Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ07094
 
Opdracht
Medewerker juridische en algemene zaken, 26 uur per wk
 
Sluitingsdatum
2014-04-29 15:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Juridisch
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdracht informatie

Startdatum 26-4-2014
Einddatum 26-7-2014
Optie tot verlenging Ja
Aantal posities 1
Aanvraag reden Bevalling / zwangerschap

 

 

Functie-inhoud

-Adviseert mede het gemeentebestuur en de ambtelijke organisatie op algemeen juridisch (accent: bestuursrechtelijk) en algemeen bestuurlijk terrein;

-Beheert wettelijke administraties van algemeen juridische aard, met name de administratie van gemeentelijke wet- en regelgeving (gemeenteblad), de administratie van de nevenfuncties van de burgemeester, de wethouders en de raadsleden en de administratie van de gemeenschappelijke regelingen;

-Levert een bijdrage aan de ontwikkeling van het rechtsbeschermingsbeleid;

-Verzorgt de administratief juridische ondersteuning van de secretaris van de rechtsbeschermingscommissie(s);

-Vergaart alle voor de behandeling van bezwaren en klachten relevante informatie en draagt zorg voor de completering van procesdossiers. Verricht mede en behoeve van de commissie(s) in concrete gevallen literatuur- en jurisprudentieonderzoek;

-Verzorgt de secretarieel administratieve ondersteuning van de rechtsbeschermingscommissie(s);

-Verzorgt de verslaglegging van de hoorzittingen van de rechtsbeschermingscommissie(s);

-Bewaakt de termijnen voor de afdoening van bezwaar- en klachtenprocedures en draagt in voorkomende gevallen zorg voor een tijdige verdaging;

-Fungeert als eerste aanspreekpunt voor informatie over bezwaar- en klachtenprocedures en levert een bijdrage aan voorlichtingsactiviteiten ter zake. Verricht in dit kader werkzaamheden aan de klantenbalie;

-Levert een bijdrage aan het ten behoeve van de rechtsbeschermingscommissie(s) opstellen van het concept-jaarverslag;

-Ontwikkelt en beheert standaardbrieven en –beschikkingen m.b.t. de behandeling van bezwaarschriften en klachten;

-Levert een bijdrage aan de ontwikkeling van beleid op het terrein van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en de diverse bijzondere wetten;

-Adviseert over en draagt zorg voor de uitvoering van het beleid op het terrein van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en de diverse bijzondere wetten;

-Adviseert mede over en draagt mede zorg voor de handhaving van het beleid op het terrein van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en de diverse bijzondere wetten;

-Ontwikkelt en beheert standaardbrieven en –beschikkingen m.b.t. de uitvoering en handhaving van de Algemene Plaatselijke Verordening en de bijzondere wetten;

-Behandelt complexe vergunningaanvragen in het kader van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en de diverse bijzondere wetten. Voert in dit kader overleg met diverse adviserende instanties;

-Neemt in het kader van de voorbereiding en evaluatie van grootschalige evenementen deel aan overleggroepen;

-Fungeert als eerste aanspreekpunt voor vertegenwoordigers van de horeca en voor informatie over de Algemene Plaatselijke Verordening en de bijzondere wetten en levert een bijdrage aan voorlichtingsactiviteiten ter zake. Verricht in dit kader werkzaamheden aan de klantenbalie;

-Ondersteunt in voorkomende gevallen de Beleidsmedewerker Juridische en Algemene Zaken;

-Verricht in voorkomende gevallen werkzaamheden in het kader van projecten en verstrekte tijdelijke taakopdrachten;

-Verricht overige werkzaamheden passend binnen de doelstellingen van de organisatie.

 

 

Functie-eisen
U beschikt over een HBO-opleiding, bijvoorbeeld HBDO-AJZ. Verder heeft u kennis van de gemeentelijke organisatie, de ambtelijk en politieke verhoudingen, de ambtelijke en politiekebesluitvormingsprocessen. U heeft goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht