Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
2014-171
 
Opdracht
Senior inkoper/jurist, 32 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2014-08-04 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop, Juridisch
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving

 

Startdatum 18 augustus 2014
Einddatum 31 december 2014
Min. uurtarief  
Max. uurtarief € 120,00
Uren per week 32
Uren per dag 8
Optie tot verlenging 1 keer, 2 maanden

 


De opdrachtomschrijvingH
Huidige situatie:
De gemeente  is al een aantal jaren bezig met de professionalisering van de inkoop. Er is een verdeling tussen “Leveringen en Diensten”, die door het cluster Inkoop & Aanbesteding(I&A) worden uitgevoerd, en “Werken” die door de afdeling Openbare en Gebouwde Omgeving (OGO) worden uitgevoerd.
Het cluster I&A (onderdeel van het team Financiën binnen de afdeling Advies en Beheer) heeft strategisch inkoopbeleid, algemene voorwaarden, formats voor de verschillende procedures en een contractbeheersysteem ontwikkeld en ondersteunt de organisatie binnen een centraal gecoördineerd model.

Het cluster is kwalitatief en kwantitatief in opbouw en bestaat uit twee juridische adviseurs, twee contractbeheerders, twee inkopers en een administratieve ondersteuner.

Er moeten stappen worden gemaakt in verband met de verbeterpunten uit de IC (interne controle ten behoeve van accountantscontrole van de jaarrekening) en de achterstand bij grote (risicovolle) inkooppakketten (onvoldoende gevuld contractregister en ontbreken van voldoende raamcontracten). Verder is het noodzakelijk om het cluster inkoop op zowel inkooptechnisch, juridisch als contractmanagementterrein kwalitatief te verbeteren.

Opdrachtomschrijving gevraagde dienstverlening:

De tijdelijke senior inkoper/jurist krijgt onder andere als belangrijkste taken om binnen de visie en de kaders en onder regie van het cluster I&A, zoals verwoord in de ‘Businesscase I&A 2009’ door Significant opgesteld ;
- samen met het cluster I&A een analyse te maken van de inkooppakketten met het hoogste rechtmatigheidsrisico en deze op een doelmatige wijze in de markt te zetten. Het doel is om de aanwezige risico’s t.a.v. de rechtmatigheid (met name de specifieke inhuur van personeel) door middel van raamcontracten te elimineren en daarmee ook de doelmatigheid te verhogen ( minder versnipperde inkoop/betere voorwaarden, klantvriendelijke bestelwijze).
- Samen met de Interne Control dossiers toetsten op rechtmatigheid en voorstellen doen om lopende opdrachten rechtmatig af te wikkelen alsmede voorstellen doen ter voorkoming van onrechtmatige en onregelmatige opdrachten.
- Begeleiden en opleiden van juridisch onervaren medewerkers.
- Het ‘verandermanagement’ dat hiermee gepaard gaat uit te dragen in de organisatie (met name de afdelingshoofden).
- Het zelfstandig uitvoeren van complexe aanbestedingstrajecten.
- Een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkelingen en actualisatie.
- Kennisoverdracht aan cluster I&A.


De kandidaatomschrijving
De tijdelijke senior inkoper/jurist is een enthousiast, energiek, communicatief vaardig persoon die door zijn erudiete inhoudelijke kennis van het totale inkoopproces en het aanbestedingsrecht in staat is samen met de organisatie en het cluster I&A de volgende stap in de professionalisering van de inkoop binnen de gemeente te realiseren met in achtneming van de gestelde kaders. De kandidaat dient, naast flexibiliteit en organisatiesensitiviteit, over een uitstekend analytisch vermogen te beschikken en professioneel om te kunnen gaan met weerstand en verandermanagement. Ook dient de kandidaat een teamplayer te zijn die in staat is het cluster te motiveren en te inspireren.

 

De planning

 

Datum publicatie 24 juli 2014
Sluiting vragen 29 juli 2014
Beantwoording vragen 30 juli 2014
Sluiting opdracht 4 augustus 2014
Gesprekken 12 augustus 2014
Terugkoppeling 13 augustus 2014

 

 

Eisen

-Bent u leverancier dan dient u over een G-Rekening* of NEN Certificaat* te beschikken. Bent u ZZP’er dan beschikt u over een VAR Verklaring WUO of DGA 2014 en uittreksel handelsregister. Zonder deze gegevens nemen wij uw bieding niet in behandeling.

-U beschikt over minimaal een afgeronde HBO-opleiding, kopie diploma bijvoegen

-U hebt in de afgelopen 8 jaar minimaal 6 jaar werkervaring opgedaan op inkoopgebied bij de overheid, aantoonbaar in CV.

-Je hebt minimaal 20 Europese aanbestedingen zelfstandig en succesvol uitgevoerd en je hebt hiermee ervaring opgedaan met zowel eenvoudige als complexe aanbestedingstrajecten, aantoonbaar in CV.

-Je hebt ervaring met het overbrengen van juridische kennis met betrekking tot het aanbestedingsrecht en jurisprudentie op dit gebied, aantoonbaar in CV.

-Je bent in staat om medewerkers te coachen, aantoonbaar in CV.

 

Gunningscriteria

 

-Je beschikt over Nevi 3 , kopie diploma bijvoegen.

20%

-Je hebt een studie Nederlands recht afgerond , kopie diploma bijvoegen.

30%

-Je hebt meer dan 20 Europese aanbestedingen, waaronder HRM, ICT en WMO, zelfstandig en succesvol uitgevoerd, lijst van aanbestedingen bijvoegen bij CV.

5%

-Je bent in staat om kennis met name op het gebied van aanbestedingsrecht en jurisprudentie te delen en over te dragen, alsmede medewerkers op te leiden blijkend uit CV

20%

-Je hebt in de afgelopen 8 jaar, meer dan 6 jaar werkervaring opgedaan op inkoopgebied bij een gemeente, aantoonbaar in CV.

5%

-Je bent in staat om inkoopkennis te delen en over te dragen blijkend uit CV.

10%

-Je hebt ervaring met het geven van trainingen/colleges of het schrijven van publicaties op inkoopgebied, aantoonbaar in CV.

10%

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht