Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000096
 
Opdracht
Medewerker PMO PDC, 40 uur per wk
 
Sluitingsdatum
2014-03-13 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie, Management support
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Startdatum 01-05-2014
31-12-2014
Ja, met 6 maanden
40



Als medewerker PMO (Programma Management Organisatie) lever je een belangrijke bijdrage aan de beoogde inrichting van het Politiedienstencentrum. Je speelt een centrale rol in het inzichtelijk maken van de planning van de inrichting van het PDC door een overkoepelende planning op te zetten voor het gehele PDC en deze bij te houden.

Je draagt bij aan het standaardiseren en inwerking stellen van de PMO processen conform de PMO methodieken. Je stelt overzichten op en stemt deze af met alle betrokkenen en houdt deze continu up-to-date door informatie te verzamelen en analyseren. Je bewaakt de afhankelijkheden en signaleert risico’s en issues. Daarnaast draag je bij aan het in werking brengen van de governance d.m.v. het organiseren van overlegstructuren.

Je ondersteunt de realisatiemanager, de projectleiders en de projectondersteuner bij het uitvoeren van de PMO processen. Dit zijn de volgende processen:

1. Planning & Monitoring
2. Bewaken programma standaarden
3. Ondersteunen overlegvormen
4. Project control
5. Risico & issue management
6. Resourcing & capaciteitsmanagement
7. Kwaliteitsmanagement
8. Wijzigingsbeheer
9. Stakeholder / communicatie management
10. Business case / benefits management

Je rapporteert aan alle stakeholders en maakt daarmee voor het gehele PDC inzichtelijk wat de status is van de inrichting van het PDC. Je doet dit in nauwe samenwerking met de stakeholders en onder verantwoordelijkheid van het hoofd PMO PDC. Je communiceert met personen op verschillende niveaus in de organisatie op de juiste toon en hebt een uitstekend gevoel voor politieke verhoudingen en de behoeftes van verschillende stakeholders.

Je blijft proactief streven naar verbetering van de PMO processen door reflectie en door de inzet van je ervaring uit andere trajecten.



Het opzetten en inzichtelijk maken van de planning van de projecten en programma's binnen het PDC.Daarnaast vedere support leveren aan het PMO PDC.



Voor PMO werkzaamheden.



Zie opdrachtomschrijving.



Ondersteuning van de teamleider inrichting PMO processen en volledig zelfstandig functioneren.



Zie opdrachtomschrijving.



Project

 


Een afgeronde erkende HBO / WO opleiding is een eis. De behaalde Prince2 Foundation of Practitioner certificering is een wens.



Minimaal 1 jaar relevante ervaring als projectondersteuner met het inrichten, opzetten en operationaliseren van een finance- en rapportagestructuur binnen een organisatie / instelling met meer dan 1.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 3 jaar is een eis. 
Minimaal 1 jaar relevante ervaring als projectondersteuner gelijkwaardig met het functieprofiel in de (semi) publieke sector met meer dan 1.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 3 jaar is een wens.
Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van PMO processen conform het functieprofiel.
Kennis van financiële processen (o.a. begroten en budgetteren) is een wens.
Aantoonbare werkervaring met het gebruik van Principal Toolbox of Microsoft Project is een wens.



Teamplayer, analytisch, politieke sensitiviteit, secuur, transparant, can do mentaliteit, communicatief sterk en zelfstandig. Ervaring met Principal Toolbox of soortgelijke tooling. Je kunt best practices identificeren en uitdragen. Uitstekende beheersing Microsoft Office applicaties; Word, Excel, PowerPoint en project planning tools.


Planning / Afspraken
De gesprekken vinden op 18 maart 2014 plaats.
19-03-2014


Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2014 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31 december 2014 voor 40 uur per week. Het contract kan optioneel met 6 maanden worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de screening. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Een afgeronde erkende HBO / WO opleiding. U dient een kopie van het behaalde diploma toe te voegen bij uw inschrijving.
 
Minimaal 1 jaar relevante ervaring als projectondersteuner met het inrichten, opzetten en operationaliseren van een finance- en rapportagestructuur binnen een organisatie / instelling met meer dan 1.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
 
Aantoonbare kennis van werken opgedaan in de praktijk volgens de Prince2 methodiek. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
 
Verstrek in Word of PDF-formaat een uitgewerkte toelichting van 1 objectieve referentie (niet ouder dan 3 jaar). Let hierbij expliciet op de volgende vermelding in de uitgewerkte toelichting: - geef in de toelichting duidelijk aan dat het om een gelijkwaardige opdracht gaat; - naam opdrachtgever of werkgever; - geef de periode (start- en einddatum) aan en het aantal uren per week; - de opdrachtformulering; - de taken en verantwoordelijkheden; - de behaalde resultaten; - naam referent van de leidinggevende, functie en telefoonnummer. De inschrijver gaat bij het meesturen van de referenties akkoord dat de referentie mag worden geverifieerd door een bevoegde medewerker van de politie.


Inhoudelijke CV wensen
20 % Minimaal 1 jaar relevante ervaring als projectondersteuner gelijkwaardig met het functieprofiel in de (semi) publieke sector met meer dan 1.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van PMO processen conform het functieprofiel. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbare werkervaring met het gebruik van Principal Toolbox of Microsoft Project. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbaar in de praktijk opgedane kennis van financiële processen (o.a. begroten en budgetteren). Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % De behaalde Prince2 Foundation of Practitioner certificering. U dient een kopie van de behaalde certificering toe te voegen bij uw inschrijving.


Planning
05-03-2014 00:00 
07-03-2014 12:00
10-03-2014 23:59
13-03-2014 12:00
13-03-2014 00:00
19-03-2014 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht