PDC.
Voor PMO werkzaamheden.
Zie opdrachtomschrijving.
Ondersteuning van de teamleider inrichting PMO processen en volledig zelfstandig functioneren.
Zie opdrachtomschrijving.
Project
Een afgeronde erkende HBO / WO opleiding is een eis. De behaalde Prince2 Foundation of Practitioner certificering is een wens.
Minimaal 1 jaar relevante ervaring als projectondersteuner met het inrichten, opzetten en operationaliseren van een finance- en rapportagestructuur binnen een organisatie / instelling met meer dan 1.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 3 jaar is een eis.
Minimaal 1 jaar relevante ervaring als projectondersteuner gelijkwaardig met het functieprofiel in de (semi) publieke sector met meer dan 1.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 3 jaar is een wens.
Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van PMO processen conform het functieprofiel.
Kennis van financiële processen (o.a. begroten en budgetteren) is een wens.
Aantoonbare werkervaring met het gebruik van Principal Toolbox of Microsoft Project is een wens.
Teamplayer, analytisch, politieke sensitiviteit, secuur, transparant, can do mentaliteit, communicatief sterk en zelfstandig. Ervaring met Principal Toolbox of soortgelijke tooling. Je kunt best practices identificeren en uitdragen. Uitstekende beheersing Microsoft Office applicaties; Word, Excel, PowerPoint en project planning tools.
Planning / Afspraken
De gesprekken vinden op 18 maart 2014 plaats.
19-03-2014
Tarief
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Beschikbaarheid
20 % Minimaal 1 jaar relevante ervaring als projectondersteuner gelijkwaardig met het functieprofiel in de (semi) publieke sector met meer dan 1.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van PMO processen conform het functieprofiel. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbare werkervaring met het gebruik van Principal Toolbox of Microsoft Project. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbaar in de praktijk opgedane kennis van financiële processen (o.a. begroten en budgetteren). Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % De behaalde Prince2 Foundation of Practitioner certificering. U dient een kopie van de behaalde certificering toe te voegen bij uw inschrijving.
Planning
05-03-2014 00:00
07-03-2014 12:00
10-03-2014 23:59
13-03-2014 12:00
13-03-2014 00:00
19-03-2014 23:59
|